Kolejivo PECO TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: PECO TT

Příspěvekod HonzaM » úte 16 srp, 2022 6:19 am

Petr Barchánek píše:Ale jen na betonech, jestli vidím dobře. Nějak si nedovedu představit prehistorické čepové výhybky na dřevě navazující na novou pokládku na betonech. Samozřejmě, můžeme doufat, že všeho do času a že bude flexi i na dřevě.

Edit: Tak na stránkách Hattons mají flexi 914 mm i na dřevě, tak snad existují. Mám docela nutkání to kolejivo vyzkoušet. Peco stránky, jak jsou tady linkované na začátku debaty, obsahují jen betonovou a jeden samostatný dřevěný pražec. A nebo něco hledám blbě.


Flexi koleje SL1200 jsou stejně jako výhybky na dřevě a mám je také.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4044
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Výhybky PECO TT

Příspěvekod HonzaM » úte 16 srp, 2022 6:45 am

Zlámalík píše:Díky!
No, jak na to koukám, tak ten detail v místě uložení čepů jazyků, kde současně je odříznutá i pata opornice, nevypadá až kdovíjak povedeně, tedy... Možná v reálu je to lepší, když se to napatinuje.

Výhybky N jsou řešeny stejně. Když se vodorovná část jazyku nabarví na černo, není tak nápadná a je to myslím přijatelné. Ono je to vždycky o ekonomice, jistěže lze udělat dokonalejší řešení, jenže to bude dražší, možná podstatně, a málokterý modelář by do toho chtěl investovat.
Bohužel se musíme smířit s tím, že je velmi těžké dosáhnout maximální věrnosti při zachování reálné pracnosti a ceně.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4044
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod hank61 » ned 04 zář, 2022 10:21 am

Kluci. Co jsem dohledal informace, tak kolejivo Peco TT má oproti kolejivu Tillig rozdíl výšky kolejnice pouze 0,03mm. Z toho usuzuji, že kombinace produktů obou výrobců by neměla být problém. Uvažuji správně?
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2488
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod Adam96 » ned 04 zář, 2022 10:48 am

Ano i ne. Tak jak u měřítka N a Code55, Peco má kolejnici s dvojtou patou, kdy ta první plní modelovou estetickou funkci a druhá je schovaná v podloží a plní funkci mechanickou - upevnění prutu do podloží. Viditelná část prutu má výšku 1,5mm. Takže ikdyž je prut Tillig i Peco stejně vysoký, kvůli té dvojté patě je otázka, jak je spojit. Napadá mě slícovat do roviny a z boku sletovat, nebo zkusit hurónskou Tilligáckou spojku a na jedné straně ji trochu rozevřít, aby pojmula i tu horní patu. Vyzkoušel a dej nám vědět. :wink:
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod HonzaM » ned 04 zář, 2022 2:41 pm

Adam Buchal píše:Takže ikdyž je prut Tillig i Peco stejně vysoký, kvůli té dvojté patě je otázka, jak je spojit. Napadá mě slícovat do roviny a z boku sletovat, nebo zkusit hurónskou Tilligáckou spojku a na jedné straně ji trochu rozevřít, aby pojmula i tu horní patu. Vyzkoušel a dej nám vědět. :wink:

Při spojení ta horní patka nehraje pro spojení kolejí vůbec roli, spojení bude zřejmě realizovatelné stejně jako se spojují koleje PECO Code 55 s dvojitou patkou a PECO Code 80 z jednoduchou patkou - kolejová spojka se u PECO Code 55 nasouvá jen na spodní patku. Otázkou je šířka a profil té patky u Tilligu, možná bude nutné ji zúžit nebo upravit, aby se na ni dala nasunout spojka PECO.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4044
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod look23 » sob 03 pro, 2022 8:09 pm

Dnes jsem si nainstalovat novou verzi SCARMu a všiml si, že pro Peco TT kolejivo to nabídne kromě výhybek zmíněných na začátku diskuze ještě jeden typ - pro levou SL-U1292 a pro pravou SL-U1291. Úhly odbočení 11,25°, poloměr 466 mm, délka 135 mm.

Na jednom anglickém eshopu jsem našel, že jsou výhybky ve vývoji, tak se máme na co těšit.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1177
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod hank61 » ned 04 pro, 2022 11:46 am

Ja jsem na část kolejiště z modelového kolejiva Tillig použil flexi koleje od Peco a musím říct, že práce s nimi je oproti Tilligu úžasná. Jen škoda, že zatím nejsou spojky, případně přechodové spojky na Tillig. :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2488
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod HonzaM » ned 04 pro, 2022 3:21 pm

Pro výhybky i flexi koleje TT se používají vodivé i izolační spojky stejné jako pro N. Zda ovšem tyhle spojky jdou spojit s kolejemi Tillig nevím.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4044
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod look23 » sob 07 led, 2023 12:12 pm

hank61 píše:Ja jsem na část kolejiště z modelového kolejiva Tillig použil flexi koleje od Peco a musím říct, že práce s nimi je oproti Tilligu úžasná. Jen škoda, že zatím nejsou spojky, případně přechodové spojky na Tillig. :wink:


Kolejové spojky jsou např. zde. Jen ta práce s nima je taková divná, buď jsem nemehlo a nebo mi ten materiál přijde strašně měkký.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1177
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod HonzaM » sob 07 led, 2023 12:44 pm

Spojky používám už několik let u N-ka a podle mne nemají chybu.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4044
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod Adam96 » čtv 15 čer, 2023 8:40 pm

Měl už někdo v ruce ty nové krátké výhybky? Délka 135mm, R466. Zajímala by mne kvalita zpracování a jízdní vlastnosti.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod hank » čtv 15 čer, 2023 9:35 pm

Mě taky. A k tomu ještě navíc, jestli jsou jazyky zajištěné aretací.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod hank61 » pát 16 čer, 2023 5:08 am

Na IT vlacích dle foto mají aretaci jazyků obdobně řešenou, jako u Peco výhybek H0. O jejich sjízdnosti se mohu pouze domnívat, že bude stejně bezproblémová, jako u většího měřítka. https://www.itvlaky.cz/peco-bez-podlozi-tt/1292/
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2488
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod look23 » pát 16 čer, 2023 10:08 am

Jestli tou aretací myslíte pružinu, tak ta tam je. Výhybka, když se cvaká rukou, tak zůstává v krajních polohách.

Jízdní vlastnosti ještě nevím, ale kvalita je podle mě dobrá, stejně jako u měřítka H0.
Detaily můžu vyfotit později.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1177
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod hank » pát 16 čer, 2023 10:20 am

look23 píše:Jestli tou aretací myslíte pružinu, tak ta tam je. Výhybka, když se cvaká rukou, tak zůstává v krajních polohách.


Děkuji, přesně na to jsem se ptal.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků