Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ...

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Colonel32 » čtv 14 pro, 2023 5:58 pm

čtyřnápravové?
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod prcek » čtv 14 pro, 2023 6:09 pm

rawen píše:Nazdar.
Dvou- i čtyřnápravové kotle Deutz do soupravy jsou u nás i v zahraničí beznadějně vyprodané anebo neumím hledat?

Díky, Radek


Na mě to dělá dojem, že sériové 2n od Saxonie ještě nejsou...
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
prcek
 
Příspěvky: 507
Registrován: ned 05 dub, 2009 11:36 am
Bydliště: kousek jižně od Brna

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Jarda H. » čtv 14 pro, 2023 6:54 pm

Zřejmě :wink: , David S. má v e-shopu u dvounápravových vozů (3 ks v zeleném :lol: ) v sadě poznámku,že lze rezervovat !
A druhá varianta se šedým kotlem a budkou + dva zelené kousky - dohromady Spolchemie, Stalinovy závody (Roudnice (?!)) a pardubická rafinerka - by měla být skladem
https://www.sportsarka.cz/set-kotlovych-vozu

PS : myslel jsem, že Stalinovy závody byla jen chemička v Litvajzu ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Petr Barchánek » čtv 14 pro, 2023 8:40 pm

Saxonia vozy vyrobila přesně na počet, co si který obchodník objednal.

Drážďanská Saxonia včera rozeslala objednané modely obchodníkům, přičemž drážďanská Elriwa svojí dávku včera okolo desáté dopoledne obdržela a během jediného dne také rozprodala, od nich jí taky od včerejška mám a to jen proto, že jsem si je závazně objednal dva roky předem.
Jinak teda kvalita výroby, převedení předlohy, povrchovky a tisku je super, jízdní vlastnosti bezvadné, přes kinematiky se dá bez problémů táhnout třicet- čtyřicet vagonů a nezasekávají se. Občas trošku pozlobí kuple, jdou docela ztuha, ale ve srovnání s jinými výrobci to furt ještě není tak špatné.

Ke Struppovi do České Lípy ještě nedorazily, proto je lze rezervovat.

Rawen je má nejblíž ve Fyštáku a Zlíně u IT vlaků, kteří před chvílí naskladnili jednotlivé vozy a sety by měli naskladnit v nejbližší době.
Dále budou třeba v Pragomodelu, ten je má na cestě

Čtyřnápravové Deutzy o objemu 48 Kubíků vyráběl Zeuke, BTTB a Tillig někdy mezi lety (plusmínus) 1960 a 2010. Tyto Deutzy mají stejný průměr kotle jako ty od Saxonie.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C4%8Desk%C3%BDch_a_slovensk%C3%BDch_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_n%C3%A1kladn%C3%ADch_voz%C5%AF#/media/Soubor:W39419_stat_CTrebova2003-04.jpg

Ohlédneme-li od faktu, že Zeukeho Deutzy jmají popisy epochy III a dvounápravové Saxonie až z epochy IV, tak spolu kupodivu nedělají ostudu v jedné soupravě, protože jim ladí odstín zelených kotlů i celkový tvar dómu a deklu, jakož i vydutí kotle a spojení čelníků s kotly. Zeukeho Deutzy mají parní topení, takže se v tom daly vozit i ty komodity, které se musí před vyložením zahřát. Saxonie bez topení jsou čistě na tekuté zboží.
Zeukeho/BTTB Deutzy se dají běžně koupit na aukru, ebay, burzách a modelbazaru.


Další čtyřnápravové Deutzy o objemu 48 Kubíků, poválečné, rumunské na Diamondech vyráběl Hädl.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C4%8Desk%C3%BDch_a_slovensk%C3%BDch_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_n%C3%A1kladn%C3%ADch_voz%C5%AF#/media/Soubor:W7386146-2154_stat_CTrebova2003-04.jpg, ale ty se k Saxoniím moc nehodí, protože Hädl vůbec netrefil tmavězelený odstín cisteren ČSD. Toto byla opravdu limitovaná série a je beznadějně pryč.

A nakonec opět čtyřnápravový Deutz od Hädla, tentokráte o objemu 63 kubíků, ten ani nebyl ve verzi ČSD.

Ještě se kdysi vyráběly zelené 63 kubíkové kotle v tmavězelené ČSD verzi u Kuehna, ale to není bezrámovej Deutz, ale Uerdingen, kde kotel leží na pomocném rámu a rám na podvozcích, stejně jako třeba dvounápravové cisterny Zeuke/BTTB/Tillig o stejném průměru.

Provedení Deutz se dále ještě dělí na předválečný Deutz a válečný Deutz ÜK, který se pozná tím, že má potisky přímo na kotli, aby se ušetřila ocel na tabule - viz rozdíl provedení cisteren v odkazu od JardyH - prostřední cisterna je předválečné provedení, obě krajní jsou ÜK.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod rawen » čtv 14 pro, 2023 9:16 pm

Díky za vysvětlení.
A zmátla mě tahle fotka.

Díky, Radek
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Colonel32 » čtv 14 pro, 2023 10:11 pm

Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod rawen » pát 15 pro, 2023 5:00 am

Aha, tak to mi taky uniklo...

Díky, Radek
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Petr Barchánek » pát 15 pro, 2023 11:46 am

Jo, to na těch fotkách v odkazu na obchod manželů Struppových jsou ty Uerdingeny, které jsem měl na mysli odstavcem: Ještě se kdysi vyráběly zelené 63 kubíkové kotle v tmavězelené ČSD verzi u Kuehna, ale to není bezrámovej Deutz, ale Uerdingen, kde kotel leží na pomocném rámu a rám na podvozcích, stejně jako třeba dvounápravové cisterny Zeuke/BTTB/Tillig o stejném průměru.

Možná ještě doplnění, že ty Kuehnovy Uerdingeny byly celkem dvě dvojice po dvou kusech - s boudou a s plošinkou.

Teď koukám, že jsou to Uerdingeny ÜK, tedy s nápisama na kotli. Tisíciletá říše denně odepisovala tisíce tun oceli v podobě zničených tanků, lodí, ponorek a dalšího obrněného šrotu v Atlantiku od Labradoru po ústí Rio de la Plata, v Africe od Casablanky po Káhiru, a na východní frontě od Leningradu po Oděssu jakož i na domácí půdě spojeneckými nálety na dopravní a výrobní infratrukturu. A tyto ztráty se rozhodla vyřešit tím, že na nově stavených vagonech ušetří plechovou tabuli z osmičky plechu, přitom například třeba vagony s britským průjezdným profilem pro provoz okupačních DRG na území obsazené Anglie se pro DRG vyráběly ještě tři roky po prohrané bitvě o Británii a v době, kdy už je spojenci vyhnali od Tobrúku i od Stalingradu.


Ony jsou ty německé cisterny vůbec strašně zajímavý materiál, protože těch verzí je mnohonásobně víc, než ty dvě základní verze Zeuke/BTTB, vlastně jsou to spíš mocniny, nebo ještě lépe permutace:

Má to rám - ano: Uerdingen, Nemá: Deutz
Má to tabule - ano - mírová verze, nemá a nápisy jsou na kotli: ÜK
malý kotel, čtyři osy: 48 kubíků,
velký kotel, čtyři osy : 63 kubíků,
Dvouosé vozy měly kotle různých průměru a objemy od (asi) 20 do (asi) 34,5 kubíků

Topení ano/ne
Boudička/plošinka


A pak k tomu přistupují další subverze, jako třeba izolované kotle, gaspendly a další životnost prodlužující modifikace, přičemž některé z nich se daly v provozu potkat ještě před pár lety a možná by se při troše snahy daly objevit i dnes.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Colonel32 » pát 15 pro, 2023 12:13 pm

Technicky vztato byly 3 sady po dvou vozech.
-S nápisy v pravé části kotle PARAMO + Stalinovy Závody
-Bez nápisů
-S budkami

https://www.modelyasport.cz/kotlove-voz ... hn-modell/

https://www.modelyasport.cz/novy-set-kotlovych-vozu-ra/

https://www.modelyasport.cz/kotlove-voz ... ou-budkou/
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Petr Barchánek » pát 15 pro, 2023 1:25 pm

Já řešil tu technickou část, ne nápisy, to se pak dostaneme s počtem možných verzí k hausnumeru někam úplně za roh.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Ivan » stř 13 bře, 2024 7:59 pm

Červený kocour Tiilig jakožto novinka III/2023 je na světě.

https://www.modelyasport.cz/t466-2231-csd/

Obrázek
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod StandaR » stř 13 bře, 2024 10:06 pm

Ani to netrvalo :D
StandaR
 
Příspěvky: 645
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Ivan » čtv 14 bře, 2024 6:36 am

Ale jo, Tillig docela zvládá termíny, ovšem nezvládá nové modely.

Škoda, že má černé podvozky, tu první verzi jsem nepořídil a teď lehce lituji. Třeba se mi to časem zalíbí :mrgreen:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod petr892 » čtv 14 bře, 2024 6:50 pm

Tak podle fotky na Prototypech černé podvozky odpovídají. Jen tam přebývá část zábradlí na čelech a to se dá upravit a jiný je tvar nárazníků.

https://prototypy.cz/zobrobr.php?filena ... name=742g3
petr892
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte 28 kvě, 2013 6:42 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Adam96 » čtv 14 bře, 2024 8:02 pm

Ivan píše:
Škoda, že má černé podvozky, tu první verzi jsem nepořídil a teď lehce lituji. Třeba se mi to časem zalíbí :mrgreen:


Sundat masky a stříknout je šedou je práce na 30 až 60 minut, podle toho, jak moc chceš dodržet ideální technologický postup. :wink:
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 491
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků