Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
Pavel 152 píše:Pozor, toto řešení není tak jednoduché jak je popsané. Rozřezat dva rámy a spojit(zinek), jestliže bandáže zůstanou, není čím sbírat proud, není místo pro kardan, plošný spoj už nesedí na spojené rámy. Měl jsem v rukou dvě takto rozpracované lokomotivy k ničemu, nedotáhli to do konce.
Tillig má v nabídce přepracovanou zcela novou koncepci, jezdí bez problému.
Pavel 152 píše:Pozor, toto řešení není tak jednoduché jak je popsané. Rozřezat dva rámy a spojit(zinek), jestliže bandáže zůstanou, není čím sbírat proud, není místo pro kardan, plošný spoj už nesedí na spojené rámy. Měl jsem v rukou dvě takto rozpracované lokomotivy k ničemu, nedotáhli to do konce.
Tillig má v nabídce přepracovanou zcela novou koncepci, jezdí bez problému.
Jan+Bjoern píše:Pavel 152 píše:Pozor, toto řešení není tak jednoduché jak je popsané. Rozřezat dva rámy a spojit(zinek), jestliže bandáže zůstanou, není čím sbírat proud, není místo pro kardan, plošný spoj už nesedí na spojené rámy. Měl jsem v rukou dvě takto rozpracované lokomotivy k ničemu, nedotáhli to do konce.
Tillig má v nabídce přepracovanou zcela novou koncepci, jezdí bez problému.
Mozna je to nejaka jina (novejsi) verze. U te nejstarsi jeste s motorkem Zeuke/BTTB a s zarovkovym osvetlenim to slo, motorek se musel vymenit za jiny, s vystupem na obou stranach. Bandaze zustanou jen na 2 napravach. Puvodni konstrukce mela oba podvozky pohanene, jen pohon toho druheho soudruzi pozdeji v ramci shora narizenych uspor vypustili.
Rozrezat ram a spravne ho spojit umim, vyfrezovane drazky a do nich vlozene kousky plechu (pera) po rozrezani zarucuji rovnobeznost, ale to jsem delal jen kvuli prodlouzeni ramu z BR103 DB pri prestavbe na Alco PA. U BR250 ne.
Potvrzuje to i prispevek na TT-boardu z 26.1.2003:
Die BR250 BTTB besaß bei der ersten Konstruktion zwei angetriebene Drehgestelle. Wenn man mal genau hinschaut ist das auch zu erkennen.
Aufgrund der allgemeinen Sparpolitik, welche von Oben verordnet wurde, verordnete man eben auch die Produktionskosten zu senken. Dies führte bei BTTB dazu, dass man einfach ein Drehgestell nicht mehr antrieb. In den Anfangsjahren der BR250 sollte es also einige Lokomotiven mit zwei angetriebenen Drehgestellen gegeben haben.
Bei den meisten BR250 BTTB sollte es trotzdem nur ein angetriebenes Drehgestell sein.
Edit: jeste obrazek pro inspiraci s ramem, ale je to uplne jina masina.
Jan+Bjoern píše:Pavel 152 píše:.....
Puvodni konstrukce mela oba podvozky pohanene, jen pohon toho druheho soudruzi pozdeji v ramci shora narizenych uspor vypustili.
......
Sandy píše:...jo,jo. Psali to tenkrát v "Kravských rozhledech". Já to taky četl. V případě neuposlechnutí hrozilo zastřelení před nastoupenou stranickou buňkou. Hrozná doba .....
Jan+Bjoern píše:Sandy píše:...jo,jo. Psali to tenkrát v "Kravských rozhledech". Já to taky četl. V případě neuposlechnutí hrozilo zastřelení před nastoupenou stranickou buňkou. Hrozná doba .....
Nikoliv. Psali to na TT-board.
Nedelejte si iluze, podobna "manazerska rozhodnuti" se vyskytuji i v dnesni dobe a zdaleka to neni jen u modelu.
Jan+Bjoern píše:To je ta starsi verze, u te neni potreba rezat ram, ale je potreba udelat vybrani pro druhy pohaneny podvozek. Odmerit na strane puvodniho podvozku a vydlabat na druhe strane. Otazkou je, zda to ma smysl delat v dnesni dobe u 30 let stareho modelu.
Mozna bude pro vas lepsi vykaslat se na to, prodat masinku a pokud se vam libi, tak si koupit novou BR250 od Tilliga, ta snad uz ma pojezd reseny jinak.
Zpět na Velikost TT (komunita TT)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků