Nová a stará spřáhla pohromadě

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Nová a stará spřáhla pohromadě

Příspěvekod lajblt » stř 23 pro, 2020 7:36 pm

Zdar pánové,

mám dotaz ohledně kompatibility starých spřáhel BTTB (ne ta úplně nejstarší, hranatá, mám na mysli ta s očkem) a nových spřáhel Tillig. Jde mi o to, že na kolejišti se mi sešel mix starých nákladních vozů BTTB s očkovými spřáhly, mezi tím pár nových vozů ze stavebnic také s očky a k tomu nové patráky Kuehn a Y od Tilliga spolu s Brejlovci a Bardotkami MTB. No, a problém je ve spřahování nákladů s novými lokomotivami. A teď "kudy do teho". Vyměnit všechna stará spřáhla za nová (o zástavbě kinematik neuvažuju)? Vyměnit všechna nová spřáhla na kinematikách za stará (vím, že to jde)? Starých spřáhel jsou odhadem tak čtyři pětiny ze všech.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

Příspěvekod belgarat » stř 23 pro, 2020 7:40 pm

Prechodove vozy na jedne strane se starym a na druhe s novym sprahlem ?
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2373
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

Příspěvekod lajblt » stř 23 pro, 2020 8:25 pm

Tohle už mě napadlo. Akorát to vylučuje variabilní řazení nákladních vlaků. A pokud dojde na posun, jsem tam, kde jsem byl. Pomalu se začínám přiklánět k výměněnových spřáhel za stará na kinematikách. Aspoň u lokomotiv pro vozbu nákladních vlaků.
Přitom s jedním Brejlovcem jsem soupravu starých vozů svěsil hned, ale u dalších tří lokomotiv ani náhodou.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

Příspěvekod vojtas » stř 23 pro, 2020 9:16 pm

hele, já to provozoval jeden čas dohromady. Stačí háček nového spříhla zavěsit za očko očkového. Ale po masivní redukci vozového parku jen na modely, které do budoucna chci jsem přezbrojil na nové tilligy všude, a stálo to za to. Hlavně ta poloviční vzdálenost nárazníků a správná funkce kinematik za to stojí.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

Příspěvekod jipol57 » stř 23 pro, 2020 9:49 pm

Jsem teda H0kař, ale taky jsem měl stejné dilema, když jsem si to chtěl sjednotit se staršími vozy. A nakonec zvítězila touha "nárazník na nárazník" a ono to nakonec šlo, že jsem dal kinematiky na všechno co jsem chtěl provozovat. Jen to má u mě malé omezení, že nemůžu spřahovat v oblouku. Ale jinak spokojenost.
Jestli to taky TT umožňuje, tak jdi do toho.
jipol57
 
Příspěvky: 1187
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

Příspěvekod pekl024 » pát 25 pro, 2020 9:07 am

lajblt píše:Zdar pánové,

mám dotaz ohledně kompatibility starých spřáhel BTTB (ne ta úplně nejstarší, hranatá, mám na mysli ta s očkem) a nových spřáhel Tillig. Jde mi o to, že na kolejišti se mi sešel mix starých nákladních vozů BTTB s očkovými spřáhly, mezi tím pár nových vozů ze stavebnic také s očky a k tomu nové patráky Kuehn a Y od Tilliga spolu s Brejlovci a Bardotkami MTB. No, a problém je ve spřahování nákladů s novými lokomotivami. A teď "kudy do teho". Vyměnit všechna stará spřáhla za nová (o zástavbě kinematik neuvažuju)? Vyměnit všechna nová spřáhla na kinematikách za stará (vím, že to jde)? Starých spřáhel jsou odhadem tak čtyři pětiny ze všech.


Co myslíš, fungovalo by to ? Taky to budu řešit.
https://www.itvlaky.cz/sprahla/tt-sprah ... lig-08872/
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

Příspěvekod Petr Barchánek » pát 25 pro, 2020 11:26 am

Čistě z nostalgie mám několik starých vozů ještě od Wernera Zeukeho, u kterých nejdou jednoduše - bez zásahu do konstrukce vozidla - vyměnit hranatá spřáhla Zeuke za očková. Buďto mají (jako některé skutečné vozy) průběžná táhla, nebo mají spřáhlo natvrdo nanýtované do čelníku. K mému velkému údivu se tato spřáhla Zeuke dají poměrně spolehlivě spřahovat s novodobými spřáhly Tillig/Kühn.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

Příspěvekod RSC » pát 25 pro, 2020 12:19 pm

Asi bych doporučoval přezbrojit na nová spřáhla.

Pokud je velká touha po očkových spřáhlech, nabízím směnu pikackých očkových za nová tillig/kuehn. Okamžitě s novým modelem piko měním spřáhla, mám jich celkem dost...
Jen u ucelených souprav roco vozů, jsem ponechal rokácká spřáhla s přechovoým vozem. Sice jsou dobrá. ale jsou v menšině.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

Příspěvekod Rocky_MK » stř 30 pro, 2020 5:13 pm

Vyjma menších vzdáleností mezi vozy, jsou ještě jiné důvody, proč přejít na nová tillig spřáhla?
Taky mám něco na očkových a něco na tillig spřáhlech a nemůžu se rozhodnout, na co se sjednotit. Priorita je pro mě snadné rozpřahování nadzvednutím a možnost spřahovat aspoň v mírném oblouku...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Nová a stará spřáhla pohromadě

Příspěvekod vojtas » stř 30 pro, 2020 7:05 pm

Pak přezbroj na spřáhla fleischmann profi. Ty umí obojí líp, než tillig. Co se rozpojování nadzvednutím týče, s tilligem to jde výborně, mnohem líp, než s očky, s kuehnem naopak vůbec, má proti tomu pojistku.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků