Stránka 1 z 1

BTTB vs. Tillig - konstrukční změny převzatých modelů?

PříspěvekNapsal: pát 12 úno, 2021 10:54 am
od hank
Už dvakrát jsme se spálil při nákupu bazarových modelů parních lokomotiv postavených na pojezdech BTTB, které mi odmítaly jezdit na profilovém kolejivu Kühn. To mě vede k otázce: Výrobu některých modelů BTTB převzal Tillig. Jaké na nich byly provedeny konstrukční změny? Týkaly se i pojezdů? Občas se nabízí konverzní sada pro jednoduchou přestavbu modelu BR 81/92 na ELNA 6. Existuje nějaká verze tohoto modelu od Tilliga, která bude na profilovém kolejivu spolehlivě jezdit?

Re: BTTB vs. Tillig - konstrukční změny převzatých modelů?

PříspěvekNapsal: pát 12 úno, 2021 4:28 pm
od vojtas
Tilligova 81/92 s novým rozvodem má lepší profil kol, a jezdit by po Kuehnu měla.

Re: BTTB vs. Tillig - konstrukční změny převzatých modelů?

PříspěvekNapsal: pát 12 úno, 2021 4:54 pm
od hank
vojtas píše:Tilligova 81/92 s novým rozvodem má lepší profil kol, a jezdit by po Kuehnu měla.

Děkuji. Máš prosím katalogové číslo nebo aspoň rok výroby?

Re: BTTB vs. Tillig - konstrukční změny převzatých modelů?

PříspěvekNapsal: pát 12 úno, 2021 5:03 pm
od vojtas
Katalogový číslo měla BR81 stejný už od doby BTTB, 2210. Poznat to jde na první pohled podle kulisy rozvodu.

Re: BTTB vs. Tillig - konstrukční změny převzatých modelů?

PříspěvekNapsal: pát 12 úno, 2021 6:28 pm
od hank
vojtas píše:Katalogový číslo měla BR81 stejný už od doby BTTB, 2210. Poznat to jde na první pohled podle kulisy rozvodu.


U Tilliga začínají stejná čísla nulou. Ale i tak děkuji, já už si s tím asi nějak poradím.

Re: BTTB vs. Tillig - konstrukční změny převzatých modelů?

PříspěvekNapsal: pát 12 úno, 2021 6:51 pm
od vojtas
Ještě mě napadlo, že pokud potřebuješ pouze pojezd a nemusí mít mashimu, tak ti stačí startka 02219. BTTB rozvod na ní pasuje.

Re: BTTB vs. Tillig - konstrukční změny převzatých modelů?

PříspěvekNapsal: pát 12 úno, 2021 8:33 pm
od jamik22
Dík za objasnění problému nových modelů. Při jízdě odbočkou na EW1 i EW2 občas "nové" modely" škrtnou klikou o kolej /jak se zrovna trefí :) / Někdy to škubne, v nejhorším případě se i zastaví. Paradoxně tak lépe jezdí lépe ty starší verse bez digi patice ale s novějším motorkem. To asi bude důvod proč je Tillig krátce po inovaci přestal vyrábět. Dokonce mám dojem, že ta nová verse byla jen BR81 a BR92 nedělali

Re: BTTB vs. Tillig - konstrukční změny převzatých modelů?

PříspěvekNapsal: úte 23 úno, 2021 4:46 pm
od Trainmaniak
jamik22 píše:Dokonce mám dojem, že ta nová verse byla jen BR81 a BR92 nedělali

Dělaly se obě, viz obrázky z katalogů níže. Před 12 lety jsem psal na BR 81 recenzi a trochu to porovnal s původní BTTB: http://www.trainmania.info/clanky.html#br_81. O kolejivu Kuehn tehdá ještě nebylo ještě ani vidu, ani slechu, takže jsem profil kol neřešil. V katalogu 2007/2008 je ještě více variant.

2007-2008-022.jpg

2009-024.jpg

Re: BTTB vs. Tillig - konstrukční změny převzatých modelů?

PříspěvekNapsal: úte 23 úno, 2021 5:42 pm
od hank
Trainmaniak: Naštěstí se to pozná na první pohled podle změněné konstrukce kulisy. No a bohužel 99,9% modelů nabízených v bazarech i na jiných internetových tržištích včetně aukčních serverů je Zeuke/BTTB.