blekk1: Já už jsem si mezitím díky časopiseckým análům odpověděl sám, viz můj minulý post, ale díky za fotku. Taky přihodím pár švestiček ze své zahrádky
:
Tovární fotografie vozu, který se stal předlohou modelu, z roku 1925:
(Pod obrázkem je uveden zdroj jeho i obou dalších snímků.)
Vůz na mléko na sklonku své životní dráhy koncem 50. let s příslušnou provozní patinou po třech desítkách let provozu u DR a DB:
A pro dokreslení ještě žánrový snímek zachycující atmosféru bavorského nákladiště s typizovanou agenturní budovou (Agenturgebäude), jejíž součástí je příruční skladiště s krátkou rampou. Na rampě jsou připraveny k nakládce konve s mlékem.
Umístění rampy u dopravní koleje naznačuje, že rampa nesloužila k ložným manipulacím u odstavených vozů, ale právě jenom k nakládce/vykládce do/z vozů v projíždějících vlacích.
Jenom k tomu dodám, že mléko se vozilo i v hytlácích osobních vlaků, v motorových vozech nebo v běžných zetkách připojených do osobních souprav.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.