Stránka 1 z 1

Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: čtv 28 říj, 2021 9:48 am
od popolvar21
Ahojte. Som tuna novy, mozno sa opytam blbo, ale mam doma staru analogovu BR250 elektricku a ked som ju zhanal, netusil som, ze ma jazdne vlastnosti trochu slabsie. Potom mi niektori vraveli, ze tieto modely mali problemy od zaciatku. Pri rychlejsej jazde presmykuje a samozrejme pri stupani detto. Da sa to vobec nejako riesit? Na prednom pojazde mam na dvoch dvojkoliach bandaze, ale zjavne to nepomaha. Alebo je to blbost riesit to?

Re: Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: čtv 28 říj, 2021 3:54 pm
od Jan+Bjoern
Pomuze doplnit druhy podvozek jako hnaci. Jen dve napravy nestaci, protoze pri prujezdu pres nerovnosti muze prostredni naprava podvozku nadzvednout ty dve bandazovane a masina zustane stat. S obema podvozky hnanymi to jezdi slusne a druhou lokomotivu, ktera poslouzila jako darce podvozku, lze potom pouzit jako "dummy" model - jako priprez, postrk nebo jako dekoraci do depa.
BR119 je resena stejne.

Re: Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: čtv 28 říj, 2021 5:33 pm
od Pavel 152
Pozor, toto řešení není tak jednoduché jak je popsané. Rozřezat dva rámy a spojit(zinek), jestliže bandáže zůstanou, není čím sbírat proud, není místo pro kardan, plošný spoj už nesedí na spojené rámy. Měl jsem v rukou dvě takto rozpracované lokomotivy k ničemu, nedotáhli to do konce.
Tillig má v nabídce přepracovanou zcela novou koncepci, jezdí bez problému.

Re: Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: čtv 28 říj, 2021 5:48 pm
od popolvar21
Pavel 152 píše:Pozor, toto řešení není tak jednoduché jak je popsané. Rozřezat dva rámy a spojit(zinek), jestliže bandáže zůstanou, není čím sbírat proud, není místo pro kardan, plošný spoj už nesedí na spojené rámy. Měl jsem v rukou dvě takto rozpracované lokomotivy k ničemu, nedotáhli to do konce.
Tillig má v nabídce přepracovanou zcela novou koncepci, jezdí bez problému.


Dakujem. Tiez sa mi to zdalo trochu komplikovane pre mna :-) Ako pozeral som sa do vnutra, lenze bola by to narocna uprava celkom. A zohnat dalsi podvozok len tak ze zo starej loko inej, ktora nie je zrovna lacna :-), by uz boli peniaze naviac. Cize nejaka jednoduchsia varianta neexistuje ako to dat do poriadku asi? Ci? Ci sa jej mam radsej zbavit? Lebo pekna loko, len...

Re: Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: pát 29 říj, 2021 7:47 am
od Jan+Bjoern
Pavel 152 píše:Pozor, toto řešení není tak jednoduché jak je popsané. Rozřezat dva rámy a spojit(zinek), jestliže bandáže zůstanou, není čím sbírat proud, není místo pro kardan, plošný spoj už nesedí na spojené rámy. Měl jsem v rukou dvě takto rozpracované lokomotivy k ničemu, nedotáhli to do konce.
Tillig má v nabídce přepracovanou zcela novou koncepci, jezdí bez problému.


Mozna je to nejaka jina (novejsi) verze. U te nejstarsi jeste s motorkem Zeuke/BTTB a s zarovkovym osvetlenim to slo, motorek se musel vymenit za jiny, s vystupem na obou stranach. Bandaze zustanou jen na 2 napravach. Puvodni konstrukce mela oba podvozky pohanene, jen pohon toho druheho soudruzi pozdeji v ramci shora narizenych uspor vypustili.
Rozrezat ram a spravne ho spojit umim, vyfrezovane drazky a do nich vlozene kousky plechu (pera) po rozrezani zarucuji rovnobeznost, ale to jsem delal jen kvuli prodlouzeni ramu z BR103 DB pri prestavbe na Alco PA. U BR250 ne.

Potvrzuje to i prispevek na TT-boardu z 26.1.2003:
Die BR250 BTTB besaß bei der ersten Konstruktion zwei angetriebene Drehgestelle. Wenn man mal genau hinschaut ist das auch zu erkennen.
Aufgrund der allgemeinen Sparpolitik, welche von Oben verordnet wurde, verordnete man eben auch die Produktionskosten zu senken. Dies führte bei BTTB dazu, dass man einfach ein Drehgestell nicht mehr antrieb. In den Anfangsjahren der BR250 sollte es also einige Lokomotiven mit zwei angetriebenen Drehgestellen gegeben haben.
Bei den meisten BR250 BTTB sollte es trotzdem nur ein angetriebenes Drehgestell sein.


Edit: jeste obrazek pro inspiraci s ramem, ale je to uplne jina masina.

Re: Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: pát 29 říj, 2021 8:25 am
od popolvar21
Jan+Bjoern píše:
Pavel 152 píše:Pozor, toto řešení není tak jednoduché jak je popsané. Rozřezat dva rámy a spojit(zinek), jestliže bandáže zůstanou, není čím sbírat proud, není místo pro kardan, plošný spoj už nesedí na spojené rámy. Měl jsem v rukou dvě takto rozpracované lokomotivy k ničemu, nedotáhli to do konce.
Tillig má v nabídce přepracovanou zcela novou koncepci, jezdí bez problému.


Mozna je to nejaka jina (novejsi) verze. U te nejstarsi jeste s motorkem Zeuke/BTTB a s zarovkovym osvetlenim to slo, motorek se musel vymenit za jiny, s vystupem na obou stranach. Bandaze zustanou jen na 2 napravach. Puvodni konstrukce mela oba podvozky pohanene, jen pohon toho druheho soudruzi pozdeji v ramci shora narizenych uspor vypustili.
Rozrezat ram a spravne ho spojit umim, vyfrezovane drazky a do nich vlozene kousky plechu (pera) po rozrezani zarucuji rovnobeznost, ale to jsem delal jen kvuli prodlouzeni ramu z BR103 DB pri prestavbe na Alco PA. U BR250 ne.

Potvrzuje to i prispevek na TT-boardu z 26.1.2003:
Die BR250 BTTB besaß bei der ersten Konstruktion zwei angetriebene Drehgestelle. Wenn man mal genau hinschaut ist das auch zu erkennen.
Aufgrund der allgemeinen Sparpolitik, welche von Oben verordnet wurde, verordnete man eben auch die Produktionskosten zu senken. Dies führte bei BTTB dazu, dass man einfach ein Drehgestell nicht mehr antrieb. In den Anfangsjahren der BR250 sollte es also einige Lokomotiven mit zwei angetriebenen Drehgestellen gegeben haben.
Bei den meisten BR250 BTTB sollte es trotzdem nur ein angetriebenes Drehgestell sein.


Edit: jeste obrazek pro inspiraci s ramem, ale je to uplne jina masina.


Tato ma motorcek BTTB je to ten stary TT8310 este dokonca obrateny dolu hlavou a paradoxne je nasadeny pohon na tu vacsiu cast motorku ako keby stamdaial vyviedli hriadel, ktory je standardne v tej prednej koliske. No, ano, dalo by sa s tym pohrat, keby som mal frezu a pod, ale to by sa este dalo. Ale zakladny problem je zohnat druhy ram a podvozok a zohnat to je problem a kupit druhu to uz su ceny, ktore ked spocitam dohromady, tak toto riesenie je cenovo i casovo narocne. Holt, sekol som sa vo vybere masiny cize asi bude najlepsie ju cim skor predat a kupit si radsej nieco ine. Skoda, pekne vyzerajuca masinka pokazena vyrobcom... Cize asi nic ine mi uz neostava...

Re: Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: pát 29 říj, 2021 8:43 am
od Sandy
Jan+Bjoern píše:
Pavel 152 píše:.....
Puvodni konstrukce mela oba podvozky pohanene, jen pohon toho druheho soudruzi pozdeji v ramci shora narizenych uspor vypustili.
......

...jo,jo. Psali to tenkrát v "Kravských rozhledech". Já to taky četl. V případě neuposlechnutí hrozilo zastřelení před nastoupenou stranickou buňkou. Hrozná doba .....

Re: Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: pát 29 říj, 2021 9:05 am
od Jan+Bjoern
Sandy píše:...jo,jo. Psali to tenkrát v "Kravských rozhledech". Já to taky četl. V případě neuposlechnutí hrozilo zastřelení před nastoupenou stranickou buňkou. Hrozná doba .....


Nikoliv. Psali to na TT-board.
Nedelejte si iluze, podobna "manazerska rozhodnuti" se vyskytuji i v dnesni dobe a zdaleka to neni jen u modelu.

Re: Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: pát 29 říj, 2021 10:09 am
od popolvar21
Jan+Bjoern píše:
Sandy píše:...jo,jo. Psali to tenkrát v "Kravských rozhledech". Já to taky četl. V případě neuposlechnutí hrozilo zastřelení před nastoupenou stranickou buňkou. Hrozná doba .....


Nikoliv. Psali to na TT-board.
Nedelejte si iluze, podobna "manazerska rozhodnuti" se vyskytuji i v dnesni dobe a zdaleka to neni jen u modelu.


Takto vyzeraju v reali tie rozhodnutia :-)

Re: Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: pát 29 říj, 2021 12:13 pm
od Jan+Bjoern
To je ta starsi verze, u te neni potreba rezat ram, ale je potreba udelat vybrani pro druhy pohaneny podvozek. Odmerit na strane puvodniho podvozku a vydlabat na druhe strane. Otazkou je, zda to ma smysl delat v dnesni dobe u 30 let stareho modelu.
Mozna bude pro vas lepsi vykaslat se na to, prodat masinku a pokud se vam libi, tak si koupit novou BR250 od Tilliga, ta snad uz ma pojezd reseny jinak.

Re: Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: pát 29 říj, 2021 12:37 pm
od Petr Barchánek
To ALCO PA je moc hezké, nebylo by k tomu modelu něco víc, prosím? Předpokládám, že je to 3Dtisk + rám od Kühna? Je k tomu taky verze B bez kabin, případně sestava A+B+B+A jako ve skutečnosti?

Re: Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: pát 29 říj, 2021 12:42 pm
od RSC
Doporučuji prodat a koupit třeba bazarově novou verzi, je to někde jinde...
U mnohýh BTTB modelů jsem to z nostalgie udělal, doplatil jsem polovinu k prodeji a bylo to. A rozhodně toho kroku nelituji.

Re: Zlepsenie jazdy BR250

PříspěvekNapsal: pát 29 říj, 2021 4:42 pm
od popolvar21
Jan+Bjoern píše:To je ta starsi verze, u te neni potreba rezat ram, ale je potreba udelat vybrani pro druhy pohaneny podvozek. Odmerit na strane puvodniho podvozku a vydlabat na druhe strane. Otazkou je, zda to ma smysl delat v dnesni dobe u 30 let stareho modelu.
Mozna bude pro vas lepsi vykaslat se na to, prodat masinku a pokud se vam libi, tak si koupit novou BR250 od Tilliga, ta snad uz ma pojezd reseny jinak.


Ano pozeral som na to. Len urcite by som sa musel zamysliet nad tym podvozkom. Idealne by ho bolo niekde zohnat len ten podvozok (pripadne mozno staci iba dvojjkolia, musim to podrobne rozobrat a potom si vyrobit z hriadela to predlzenie a dobre to ulozit. Mozno by som si to aj celkom skusil alebo ju predam este sa asi rozhodnem :-). Len nova stoji cca 4800 Kc a neviem ci ju az tak chcem preplatit i ked nepochybujem, ze bude fajn. Mam starsie kolaje aj loko a ked budem chciet novsie tak potom kompletne to budem prerabat kolaje a tak. Tak uvidim ci sa do toho pustim alebo ju strelim :-) Ale dik za rady.