Stránka 19 z 20

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2023 5:58 pm
od Colonel32
čtyřnápravové?

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2023 6:09 pm
od prcek
rawen píše:Nazdar.
Dvou- i čtyřnápravové kotle Deutz do soupravy jsou u nás i v zahraničí beznadějně vyprodané anebo neumím hledat?

Díky, Radek


Na mě to dělá dojem, že sériové 2n od Saxonie ještě nejsou...

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2023 6:54 pm
od Jarda H.
Zřejmě :wink: , David S. má v e-shopu u dvounápravových vozů (3 ks v zeleném :lol: ) v sadě poznámku,že lze rezervovat !
A druhá varianta se šedým kotlem a budkou + dva zelené kousky - dohromady Spolchemie, Stalinovy závody (Roudnice (?!)) a pardubická rafinerka - by měla být skladem
https://www.sportsarka.cz/set-kotlovych-vozu

PS : myslel jsem, že Stalinovy závody byla jen chemička v Litvajzu ?!

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2023 8:40 pm
od Petr Barchánek
Saxonia vozy vyrobila přesně na počet, co si který obchodník objednal.

Drážďanská Saxonia včera rozeslala objednané modely obchodníkům, přičemž drážďanská Elriwa svojí dávku včera okolo desáté dopoledne obdržela a během jediného dne také rozprodala, od nich jí taky od včerejška mám a to jen proto, že jsem si je závazně objednal dva roky předem.
Jinak teda kvalita výroby, převedení předlohy, povrchovky a tisku je super, jízdní vlastnosti bezvadné, přes kinematiky se dá bez problémů táhnout třicet- čtyřicet vagonů a nezasekávají se. Občas trošku pozlobí kuple, jdou docela ztuha, ale ve srovnání s jinými výrobci to furt ještě není tak špatné.

Ke Struppovi do České Lípy ještě nedorazily, proto je lze rezervovat.

Rawen je má nejblíž ve Fyštáku a Zlíně u IT vlaků, kteří před chvílí naskladnili jednotlivé vozy a sety by měli naskladnit v nejbližší době.
Dále budou třeba v Pragomodelu, ten je má na cestě

Čtyřnápravové Deutzy o objemu 48 Kubíků vyráběl Zeuke, BTTB a Tillig někdy mezi lety (plusmínus) 1960 a 2010. Tyto Deutzy mají stejný průměr kotle jako ty od Saxonie.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C4%8Desk%C3%BDch_a_slovensk%C3%BDch_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_n%C3%A1kladn%C3%ADch_voz%C5%AF#/media/Soubor:W39419_stat_CTrebova2003-04.jpg

Ohlédneme-li od faktu, že Zeukeho Deutzy jmají popisy epochy III a dvounápravové Saxonie až z epochy IV, tak spolu kupodivu nedělají ostudu v jedné soupravě, protože jim ladí odstín zelených kotlů i celkový tvar dómu a deklu, jakož i vydutí kotle a spojení čelníků s kotly. Zeukeho Deutzy mají parní topení, takže se v tom daly vozit i ty komodity, které se musí před vyložením zahřát. Saxonie bez topení jsou čistě na tekuté zboží.
Zeukeho/BTTB Deutzy se dají běžně koupit na aukru, ebay, burzách a modelbazaru.


Další čtyřnápravové Deutzy o objemu 48 Kubíků, poválečné, rumunské na Diamondech vyráběl Hädl.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C4%8Desk%C3%BDch_a_slovensk%C3%BDch_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_n%C3%A1kladn%C3%ADch_voz%C5%AF#/media/Soubor:W7386146-2154_stat_CTrebova2003-04.jpg, ale ty se k Saxoniím moc nehodí, protože Hädl vůbec netrefil tmavězelený odstín cisteren ČSD. Toto byla opravdu limitovaná série a je beznadějně pryč.

A nakonec opět čtyřnápravový Deutz od Hädla, tentokráte o objemu 63 kubíků, ten ani nebyl ve verzi ČSD.

Ještě se kdysi vyráběly zelené 63 kubíkové kotle v tmavězelené ČSD verzi u Kuehna, ale to není bezrámovej Deutz, ale Uerdingen, kde kotel leží na pomocném rámu a rám na podvozcích, stejně jako třeba dvounápravové cisterny Zeuke/BTTB/Tillig o stejném průměru.

Provedení Deutz se dále ještě dělí na předválečný Deutz a válečný Deutz ÜK, který se pozná tím, že má potisky přímo na kotli, aby se ušetřila ocel na tabule - viz rozdíl provedení cisteren v odkazu od JardyH - prostřední cisterna je předválečné provedení, obě krajní jsou ÜK.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2023 9:16 pm
od rawen
Díky za vysvětlení.
A zmátla mě tahle fotka.

Díky, Radek

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2023 10:11 pm
od Colonel32

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pát 15 pro, 2023 5:00 am
od rawen
Aha, tak to mi taky uniklo...

Díky, Radek

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pát 15 pro, 2023 11:46 am
od Petr Barchánek
Jo, to na těch fotkách v odkazu na obchod manželů Struppových jsou ty Uerdingeny, které jsem měl na mysli odstavcem: Ještě se kdysi vyráběly zelené 63 kubíkové kotle v tmavězelené ČSD verzi u Kuehna, ale to není bezrámovej Deutz, ale Uerdingen, kde kotel leží na pomocném rámu a rám na podvozcích, stejně jako třeba dvounápravové cisterny Zeuke/BTTB/Tillig o stejném průměru.

Možná ještě doplnění, že ty Kuehnovy Uerdingeny byly celkem dvě dvojice po dvou kusech - s boudou a s plošinkou.

Teď koukám, že jsou to Uerdingeny ÜK, tedy s nápisama na kotli. Tisíciletá říše denně odepisovala tisíce tun oceli v podobě zničených tanků, lodí, ponorek a dalšího obrněného šrotu v Atlantiku od Labradoru po ústí Rio de la Plata, v Africe od Casablanky po Káhiru, a na východní frontě od Leningradu po Oděssu jakož i na domácí půdě spojeneckými nálety na dopravní a výrobní infratrukturu. A tyto ztráty se rozhodla vyřešit tím, že na nově stavených vagonech ušetří plechovou tabuli z osmičky plechu, přitom například třeba vagony s britským průjezdným profilem pro provoz okupačních DRG na území obsazené Anglie se pro DRG vyráběly ještě tři roky po prohrané bitvě o Británii a v době, kdy už je spojenci vyhnali od Tobrúku i od Stalingradu.


Ony jsou ty německé cisterny vůbec strašně zajímavý materiál, protože těch verzí je mnohonásobně víc, než ty dvě základní verze Zeuke/BTTB, vlastně jsou to spíš mocniny, nebo ještě lépe permutace:

Má to rám - ano: Uerdingen, Nemá: Deutz
Má to tabule - ano - mírová verze, nemá a nápisy jsou na kotli: ÜK
malý kotel, čtyři osy: 48 kubíků,
velký kotel, čtyři osy : 63 kubíků,
Dvouosé vozy měly kotle různých průměru a objemy od (asi) 20 do (asi) 34,5 kubíků

Topení ano/ne
Boudička/plošinka


A pak k tomu přistupují další subverze, jako třeba izolované kotle, gaspendly a další životnost prodlužující modifikace, přičemž některé z nich se daly v provozu potkat ještě před pár lety a možná by se při troše snahy daly objevit i dnes.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pát 15 pro, 2023 12:13 pm
od Colonel32
Technicky vztato byly 3 sady po dvou vozech.
-S nápisy v pravé části kotle PARAMO + Stalinovy Závody
-Bez nápisů
-S budkami

https://www.modelyasport.cz/kotlove-voz ... hn-modell/

https://www.modelyasport.cz/novy-set-kotlovych-vozu-ra/

https://www.modelyasport.cz/kotlove-voz ... ou-budkou/

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pát 15 pro, 2023 1:25 pm
od Petr Barchánek
Já řešil tu technickou část, ne nápisy, to se pak dostaneme s počtem možných verzí k hausnumeru někam úplně za roh.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: stř 13 bře, 2024 7:59 pm
od Ivan
Červený kocour Tiilig jakožto novinka III/2023 je na světě.

https://www.modelyasport.cz/t466-2231-csd/

Obrázek

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: stř 13 bře, 2024 10:06 pm
od StandaR
Ani to netrvalo :D

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2024 6:36 am
od Ivan
Ale jo, Tillig docela zvládá termíny, ovšem nezvládá nové modely.

Škoda, že má černé podvozky, tu první verzi jsem nepořídil a teď lehce lituji. Třeba se mi to časem zalíbí :mrgreen:

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2024 6:50 pm
od petr892
Tak podle fotky na Prototypech černé podvozky odpovídají. Jen tam přebývá část zábradlí na čelech a to se dá upravit a jiný je tvar nárazníků.

https://prototypy.cz/zobrobr.php?filena ... name=742g3

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2024 8:02 pm
od Adam96
Ivan píše:
Škoda, že má černé podvozky, tu první verzi jsem nepořídil a teď lehce lituji. Třeba se mi to časem zalíbí :mrgreen:


Sundat masky a stříknout je šedou je práce na 30 až 60 minut, podle toho, jak moc chceš dodržet ideální technologický postup. :wink: