od Petr Barchánek » čtv 06 led, 2022 6:32 pm
Předpokládám, že je to záměr výrobcenebo dokonce nějaká norma NEM.
Krokouš má v max 90 km/h. Vectron jezdí podle verzí v max 160 až 230 (tj 2 x tolik). Bastard může v max 140 nebo 160.
Na Krokodýlu E94/1020 jsem odjezdil několik šichet v létě 2018.
Krokodýl je taková "parní mašina s obřím trafem", všude samá kluzná ložiska, mazací knoty, šmíraparáty s mechanickými náhony, všechno ovládání pěkně mechanické - řetězy, kladky, kardany, furt se kolem něj musí běhat s konvičkou a ošahávat ho, aby tohleto nebo támhleto nešlo horký, no prostě jako na páře. Překvapivě se s ním dá jezdit citlivě a jemně, v těch 90ti seděl na kolejích a jízda s ním byla velmi příjemná. Musely se hlídat proudy, aby se nevyrazila měnírna, zvlášť, když se jelo na přípřeži/postrku nějaké moderní mašiny a rvali jsme proti kopci těžký vlak. To se pak na moderní mašině nastavil trvalý proud a Krokoušem se dolaďovalo po jednotlivých stupních, v obloucích ubrat, na rovince přidat. Řídí se obrovským kormidelním kolem s pevným převodem přímo na trafo - jeden stupeň = půl otočky kola, vždycky jsem si na něm připadal, jako kapitán vltavského kolesového parníku ze známé Bohatýrské Trilogie (Vzpora na lodi Primátor Dittrich, Dobrodružství šesti trampů a Z tajností žižkovského podsvětí). Doklady k mašině s hákovým křížem zavedené v "Deutsche Reichsbahn BW Innsbruck" z kraje února 1945 included.