Stránka 12 z 13

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: stř 10 dub, 2024 1:37 pm
od Donatelli
Vozy pochazeji jeste z dob firmy Zeuke (i kdyz je z formy Zeuke mozna vylisovali v BTTB) a predlohou jim byly vozy typu Deutz z obdobi 2. svetove valky.
Proto predpokladam, ze se jedna o vymysleny nater, ktery se na techto vozech nikdy neobjevil.
Takze nejspis "rarita, za kteoru jim budou Nemci trhat ruce" :lol:
Vsak on si to nekdo koupi.
Verze Ryko/Slovnaft totez.[/quote]

Bych si dovolil nesouhlasit a drobně upřesnit. Tento typ 4 nápravových kotlových vozů vyráběla pro firmu Zeuke ( v kooperaci ) firma Stärz & Co. KG Oybin ( později znárodněná a přejmenovaná na Prefo ). Poprvé byly tyto modely představeny v roce 1969. První varianty byly ke spatření v katalogu 1967/68 a obsahovalo i variantu MOBIL, ta však vznikla jen v několika málo zkušebních kusech ( a není to rozhodně ta co vystavoval Benetka v Domě vláčků - to byl jenom jeho nějaký fantazijní model... ), jednu takovou vlastním, jednu má sběratel z východních Čech a jedna je v muzeu firmy Tillig v Sebnici, o dalších nevím. Později ( po znárodnění ) přibývaly další varianty. Za zmínku stojí dvě, kdy z neznámých důvodů ( nedodržení technologických postupů = šlendrián při výrobě ) vznikly varianty MÁV a Texaco, kde byly prohozené barvy. Pak také dalším šlendriánem vznikly varianty kdy bylo prohozené uchycení podvozků s natištěnými tabulkami a tak je možné spatři varianty např. Fina DR nebo Primagaz DB a podobně... V době kdy končila výroba těchto modelů se na trh dostala také varianta FINA bez nápisu na kotli....
Po několikrát a jinde zmiňovaném přerodu firmy vznikly první tři varianty prodávané již pod firmou Tillig . Jedná se o GYROL ( 15407), PREMOL ( 15408 ) a TRYSK ( 15409 ), následně z forem ( nebo nebarvených výlisků ) vyráběly firmy KROKOLDIL, LOCO a CS Train různé varianty ČSD, ČD, ŽSSK a PKP. V Německu firma Kunze z původních BTTB vozů vyrobila dvě varianty...

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: stř 10 dub, 2024 7:13 pm
od Jan+Bjoern
Dekuji za upresneni puvodu formy.
To vsak nic nemeni na predloze modelu. Tyhle vozy se zkratka nemohly v provozu dozit roku 2000+. Fyzicky by se mozna nekde nejaky nasel v koprivach nebo v muzeu, ale ze by si takoveho veterana kupovaly soukrome firmy se mi zda velmi nepravdepodobne. Ma snad nekdo foto skutecneho vozu?
(Mimochodem, divim se, ze Zeuke, BTTB ani Tillig ten vuz neudelaly ve verzi DSB, protoze takovy koristni vuz skutecne existoval)

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: čtv 11 dub, 2024 8:41 am
od jamik22
Donatelli má ve všem pravdu. :)
Ona výroba za soudruhů v NDR byla dost dynamická a modely se v průběhu času měnily. Protože tehdy modelů bylo jen pár typů, existovali tkzv. puristé, kteří sledovali každou změnu. Třeba u zde diskutovaných červených cisteren Gasolin bylo evidováno 9 variant, se třemi versemi podvozků, kotle probarvené ve hmotě nebo stříkané, dvě velikosti mezery mezi rámečky a nápisem na kotli, kolečka postupně plastová, kovová, kovová černěná. Obdobně různé varianty výroby a popisů existují u většiny modelů z produkce ZEUKE a BTTB a byly dané časovým oknem po které se model vyráběl. Čas trhnul oponou a dnes to je jen nostalgie pro pár pamětníků. Kdo bude dnes u starých Rosniček rozlišovat zda má závaží na západky či šroubek a šnek s dvěma typy stoupání. :D

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: čtv 11 dub, 2024 9:54 am
od Colonel32
hank píše:Colonel32: Já vím, že už to lepší nebude, ale každou cenu > 1000 Kč za model 2nápravového nákladního vozu považuju za absurdní.


Pořád zde platí, že oba zmiňované sety (limitku DS i Kolmar) bylo možné objednat v obou verzích - s patinou a bez. Patina nebyla kupujícímu násilně vnucena* tak, že by se set bez patiny neprodával vůbec a každý šikovný modelář, který by chtěl ušetřit, si mohl koupit nepatinovaný set za základní cenu a patinu si provést sám.

Na cenu 1100 za vagón tak lze nahlížet dvěma způsoby - buď tím vaším, že "člověk platí 1100 za vagón, cena za vagón je přes tisíc, tz. cena je absurdní" a nebo mým, tedy, že "člověk platí 900 za vagón a 200 za patinu, cena za vagón není přes tisíc, tz. cena není absurdní". Protože pokud si koupím tovární model bez patiny a budu si ho nechávat někým patinovat na zakázku, tak mi ta cena taky vyleze.

*v kontrastu s tím, pokud bych vzpomenul na období albínu od MTB, které byly záměrně prodávané za stejnou cenu jako sériové modely, přestože výrobní náklady byly nižší - proto, aby to odradilo lidi, kteří by na vlastním nástřiku chtěli vydělat (ať už pro sebe nebo na kšeft) a albína tak kupovali pouze lidi, kterým opravdu šlo jen o to, udělat si vlastní nátěr.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2024 11:33 pm
od Colonel32
https://www.sportsarka.cz/aukce

Já v první chvíli myslel, že se objevily nějaké zapomenuté skladové zásoby a on je to rozprodej sbírky formou aukce zamíchaný mezi modely z běžné nabídky... naštěstí je na to i vlastní kategorie...

Re: Novinky TT 2024

PříspěvekNapsal: sob 27 dub, 2024 7:50 am
od Adam96
Sarge píše:Na stránkách MTB jsou dva nové modely brejlovců.
ČSD T478 4023 - zelený s bleskem
CD 753 006 - červený s bílým pruhem
https://mtb-model.com/pages/product_vyp ... meritko=TT

Ještě berta ČD 749 260

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: sob 27 dub, 2024 1:32 pm
od Sarge
Je škoda, že MTB neohlašuje všechny plánované modely dopředu na rok, jako ostatní. Vím, že by se mohlo pak stát že se něco nestihne a lidi budou zklamaní. Na druhou stranu ale si takhle člověk nemůže plánovat co si daný rok pořídí. Do toho se nečekaně objevují ještě limitky od DS a další. :(

EDIT moderátor :
příspěvky k MTB pokračují zde ..
viewtopic.php?f=18&t=13965&start=30

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: sob 27 dub, 2024 2:07 pm
od hank
Sarge: Sleduju víceméně soustavně některé zahraniční modelářské časopisy. Například britský měsíčník Model Rail nejenom že předhlašuje novinky včas dopředu, ale velcí výrobci v něm průběžně každý měsíc hlásí stav vývoje nových modelů, takže ke stejnému výrobku postupně publikují 3D model, ručně vyrobený vzorek atd. - postupně informují o stavu hlavních fází vývoje. Je jasné, že jde samozřejmě především o reklamu, kterou si každý výrobce v tomto rozsahu nemůže dovolit zaplatit, ale potenciální vážní zákazníci přesně vědí, v jakém stavu vývoj modelu je, z čehož se dá dost přesně odhadnout, kdy se objeví na trhu, a - last but not least - si mohou taky naplánovat utrácení peněz.

Asi není potřeba říkat, kolik takových žurnálů vychází v západní Evropě a v USA. Ale třeba i v takové Austrálii (cca 27 miliónů obyvatel) vychází dvouměsíčník s podobným obsahem a v podobném rozsahu jako ty britské. O počtu domácích australských výrobců ani nemluvě.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: pon 06 kvě, 2024 9:56 am
od TTmili
Colonel32 píše:https://www.elriwa.de/blog/exklusiv-tillig-kesselwagen-dr-der-80iger-jahre-ausgeliefert

Exkluzivní generické cisterny DR skladem. (Ne, není to oxymoron)



Zajímavý setík za zajímavou cenu (byť dnes prakticky běžnou, natož pak u limitky). Nejvíc mě ovšem zaujal ten izolovaný kotel, je možné že mi to uteklo, ale spíš bych řekl že jsem ho u Tilliga v klasické nabídce ještě neviděl.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: pon 06 kvě, 2024 1:14 pm
od hank
TTmili píše:Nejvíc mě ovšem zaujal ten izolovaný kotel, je možné že mi to uteklo, ale spíš bych řekl že jsem ho u Tilliga v klasické nabídce ještě neviděl.


Uteklo ti to. Tillig 95771 až 3, 502244, 502398 a 9.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: ned 19 kvě, 2024 9:43 pm
od Sarge
Tak řada 150 v TT je za mě snad ta největší pecka co jsem se vrátil k modelové železnici před pár lety. Navíc je to příslib dalších barevných mutací a podobných řad lokomotiv které mohou sdílet podvozek. Všechna čest že se toho MTB zhostilo. Jen se mi chce říct, hlavně to nepo*erte! :D

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: pon 20 kvě, 2024 9:49 am
od Ivan
To je slušné překvapení v TT, tu nedělá MTB ani v H0.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: pon 20 kvě, 2024 9:51 am
od StandaR
Že by se v TT začlo víc elektrifikovat? :D parádní novinka a rovnou se těším na další mutace

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: pon 20 kvě, 2024 12:13 pm
od Petr Barchánek
tu nedělá MTB ani v H0.

V H0 je k dispozici od ACME a trh v měřítku H0 je jimi saturován. MTB si musí v H0 najít něco vhodnějšího - namátkou např 130, nebo 2 x 131 na podvozku z Peršinga, který mají k dispozici.

V TT koupilo ROCO Kuehna a znovuzavádí výrobu, takže má nebo v dohledné době bude mít k dispozici kompletní, odzkoušený a zavedený pojezd. Takže ROCO by s E499.2 / 150 pravděpodobně brzy přišlo a MTB by vylovilo zdejší rybník. Z pohledu MTB jde o logický krok a snahu být před konkurencí. Za mě pochvala.

Uvidíme, jak moc se bude kastle 150/151 lišit proti 3D tiskům od firmy Altomodels na pojezdu ROCO-Kuehn.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: pon 20 kvě, 2024 2:32 pm
od hank
V této souvislosti mě napadá poněkud jedovatá otázka: Kolik z vás tétéčkářů jezdí, ať už v klubech, na setkání modulářů nebo doma, pod trolejí - třeba i nenapájenou? Nebo aspoň mezi stožáry trolejového vedení bez troleje?

Edit: Vedle jsem k tomu založil anketu.