Stránka 1 z 12

Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: stř 16 čer, 2021 6:15 pm
od Ferys
Vjezd na kolejiště dneškem povolen. Model vypadá vcelku zdařile. Povrchovka je výborná, i nejdrobnější nápisy jsou čitelné, přechody barev jsou ostré. Jízdní vlastnosti po krátkém projetí v analogu dle mého názoru dobré, jedna převodovka s nápravou je výkyvná. Vůz má na své drobné rozměry značnou hmotnost pro dobrou adhezi. Vnitřní osvětlení je možná příliš výrazné, ale předpokládám, že půjde v digitálu nastavit, případně jinak ztlumit.
IMG_20210616_120911.jpg

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: stř 16 čer, 2021 6:23 pm
od Ferys
Pro srovnání pár fotek s modelem od malovýrobce p. Melichara (pojezd Picoloco, kastle stavebnice LPH).
IMG_20210616_140715.jpg

IMG_20210616_140551.jpg

IMG_20210616_140852.jpg

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: čtv 17 čer, 2021 7:44 am
od milostt
přední okna velký rozdíl tedy včera jsme to doma také porovnával

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: čtv 17 čer, 2021 1:15 pm
od Marthin
Celková kastle z MTB spíše sedí na 811 - už pozičkami, na mne působí modernizovaným dojmem.
Jestli to není náhodou univerzální kastle, kde se počítá použití kastle napříč všech typů počínaje polomáčenek až po moderního najbrta.
Za tu cenu je škoda, že není propracována systém pískování na maskách.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: čtv 17 čer, 2021 1:48 pm
od vojtas
Najbrt na to nelze nalakovat. Krabice světel jsou tak velký a vysoký, a poprsnice tak nízko, že se tam tmavomodrá linka prostě nevejde. Já už to viděl naživo, ale čekám na svůj kus, budu dělat poměrně podrobnou recenzi a srovnání s realitou.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: pát 18 čer, 2021 11:15 am
od Tomas Lebeda
Přidávám pár obrázků se sundanou kastlí.
Jinak sundání kastle mi nepřišlo příliš jednoduché, je potřeba postupovat docela opatrně.
Západky jsou vždy dvě poblíž obou čel. Kastle je naštěstí dost pružná.
Model v základním nastavení jezdí docela rychle, upravil jsem CV5 zatím na hodnotu cca 90 a pak ta jízda vypadá mnohem lépe.
Sběr proudu je řešen širokými plíšky z vnější hrany okolku. Plíšky umožňují pohyb jedné z kyvných náprav a taky jí předpruží.

Bohužel mám zatím trochu problém při přejíždění obloukových výhybek do odbočky při jízdě proti jazyku výhybky.
Budu to ještě zkoušet doladit, ale ted mi docela často na těchto výhybkách vykolejí zadní náprava
Asi mám nepřesně položené výhybky, ale žádná jiná loko mi takto ještě nezlobila.

Edit:
tak problém průjezdu přes obloukové výhyky IBW jsem vyřešil.
Drobně jsem upravil šířku dvojkolí a současně zbrousil náběhové hrany jazyků výhybky.
Taky jsem jazyk v místě čepu spojil vodivě drátkem s pevnou kolejnicí aby se neviklal a byl bezpečně napájen.
Před tím mi na této výhybce model pravidelně při menší rychlosti zastavoval.
Teď už mi přes ně jezdí bez problému. Přes ostatní výhybky EW1 a EW2 jezdí vpohodě i v malé rychlosti.


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: pát 18 čer, 2021 7:04 pm
od Tomas Lebeda
Tak jsem provedl úpravu na desce přerušením JP1 a propojením JP2.
V manuálu je napsáno, že po přerušení JP1 je možné samostatně ovládat osvětlení interieru.
Nicméně po přerušení se s pomocí F2 samostatně ovládají dálková světla a ne interier.
Interier se zapíná v okamžiku zapnutí světel. Po propojení JP2 se pak rozsvítí světlo v kabině a to na obou stranách.
Mám dekoder ZIMO MX618N18. Je možné, že mám nějak podivně přemapované CV, ale zatím jsem na to nepřišel.
Řeší někdo podobný problém?
Nicméně to samostatné vypínání dálkových světel (je samozřejmě směrově závislé) oceňuji daleko více než vypínání světla v interiéru.
Přikládám video:
https://youtu.be/OTo4pqQKKd8
https://www.mtb-model.com/files/kategorie/navodCZ_TT810-A4.pdf

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: pát 18 čer, 2021 8:18 pm
od dudlifuk
karoseria sa demontuje naozaj velmi tazko, vystupky az prilis zasahuju do pojazdu a su umiestnene blizko ciel. Clovek ma pocit ze to roztahovanie karoseria nemoze vydrzat. Ja som si pomohol styrmi plastovymi dostickami, karoseriu som roztiahol v strede vozu a postupne ku vsetkym vystupkom som natlacil dosticky tak aby vystupky boli mimo pojazdu. No ako prve trochu tie vystupky obrusim, casom moze plast skrehnut a nabuduce to uz nemusi vydrzat. Plosky pre repro su pripravene, ale kam umiestnit repro, aby nezasahovalo do interieru bude oriesok. Zaujimave je antiparalelne zapojenie led na celnom osvetleni. Tiez vidim ako prinos coreless motor. Tu vsak moze byt problem s PWM s nizkou frekvenciou. To sa tyka iba PWM ovladacov v analogu. Dekoder by mal dokazat prestavit pomocou cv frekvenciu PWM.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: sob 19 čer, 2021 5:58 pm
od jamik22

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: ned 20 čer, 2021 7:47 am
od MOL
Tak ze srovnání je krásně vidět, jak je stavebnice LPH nadčasová a reálná a najde se jen minimum věcí, v čem jí MTB překonalo. Předpokládám, že u Kühna to bude obdobné.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: ned 20 čer, 2021 8:35 am
od PepinTt
MOL píše:Tak ze srovnání je krásně vidět, jak je stavebnice LPH nadčasová a reálná a najde se jen minimum věcí, v čem jí MTB překonalo. Předpokládám, že u Kühna to bude obdobné.

Proto taky vyčkávám s koupí, až s čím se pochlapí Kuehn. Mtb už je výběrového řízení venku, zato malosériovka od p.Melichara zatím vede. :wink:

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: ned 20 čer, 2021 10:47 am
od Ivan
Ta maloseriovka od pana Melichara... To jsou ty co se prodávali na burze? Když vidím to srovnání s MTB, tak mi taky připadá hezčí. Pan Melichar to staví předpokládám z LPH? Mám už dlouho rozestavěný M152 a 2x pripojnak, tak aspoň budu mít chuť to i tak dodělat. U MTB se mi nelíbí okna strojvudce a dveří, jinak povchovka vypadá docela OK.
Takže nakonec taky počkám co vyleze z Kuehna a pak se uvidí.

EDIT:
Po přečtení Jackovi recenze a hlavně shlédnutí fotek se mi ta čelní okna a světla fakt nelíbí, škoda. Jinak vypadá model dobře.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: ned 20 čer, 2021 10:51 am
od Colonel32
MOL píše:Tak ze srovnání je krásně vidět, jak je stavebnice LPH nadčasová a reálná a najde se jen minimum věcí, v čem jí MTB překonalo. Předpokládám, že u Kühna to bude obdobné.


Vyloženě strašné jsou ta přední okna. Štítil jsem se toho před dvaceti lety, když jsem to poprvé stavěl a štítím se toho doteď. Nebýt tohohle detailu, mohla být stavebnice mnohem nadčasovější.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: ned 20 čer, 2021 12:23 pm
od vojtas
"stavebnice LPH je nadčasová a vypadá líp, než MTB"
Leda ve snu. Tvar čela stavebnice LPH se M152 podobá opravdu hodně vzdáleně. Poprsnice je malá a špatně umístěná, čelní okna jsou pomalu o milimetr nižší, než by měla být, a pro jakoukoliv modelovost vyžadují probroušení směrem nahoru a doplnění příčky, navíc je čelo strašně ploché a základním tvarem úplně mimo, což je dané snahou o maximální "placatost" výlisku. Přerostlé megakrabice světel MTB jsou nahrazeny miniaturními u LPH, skutečné jsou značně vyšší, a přitom o trochu užší, ale je pravda, že alespoň sedí pozice jejich horní hrany. Jedinný parametr, kde stavebnice LPH nad MTB jasně vyhrává je odpovídající tvar a umístění pluhu, pluh MTB je snad o půl milimetru hlouběji pod vozem, než by měl být, a dává vozidlu značný "předkus".(To je snadno nahraditelné leptem, který už mám přichystaný, a při nátěru šedou, nebo černou to ani nevyžaduje přestřik zbytku vozidla). Linka pod "kšiltem" nad okny chybí u obou. Čelní okna MTB odpovídají výškou a umístěním realitě velmi přesně, jsou pouze o trochu užší, což je dáno tlouštkou bočních stěn výlisku a střední příčky. To by bylo řešitelné, ale obnášelo by to zasazování oken z venku a jejich fixování nějakým průhledným lepidlem, což bychom asi v podání MTB nikdo vidět nechtěli.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: ned 20 čer, 2021 5:15 pm
od PepinTt
Ta okna MTB vypadají jak brýle se sedmi dioptriemi. Trochu mi to připomíná staré angličáky Matschbox, světla jsou taky vysoko, nad okny úplně chybí okapnička, naopak jsou tam zcela prasácké vykrojení na stěrače .Sory ale to čelo ne první pohled vypadá líp u Lph, byť může být nepřesné.