Stránka 1 z 1

Nová a stará spřáhla pohromadě

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2020 7:36 pm
od lajblt
Zdar pánové,

mám dotaz ohledně kompatibility starých spřáhel BTTB (ne ta úplně nejstarší, hranatá, mám na mysli ta s očkem) a nových spřáhel Tillig. Jde mi o to, že na kolejišti se mi sešel mix starých nákladních vozů BTTB s očkovými spřáhly, mezi tím pár nových vozů ze stavebnic také s očky a k tomu nové patráky Kuehn a Y od Tilliga spolu s Brejlovci a Bardotkami MTB. No, a problém je ve spřahování nákladů s novými lokomotivami. A teď "kudy do teho". Vyměnit všechna stará spřáhla za nová (o zástavbě kinematik neuvažuju)? Vyměnit všechna nová spřáhla na kinematikách za stará (vím, že to jde)? Starých spřáhel jsou odhadem tak čtyři pětiny ze všech.

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2020 7:40 pm
od belgarat
Prechodove vozy na jedne strane se starym a na druhe s novym sprahlem ?

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2020 8:25 pm
od lajblt
Tohle už mě napadlo. Akorát to vylučuje variabilní řazení nákladních vlaků. A pokud dojde na posun, jsem tam, kde jsem byl. Pomalu se začínám přiklánět k výměněnových spřáhel za stará na kinematikách. Aspoň u lokomotiv pro vozbu nákladních vlaků.
Přitom s jedním Brejlovcem jsem soupravu starých vozů svěsil hned, ale u dalších tří lokomotiv ani náhodou.

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2020 9:16 pm
od vojtas
hele, já to provozoval jeden čas dohromady. Stačí háček nového spříhla zavěsit za očko očkového. Ale po masivní redukci vozového parku jen na modely, které do budoucna chci jsem přezbrojil na nové tilligy všude, a stálo to za to. Hlavně ta poloviční vzdálenost nárazníků a správná funkce kinematik za to stojí.

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2020 9:49 pm
od jipol57
Jsem teda H0kař, ale taky jsem měl stejné dilema, když jsem si to chtěl sjednotit se staršími vozy. A nakonec zvítězila touha "nárazník na nárazník" a ono to nakonec šlo, že jsem dal kinematiky na všechno co jsem chtěl provozovat. Jen to má u mě malé omezení, že nemůžu spřahovat v oblouku. Ale jinak spokojenost.
Jestli to taky TT umožňuje, tak jdi do toho.

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2020 9:07 am
od pekl024
lajblt píše:Zdar pánové,

mám dotaz ohledně kompatibility starých spřáhel BTTB (ne ta úplně nejstarší, hranatá, mám na mysli ta s očkem) a nových spřáhel Tillig. Jde mi o to, že na kolejišti se mi sešel mix starých nákladních vozů BTTB s očkovými spřáhly, mezi tím pár nových vozů ze stavebnic také s očky a k tomu nové patráky Kuehn a Y od Tilliga spolu s Brejlovci a Bardotkami MTB. No, a problém je ve spřahování nákladů s novými lokomotivami. A teď "kudy do teho". Vyměnit všechna stará spřáhla za nová (o zástavbě kinematik neuvažuju)? Vyměnit všechna nová spřáhla na kinematikách za stará (vím, že to jde)? Starých spřáhel jsou odhadem tak čtyři pětiny ze všech.


Co myslíš, fungovalo by to ? Taky to budu řešit.
https://www.itvlaky.cz/sprahla/tt-sprah ... lig-08872/

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2020 11:26 am
od Petr Barchánek
Čistě z nostalgie mám několik starých vozů ještě od Wernera Zeukeho, u kterých nejdou jednoduše - bez zásahu do konstrukce vozidla - vyměnit hranatá spřáhla Zeuke za očková. Buďto mají (jako některé skutečné vozy) průběžná táhla, nebo mají spřáhlo natvrdo nanýtované do čelníku. K mému velkému údivu se tato spřáhla Zeuke dají poměrně spolehlivě spřahovat s novodobými spřáhly Tillig/Kühn.

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2020 12:19 pm
od RSC
Asi bych doporučoval přezbrojit na nová spřáhla.

Pokud je velká touha po očkových spřáhlech, nabízím směnu pikackých očkových za nová tillig/kuehn. Okamžitě s novým modelem piko měním spřáhla, mám jich celkem dost...
Jen u ucelených souprav roco vozů, jsem ponechal rokácká spřáhla s přechovoým vozem. Sice jsou dobrá. ale jsou v menšině.

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

PříspěvekNapsal: stř 30 pro, 2020 5:13 pm
od Rocky_MK
Vyjma menších vzdáleností mezi vozy, jsou ještě jiné důvody, proč přejít na nová tillig spřáhla?
Taky mám něco na očkových a něco na tillig spřáhlech a nemůžu se rozhodnout, na co se sjednotit. Priorita je pro mě snadné rozpřahování nadzvednutím a možnost spřahovat aspoň v mírném oblouku...

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

PříspěvekNapsal: stř 30 pro, 2020 7:05 pm
od vojtas
Pak přezbroj na spřáhla fleischmann profi. Ty umí obojí líp, než tillig. Co se rozpojování nadzvednutím týče, s tilligem to jde výborně, mnohem líp, než s očky, s kuehnem naopak vůbec, má proti tomu pojistku.