Motorový vůz 854 v TT od MTB

Úprava osvětlení vozu ČD 854.008 ve velikosti TT – oddělení dálkových světel
Nedávno vyšlo MTB na trh s modelem motorového vozu ČD řady 854.008.
Tento článek je pouze o úpravě osvětlení – oddělení dálkových světel od pozičních a možnost je v digitálním režimu spínat zvlášť.
Skutečné vozy řady 854 mají trojbodové čelní bílé osvětlení (poziční světla) a dva dálkové reflektory ve spodních svítilnách (vnitřní světla, vnější světla jsou dvoubarevná poziční).
V prvním bodě prozkoušíme daný model, jelikož úpravou čelních DPS přijdeme o záruku na DPS. Tedy vyzkoušet zda vše funguje jak má.
Kupředu uvádím, že popsaná ÚPRAVA JE VHODNÁ POUZE PRO ZKUŠENÉ modeláře, kteří UMĚJÍ PÁJET SMD LED 0603 A NAPÁJET NA NĚ DRÁTKY.
Úprava DPS pouze proškrábnutím a překlemováním drátků není jednoduše možná pro malé rozměry dané DPS.
Vyhnout se dané úpravě DPS by bylo možné - nechat vyleptat a osadit jinou DPS. Od výrobce se toho nedočkáme.
Tak jdeme na to… Schéma zapojení čelní DPS je nakresleno černě. Červeně úprava – křížek je oddělení od DPS, čára nový spoj drátkem.
Jelikož čelní destička je poměrně malá a spoje od odporů k pozičním LED vedou pod pájecí ploškou dálkové LED, tak pouhé přerušení spoje nepřipadá v úvahu. Nutno dálkové LED odpájet, pozor pamatujte si pozici LED (u všech LED na DPS jsou anody dole. Spodní vývody na DPS očistit, izolovat (třeba černou plastovou páskou)…
Připájíme LEDky zpět na DPS, ale pouze za KATODU. K ANODÁM připájíme slabý drátek, který povedeme nahoru na centrální DPS.
Multimetrem proměříme zda to máme vše zapojeno jak má být. Čelní destičky nainstalujeme zpět na pojezd modelu. Na nezapojený vývod patice PLUX16 na centrální DPS připojíme odpor s hodnotou 1k5 až 3k9 (hodnota podle požadovaného jasu dálkových LED). Na druhý konec odporu připojíme drátky vedoucí od dálkových světel čelních destiček.
Nedávno vyšlo MTB na trh s modelem motorového vozu ČD řady 854.008.
Tento článek je pouze o úpravě osvětlení – oddělení dálkových světel od pozičních a možnost je v digitálním režimu spínat zvlášť.
Skutečné vozy řady 854 mají trojbodové čelní bílé osvětlení (poziční světla) a dva dálkové reflektory ve spodních svítilnách (vnitřní světla, vnější světla jsou dvoubarevná poziční).
V prvním bodě prozkoušíme daný model, jelikož úpravou čelních DPS přijdeme o záruku na DPS. Tedy vyzkoušet zda vše funguje jak má.
Kupředu uvádím, že popsaná ÚPRAVA JE VHODNÁ POUZE PRO ZKUŠENÉ modeláře, kteří UMĚJÍ PÁJET SMD LED 0603 A NAPÁJET NA NĚ DRÁTKY.
Úprava DPS pouze proškrábnutím a překlemováním drátků není jednoduše možná pro malé rozměry dané DPS.
Vyhnout se dané úpravě DPS by bylo možné - nechat vyleptat a osadit jinou DPS. Od výrobce se toho nedočkáme.
Tak jdeme na to… Schéma zapojení čelní DPS je nakresleno černě. Červeně úprava – křížek je oddělení od DPS, čára nový spoj drátkem.
Jelikož čelní destička je poměrně malá a spoje od odporů k pozičním LED vedou pod pájecí ploškou dálkové LED, tak pouhé přerušení spoje nepřipadá v úvahu. Nutno dálkové LED odpájet, pozor pamatujte si pozici LED (u všech LED na DPS jsou anody dole. Spodní vývody na DPS očistit, izolovat (třeba černou plastovou páskou)…
Připájíme LEDky zpět na DPS, ale pouze za KATODU. K ANODÁM připájíme slabý drátek, který povedeme nahoru na centrální DPS.
Multimetrem proměříme zda to máme vše zapojeno jak má být. Čelní destičky nainstalujeme zpět na pojezd modelu. Na nezapojený vývod patice PLUX16 na centrální DPS připojíme odpor s hodnotou 1k5 až 3k9 (hodnota podle požadovaného jasu dálkových LED). Na druhý konec odporu připojíme drátky vedoucí od dálkových světel čelních destiček.