Petr Barchánek píše:Jenže ta osová vzdálenost v přímé by měla být vyšší, protože by to vypadalo blbě při přechodu do oblouku. V (nemodelově ostrém) oblouku je to nutnost, jinak by o sebe škrtaly vagony - čím delší a širší, tím průserovější.
Ještě je pořeba počítat (a to nejen u výhybek Peco) s faktory jako je doprava ze země mimo EU a pravidelnost dodávek v době, kdy si jeden nemůže být jistý ani takovými základními komoditami, jako je plyn, uhlí, nafta a elektřina.
Mě se slíbily výhybky se zajímavou geometrií a realisticky kladenými pražci, které dělala nějaká firma z Petrohradu (TT Modell nebo Peresvet). Ale to je v dnešní době úplně passé.
Při používání flexi kolejiva není rozšření osové vzdáenosti v oblouku problém, program XtrackCAD s tím dokonce počítá a u oblouku paralelních kolejí se vedle zadání osové vzdálenosti zadává i poměr rozšíření osové vzdálenosti v oblouku. Kolejivo PECO TT se u tohoto programu ovšem zvolit zatím nedá. Modelové kladení pražců je samozřejmě ideální, ale u modelu musíme připustit kompromisy i v mnoha dalších ohledech. Stejné kladení pražců má PECO u N a nijak mne to netrápí.