Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod lesanek » pát 28 led, 2022 1:20 pm

Vozy Bmpz "railjet" jsou freelance. Jsou na základě obyč Bmpz, kterých již Tillig vyrobil tisíce, takže v porovnání se skutečnými vozy railjetu nebo interjetu sedí maximálně barvy a délka vozu. Ale jak jsem právě napsal, je to freelance, a pro nenáročného člověka je to nejjednodušší (vlastně jediná, stavebnice tuším neexistuje) cesta k jakoby railjetu nebo jakoby interjetu.
Vozy jezdí výhradně spojené v jednotkách, takže sedmivozový railjet (včetně řídícího vozu), nebo pětivozový interjet, samostatné vozy nemohou jezdit třeba jako posila běžného rychlíku. Výhodou interjetu pro modelový provoz je, že se určité spoje posilují pomocí Bdmpee nebo Bmz235, přičemž Bmz235 Tillig nabízí. Pravidelně je tahá řada 362.
Uživatelský avatar
lesanek
 
Příspěvky: 227
Registrován: stř 13 úno, 2013 3:35 pm
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » pát 28 led, 2022 2:53 pm

I mistr tesař se někdy utne... Tentokrát se to podařilo Davidu Struppovi s tímto vyjádřením na jeho stránkách:

Já se primárně zaměřím na novinky důležité pro náš trh, protože v těch mám, většinou, takříkajíc prstíky. [...] Hned první model nákladního vozu Laaps ČD. Tento vůz jsem požadoval již asi tři roky zpět, hned jak se tento typ vozu objevil mezi modely firmy Tillig. Firma ho řadí mezi vozy START, ale za sebe mohu říct, že jako model vypadá velmi dobře i s těmi drobnými odchylkami od skutečného vozu. Pro fandy provozu v období ČD to bude jistě skvělý model.

Každý má nepochybně právo na názor, ale profíkovi s ambicemi influencera a markeťáka schopného ovlivňovat výrobní program dominantního dodavatele i náladu na trhu by se takové úlety stávat neměly. Pojem "drobné odchylky" je v tomto ohledu možná na místě, jestliže je řeč o vozech DB AG, o kterých jsem psal zde:
viewtopic.php?f=16&t=13727&start=45#p305201
Ono zas o tolik nejde, protože dříví se v Čechii běžně loží do cizích vozů už desítky let, takže používat řečený model německého dopravce na kolejišti z českého prostředí není nic proti ničemu. Nicméně od obchodníka formátu D.S. bych přece jenom čekal víc než takovou chválu na "český" freelance model velkovýrobce.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6111
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky TT 2022

Příspěvekod hank » pát 28 led, 2022 3:54 pm

Od Tilligů jistě potěší i tohle:
https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-17565.html
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6111
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod jamik22 » pát 28 led, 2022 4:24 pm

Nechci zpochybňovat Hankovi znalosti. Ale na webu se najde několik článků jak původní zelené “Lapsy” předělat na versi ČD. Dokonce se na to vyrábějí obtisky. Autoři o předělávkách zmiňují existující drobné odchylky od verse ČD.
Od odborníka bych spis čekal výčet odchylek, než jedovatou slinu směrem DS
jamik22
 
Příspěvky: 480
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » pát 28 led, 2022 4:47 pm

Že a proč je skutečný vůz Laaps nebo Laaps-y něco jiného než ten model, to se snadno zjistí v katalogu ČD Cargo nebo na Parostroji.
https://www.parostroj.net/katalog/nv/cl ... /Laaps.php
Odpovídající model nabízí Malá železnice. Viz též tento návod ke stavbě:
https://www.mojett.cz/30688

Kromě toho: V případě toho vozu Bpmz D.S. freelance přiznat uměl. Mně až tak nevadí freelance modely, ale snaha vydávat je za něco jiného.

A nakonec: Nevím, proč by se vyslovení kritického názoru mělo nazývat jedovatou slinou... Myslím, že jako zákazník toho od obchodníka zas tolik nechci. Nemluvě o tom, že každý, kdo něco prodává, zná pravidlo č. 1: Zákazník má vždycky pravdu.
(Disclaimer: Zhruba 2/3 svého profesního života, určitě víc než 20 let, jsem se živil tím, že jsem něco prodával...)

Edit: Ještě jsem zapomněl dodat, že za odborníka se nepovažuju, nanejvýš za mírně poučeného laika.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6111
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod jamik22 » pát 28 led, 2022 5:44 pm

Je to věc pohledu. Parostroj mám prohlédnutý. Ale tady se bavíme o vozu z kategorie TT Start a to je DS i Tilligem přiznaný fakt. Proto si myslím, že tvoje poznámka není příliš korektní. Prostě budeme mít slušný TT starťák v ČD versi a pokud se o to DS zasloužil, tak mu patří spíš poděkování…..
Ale všem se člověk nezavděčí :)
jamik22
 
Příspěvky: 480
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Adam96 » pát 28 led, 2022 5:55 pm

Už od slova "START" je asi jasné, že to nebude zrovna finescale model, zvláště za pětikilo, nebo kolik to má stát.
Pokud bychom měli být až takoví punťové, tak si z katalogu Tilliga nekoupíme skoro nic, neb téměř všechny nákladní vozy jsou modifikace německých vozů, a ypsilonky nejsou ani ryba (Y/B), ani rak (Y/B70). Včetně Hankem odkazovaná rakvička Tdgns. Skutečný český Tdgns je taky v detailech rozdílný oproti modelu, ale asi mi to žíly nepotrhá, když celkový dojem bude dobrý a vůz bude funkční.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 489
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Colonel32 » pát 28 led, 2022 6:17 pm

hank píše:Edit: Ještě jsem zapomněl dodat, že za odborníka se nepovažuju, nanejvýš za mírně poučeného laika.


Ono je asi jedno za co se považuješ ty, důležité je, za co tě považují ostatní. :D

Nakonec, kdyby to bylo obráceně, tak budeš dávat přednost tomu, když se někdo bude považovat za největšího odborníka, nebo tomu, že si o něm budou ostatní myslet, že je to blbec?
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » pát 28 led, 2022 6:38 pm

Colonel32 píše:Nakonec, kdyby to bylo obráceně, tak budeš dávat přednost tomu, když se někdo bude považovat za největšího odborníka, nebo tomu, že si o něm budou ostatní myslet, že je to blbec?


:lol: :lol: :lol:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6111
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod freekey » pát 28 led, 2022 8:21 pm

Nejvíc mi vadí, že ty freelance modely nejsou nijak označené a oddělené od ostatních. Začíná mě to hodně štvát :-( měla by u všeho být také fotogalerie předloh. Dá mi hodně práce u každého modelu zjišťovat, jestli to je nebo není reálné. Nemám zájem do sbírky zařazovat hračky za ceny modelů.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » pát 28 led, 2022 9:21 pm

No jo, no... Pro německé publikum tuto úlohu plní periodika typu MIBA (ta už od r. 1948!) nebo Eisenbahn/Modellbahn Magazin. Bodejť by taky ne, když je největší výrobci formou reklamy svorně dotují...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6111
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky TT 2022

Příspěvekod hank » sob 29 led, 2022 4:53 pm

Jarda H. píše:... atrapa posunu vozů lany na koleji...

Omyl, to není atrapa, ale funkční model s pohonem elektromotorem!
Auhagen 13348, slíbeno na září 2022.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6111
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Jarda H. » sob 29 led, 2022 6:13 pm

Aha, tak dopodrobna jsem to nestudoval :wink: ... tož musím původní text poopravit ! Děkuji za upřesnění !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Jan+Bjoern » pát 04 úno, 2022 9:07 pm

Colonel32 píše:další dvě Baiky v provedení pro III. epochu s bílým pruhem - depo Praha, oficiální produkce IGRA

https://igramodel.cz/kategorie/vagony-osobni

a zdražení na 1590,-

(což může souviset s vylepšením podvozků

"Nově jsme vylepšili podvozky vozů, mají znatelně nižší odpor. Přidali jsme ložiska PEHO na jednu stranu a sběrný plíšek na stranu druhou, použito je jednostranně izolované dvojkolí. Sběr je nyní ze 4 kol na vůz, což je plně dostačující i pro případné osvětlení."

citace z FB igra - http://www.facebook.com/igramodel)


Jestlipak maji take prechodove mechy a ne navalky jako limitka? Podle fotek, ktere sami pouzivaji, by snad mely mit vozy III. epochy prechodove mechy. Slibene prechodove mechy pro osmidveraky se jaksi dosud nekonaly.
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 134
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod mareklin » ned 06 úno, 2022 9:37 am

Limitka od Kolmar (ep.III, Brno) ma osadene navalky a prilozene aj mechy. Praha ep.III dojde tento tyzden, dam vediet.
mareklin
 
Příspěvky: 19
Registrován: úte 27 lis, 2018 1:32 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků