Nový projekt - parní loko ř.434 v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Nový projekt - parní loko ř.434 v TT

Příspěvekod hank » ned 21 úno, 2021 9:12 am

EDIT moderátor : příspěvek hanka přesunut do tohoto vlákna až později, byl vložen původně jinde a dříve, takže se objevuje před příspěvkem, na který reaguje, viz foto níže :!:

To : dudlifuk

Někde jsi psal, že vycházíš z výkresů Miloše Kratochvíla.
434_281.jpg

434_265.jpg


Možná ta fotka klame, ale na ní to vypadá, že jsi moc netrefil ani tvar bloků válců a šoupátek parního stroje. A budka by jí líp slušela kolbeňácká než gölsdorfovská (i když některé s nimi jezdily); jestli ale budka má být starorakouská, taky by taky asi měla vypadat trochu jinak.
170.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6104
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod dudlifuk » ned 21 úno, 2021 9:35 am

Dakujem ! presne toto som potreboval. od Kratochvila mi chybaju nakladne lokomotivy I,II,III,V, ak niekto ma zvysne kupim ! uprimne s tymto modelom som vysiel az po verzii 434.1 a budka mi prisla rovnaka, ale rad to zmenim. je to uplne prvy nastrel. este raz dakujem !!
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Nový projekt - parná loko r.434 v TT

Příspěvekod dudlifuk » ned 21 úno, 2021 9:57 am

Colonel32 píše:Já jsem důrazně proti, protože poslední čtvrt století co to sleduju byla nabídka našich parních lokomotiv v měřítku TT naprosto tristní. Už jsem si zvyknul že není skoro nic, kromě možnosti přeznačit si BR86, to si mám teďka zvykat, že může být naprosto cokoli?

noo asi niekoho nastvem ale dnes som nakreslil loko 434.2 na pojazde br55. nieje to finalna verzia, nove diely su cervene (ruzove ?) :roll: :roll
41955852-B123-4708-B643-771DF5411A13.jpeg
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Nový projekt - parná loko r.434 v TT

Příspěvekod dudlifuk » ned 21 úno, 2021 10:12 am

hank píše:434.2: Brukny a čelník jsou oproti originálu příliš široké.
som vdacny za kazdu pripomienku, v tomto pripade modelujem len z fotiek a to je problem, navyse to budu kompromisy lebo to prisposobujem pojazdu. sirka celnika je dana naraznikmi, mozno zly zaber ale je uzsi ako ochozy. ochozy licuju z budkou, maju byt uzsie a ma byt odskok od budky ? valce este trochu vysuniem mimo obrys stroja. doplnim vzdusniky, kompresor a lisy. nemam fotku povodnej verzie, len sucasne, muzejne kusy
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod Colonel32 » ned 21 úno, 2021 12:27 pm

dudlifuk píše:noo asi niekoho nastvem ale dnes som nakreslil loko 434.2 na pojazde br55.


Počkej, tos ho vážně nakreslil jen proto, abys mne naštval?

Protože pokud ano, tak čtyřkoláky mne nechávají relativně chladným, ale jako hrozně špatně bych nesl, kdybych si mohl pořídit Gölsdorfův pětikolák. :twisted:
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Nový projekt - parní loko ř.434 v TT

Příspěvekod Střelec » ned 21 úno, 2021 2:23 pm

Vypadá to zajímavě. Mohla by vzniknout komplet řada od nulky po dvojku.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Nový projekt - parní loko ř.434 v TT

Příspěvekod dudlifuk » ned 28 úno, 2021 12:15 pm

len taky hruby nastrel bez doplnkov....model na tovarenskom pojazde bude vzdy tak trocha " freelance" . neviem ci je v takomto prevedeni akceptovatelny :?
D50642BD-4935-44CE-A926-C8FC1C9E7E6A.jpeg
0A424DA2-B8ED-43D4-9093-73B96D56F740.jpeg
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Nový projekt - parní loko ř.434 v TT

Příspěvekod Colonel32 » ned 28 úno, 2021 12:33 pm

Je nádherná.
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Nový projekt - parní loko ř.434 v TT

Příspěvekod Střelec » úte 02 bře, 2021 2:53 pm

Nevypadá to zle, možná by to chtělo zkusit další varianty (budka bez "prošlápnutí" na bocích, plochá dyšna a podobně).
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Nový projekt - parní loko ř.434 v TT

Příspěvekod dudlifuk » úte 02 bře, 2021 7:42 pm

model ma viac proporcnych kompromisov danych pouzitim tovarenskeho pojazdu. ano da sa v tom poznat 434.2 len vdaka atypickym parovodom a dvojitemu parnemu domu. zatial som tento projekt odlozil do "supliku" a uvidime casom. zmenit komin a budku je ten najmensi problem...
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Nový projekt - parní loko ř.434 v TT

Příspěvekod vojtas » úte 02 bře, 2021 8:53 pm

Pokud budou mašinky na tovární pojezdy skutečně jako stavebnice, pak mám o 434.2, nebo ještě líp 434.1 určitě zájem, pokud se někdy ze šuplíku vynoří.
Díky :)
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Nový projekt - parní loko ř.434 v TT

Příspěvekod lachttan.bastr » stř 03 bře, 2021 6:18 pm

model na tovarenskom pojazde bude vzdy tak trocha " freelance"

Jak jistě znalejší doplní, problémem továrních pojezdů v TT jsou německé předlohy. Starorakouské lokomotivy měli krátké rozvory. V modelu by se okolky dle NEM dokonce i překrývaly. Daň za ostré modelové poloměry. Takže pojezd bude vždy o kompromisu. Někdy se to i řešilo vnitřními nápravami bez okolku, ale vypadá to škaredě.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: Nový projekt - parní loko ř.434 v TT

Příspěvekod Jan+Bjoern » stř 03 bře, 2021 10:35 pm

Jak jste na neco takoveho prisel?
Maximalni povolena vyska okolku podle NEM neznamena, ze by nemohly byt nizsi. Uz je na case prestat delat "modely" s koly pripominajicimi krajec na pizzu jako to bylo zvykem u BTTB. To nebylo kvuli malym polomerum oblouku. To bylo kvuli krivym kolejim polozenym na koberci v obyvaku.
Dalsi vec je, ze pojezd jde udelat tak, ze okolky budou mit jen krajni napravy. Tak jako u nekterych skutecnych lokomotiv a tak, jak to byvalo dobrym zvykem v pocatcich velikosti TT u modelu HP Products a Herr.
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 134
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: Nový projekt - parní loko ř.434 v TT

Příspěvekod lachttan.bastr » čtv 04 bře, 2021 12:28 pm

Děkuji za rozvedení myšlenky. Měl jsem na mysli tovární pojezd, např. od Tilliga, na který se napasuje "kastle". Stvořit pojezd na míru je samozřejmě nejlepší řešení, ale ne každý jest toho schopen. ... S těmi okolky je to zvláštně problematické, někdy i protichůdné. Aby to projelo oblouk a mizerně položené koleje, ale aby to i "solidně" vypadalo. Od toho se pak odvíjí i výška okolku. Nevím jak v TT, ale v H0 jsou modely s přesnými malými okolky, ale také jezdí jen na přesně přepočtených obloucích.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: Nový projekt - parní loko ř.434 v TT

Příspěvekod dudlifuk » sob 06 bře, 2021 1:05 pm

po konzultacii a podanej pomocnej ruke Medvidkom z timu Locolab som upravil budku lokomotivy. upravou prejde aj tender, rozhodol som sa pouzit povodny pojazd Piko a pouzit aj dps pre dekoder. Zdenku dik !
33E6F745-F2F9-4E03-A5AF-A98009FC2676.jpeg
BE57F0A8-6939-4E2E-85CF-E4A5BCECB895.jpeg
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků