Stránka 1 z 1

Rh1020 - Tillig 04415

PříspěvekNapsal: čtv 06 led, 2022 5:58 pm
od čapik
Chci se zeptat, zda je normální, že RH1020 (krokodýl) od TILLIGU 04415 (ten nový, který lze digitalizovat)jede na maximální rychlost v analogu o poznání pomaleji než například VECTRON (Tillig) nebo Bastard (Kuehn).

Re: Rh1020 - Tillig 04415

PříspěvekNapsal: čtv 06 led, 2022 6:32 pm
od Petr Barchánek
Předpokládám, že je to záměr výrobcenebo dokonce nějaká norma NEM.

Krokouš má v max 90 km/h. Vectron jezdí podle verzí v max 160 až 230 (tj 2 x tolik). Bastard může v max 140 nebo 160.
Na Krokodýlu E94/1020 jsem odjezdil několik šichet v létě 2018.
Krokodýl je taková "parní mašina s obřím trafem", všude samá kluzná ložiska, mazací knoty, šmíraparáty s mechanickými náhony, všechno ovládání pěkně mechanické - řetězy, kladky, kardany, furt se kolem něj musí běhat s konvičkou a ošahávat ho, aby tohleto nebo támhleto nešlo horký, no prostě jako na páře. Překvapivě se s ním dá jezdit citlivě a jemně, v těch 90ti seděl na kolejích a jízda s ním byla velmi příjemná. Musely se hlídat proudy, aby se nevyrazila měnírna, zvlášť, když se jelo na přípřeži/postrku nějaké moderní mašiny a rvali jsme proti kopci těžký vlak. To se pak na moderní mašině nastavil trvalý proud a Krokoušem se dolaďovalo po jednotlivých stupních, v obloucích ubrat, na rovince přidat. Řídí se obrovským kormidelním kolem s pevným převodem přímo na trafo - jeden stupeň = půl otočky kola, vždycky jsem si na něm připadal, jako kapitán vltavského kolesového parníku ze známé Bohatýrské Trilogie (Vzpora na lodi Primátor Dittrich, Dobrodružství šesti trampů a Z tajností žižkovského podsvětí). Doklady k mašině s hákovým křížem zavedené v "Deutsche Reichsbahn BW Innsbruck" z kraje února 1945 included.

Re: Rh1020 - Tillig 04415

PříspěvekNapsal: čtv 06 led, 2022 7:04 pm
od Petr Barchánek
Pro ty, které by to zajímalo
Jedno detailní video z jihozápadního Německa
https://www.youtube.com/watch?v=KS9BPnDq7Xg

A jedno hned tady za kopcem z poza Krušných hor i se spolkovým kolegou Martinem za kormidelním kolem.
https://www.youtube.com/watch?v=4HWf20_53_Q

Re: Rh1020 - Tillig 04415

PříspěvekNapsal: čtv 06 led, 2022 8:41 pm
od Radek Strnad
čapik: Ano, nové modely Krokodýlů jezdí v analogu opravdu pomalu, ale po přepočtu ta modelová rychlost odpovídá skutečné mašině. Ta nebyla žádná rychlíkovka - byl to tahoun pro těžké nákladní vlaky. Mám těchto modelů několik a všechny jezdí stejně pomalu.

Re: Rh1020 - Tillig 04415

PříspěvekNapsal: čtv 06 led, 2022 11:34 pm
od Zlámalík
Petr Barchánek píše:Pro ty, které by to zajímalo

Zajímalo, moc! Tahle technika je prostě ten pravý hardcore. Díky za zážitky, jako bych tam byl taky!

Re: Rh1020 - Tillig 04415

PříspěvekNapsal: pát 07 led, 2022 9:39 am
od Ivan
Petr Barchánek píše:Pro ty, které by to zajímalo


také jsem videa shltnul :wink: , pro mne jako neznalého velmi poučné a vskutku zajímavé.Krokodýl je krásná mašina!

Ještě k rychlosti modelů, oni třeba noví brejlovci a zamráči Kuehn jezdí jak shinkanzen, přitom prvotní brejle jezdily relativně normálně. Ten bastard na tom je asi podobně. Naštěstí po digitalizaci mašinka zkrotne, ale v analogu se s ní fakt moc nedalo jezdit. Proto buď rád, že krokodýl jezdí od začátku hezky pomalu.

Re: Rh1020 - Tillig 04415

PříspěvekNapsal: pát 07 led, 2022 6:36 pm
od Jan+Bjoern
Ivan píše:Ještě k rychlosti modelů, oni třeba noví brejlovci a zamráči Kuehn jezdí jak shinkanzen, přitom prvotní brejle jezdily relativně normálně. Ten bastard na tom je asi podobně. Naštěstí po digitalizaci mašinka zkrotne, ale v analogu se s ní fakt moc nedalo jezdit. Proto buď rád, že krokodýl jezdí od začátku hezky pomalu.


Ten vlak se jmenuje Shinkansen. Kde by se tam vzalo "z"? Pise i vyslovuje se "s".

Re: Rh1020 - Tillig 04415

PříspěvekNapsal: pát 07 led, 2022 8:29 pm
od čapik
Díky moc za odpovědi. Obával jsem se nějaké vady od výrobce.