Stránka 16 z 20

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: ned 26 zář, 2021 9:44 am
od hank
Z té diskuse o lok. 89.2 DR na K-reportu se dá udělat závěr, že žádný z těch 4 strojů, které tu zůstaly, se nestal majetkem ČSD. Nejdřív spadaly pod sovětskou kořist a následně se staly majetkem čs. státu, ale k ČSD zřejmě nikdy nepřešly. Nejvíc toho asi najezdila lok. 89.242 na vlečce Staliňáků, kam ale byla zpočátku jenom zapůjčena, stále jako sovětská kořist. Teď si trochu zaspekuluju: Ty lokomotivy byly vedeny jako provozní (což ovšem neznamená, že nutně musely jezdit...) do termínu propadnutí kotle a pak nešly do hlavní opravy, ale rovnou do šrotu. A tou poslední větou se dá zobecnit osud většiny řad německých kořistních strojů u ČSD s výjimkou těch, o nichž už jsme tu víckrát psali, tj. 555.0, 555.1, 365.4, 455.2 - a to je vlastně všechno.

Re: Novinky TT 2021

PříspěvekNapsal: ned 26 zář, 2021 10:12 am
od Colonel32
Mirek Moc píše:Sety vozů Tillig ČSD Ostravan
502083 - 4 - 5 = 1x Am + 1x Bm + 1x Bm
502082 - 4 - 5 = 1x BDms + 1x Bm + 1x Bm
https://www.sportsarka.cz/sportsarka/eshop/14-1-VLACKY-Modellbahn/170-2-TT/5/13253-Ostravan-SET-2


Koukám že nejsem jediný, kdo šel koukat do nabídky eshopu, jestli už je ta "a těšte se na neděli!" novinka zalistovaná...

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2021 10:22 am
od Colonel32
Zajímavý je ten trik s řazením vozů do setů - "Soupravy byly zpravidla sestavené ze dvou vozů A, jedním napůl služebním BD a 6-8 vozů B."

Takže pokud se člověk chce tomuhle přiblížit, musí se vyhnout lákavému setu1 kde je všechno, a ve skutečnosti vzít jeden set2 "hytlák" a dva sety3 "áčko", protože pak se dostane na soupravu 2x A, 1x BD a 6x B

Re: Novinky TT 2021

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2021 10:41 am
od Jan+Bjoern
Mirek Moc píše:Sety vozů Tillig ČSD Ostravan
502083 - 4 - 5 = 1x Am + 1x Bm + 1x Bm
502082 - 4 - 5 = 1x BDms + 1x Bm + 1x Bm
https://www.sportsarka.cz/sportsarka/eshop/14-1-VLACKY-Modellbahn/170-2-TT/5/13253-Ostravan-SET-2



Skoda te barvy vozu, ktera vypada spatne. Na fotkach jsou vozy s naterem zelenou DR - tak jak prisly z vyroby. Kdyz uz tam je popisek z ZOS-ky, tak uz by snad mely mit nater zelenou CSD?

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2021 11:04 am
od Colonel32
Barva je správně, je to explicitně zmíněno v popisu že je to originál německý nátěr. Otázka tedy je, jestli je nebo není špatně ten popis Žosky. Ale fakt netuším jestli mohl být z výroby, nebo jesti při projití prvními dílnami mohl zůstat původní lak.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2021 1:30 pm
od Jan+Bjoern
Tak dobre, muze byt. Tenhle vlak si z provozu nepamatuju, tak to nebudu rozporovat. ZOSka muze byt revize.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2021 4:57 pm
od Colonel32
(podnět byl přeposlán ke zdroji)

Re: Novinky TT 2021

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2021 7:30 pm
od i.masinka@seznam.cz
Dobrý den!

Především bych Vás přátelé modeláři moc rád pozdravil!
Jsem už poměrně dlouho izolovaný doma v době COVIDové a moc potřebuji někoho oslovit, nebo aspoň takto oslovit a pozdravit!
Ale to tak máte asi také! Tak Vás moc rád aspoň touto cestou zdravím! A přečkejme tento nečas! (y)

Ze soupravy Ostravanu mám moc velkou radost! Skvělý, skvostný počin!
Myslím (za sebe), že by mohl znamenat i obchodní a modelářský úspěch! (y) :)
Jsem už moc zvědavý, kde ho poprvé uvidím na kolejišti! :)

.

A rád bych požádal o radu:
(Nebo mě případně nasměrujte do správnější rubriky s tímto mým dotazem.)

Máte někdo zkušenosti s nějakým řezáním laserem dřeva, překližky na míru?
Myslím kvalita provedení i akceptovatelná, přijatelná cena?

Kolejiště zatím nemám kde postavit. Ale chci vyzkoušet vytvořit určitou stavebnici extrémně odhlučněného rámu kolejiště alespoň v omezeném měřítku, rozměru, kterou bych jednou jakožto technologii stavby kolejiště rád použil. A pokud ne, pokud to stále nepůjde postavit si vlastní kolejiště, tak ji nasdílím zdarma i se zkušenostmi aspoň modelářskému světu. :)

S pozdravem, Jirka "Mašinka"

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: úte 28 zář, 2021 4:56 pm
od Střelec
hank píše:Z té diskuse o lok. 89.2 DR na K-reportu se dá udělat závěr, že žádný z těch 4 strojů, které tu zůstaly, se nestal majetkem ČSD. Nejdřív spadaly pod sovětskou kořist a následně se staly majetkem čs. státu, ale k ČSD zřejmě nikdy nepřešly. Nejvíc toho asi najezdila lok. 89.242 na vlečce Staliňáků, kam ale byla zpočátku jenom zapůjčena, stále jako sovětská kořist. Teď si trochu zaspekuluju: Ty lokomotivy byly vedeny jako provozní (což ovšem neznamená, že nutně musely jezdit...) do termínu propadnutí kotle a pak nešly do hlavní opravy, ale rovnou do šrotu. A tou poslední větou se dá zobecnit osud většiny řad německých kořistních strojů u ČSD s výjimkou těch, o nichž už jsme tu víckrát psali, tj. 555.0, 555.1, 365.4, 455.2 - a to je vlastně všechno.


Chybí ti tam ještě "dříve dovezené" 413.0 (ta je v TT od Pika), 415.0 a možná by se dala ještě 411.2 (ta by šla možná dodprznit na BTTB pojezdu).
Na druhou stranu - když číslo 89.2 doupravím na jedno z těch čtyř "vyvolených" (pokud s e to vůbec vyplatí) a necham ji na vlečce v BTTB "old timer" německých vozech vozit pracující na šichtu + transportovat nákladní vozy z fabriky a do fabriky, bude to vlastně v cajku...

Pokud se někdo specializuje na epochu IIIa, pak může teoreticky využít i ty "jednorázovky" (pokud se vůbec stihly upravit a přeznačit), které se později případně vracely do Němec. Alespoň na Chebsku se těsně po válce patrně použilo všechno, co bylo zrovna pojízdné. Děda to v Chebu po válce dotáh postupně na strojmistra, ale bohužel tyhle informace o konkrétních strojích si vzal sebou do hrobu.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: úte 28 zář, 2021 4:59 pm
od lesanek
Připojím malou připomínku k vozům Ostravanu:
Vozy B mají čísla 463 a 465 (série z roku 1979, jak je uvedeno v článku), takže mají mít střechu s pěti větráky na straně chodby a dvěma (na krajích) na straně s WC - jako vůz A, akorát se stejnými rozestupy větráků (Áčka mají ten prostřední posunutý).
Naopak vůz BDs, vidím-li správně číslo 51 54 82-40 383-6 (r.v. 1981) by měl mít větráky pouze na straně WC (dva na krajích a jeden nad služebním oddílem), druhá strana střechy (nad chodbou) je hladká.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: úte 28 zář, 2021 5:39 pm
od hank
Střelec: No jo, pořád je z mé strany řeč o kořisti z WWII.

Ty 411.25 (podobně jako třeba 377.05 nebo 365.55, 335.15 a 537.05) tu sice (na rozdíl od drtivé většiny jiných řad) něco najezdily, ale obecně platí, že pokud si je nepřevzal SSSR jako svou kořist nebo pokud nebyly předány zpět do zemí původu, termín propadnutí kotle pro ně byl konečná a pak už následovala jen poslední cesta na šroťák a do hutí.

A epocha IIIa je z tohoto hlediska docela vděčná. Zjistil jsem, že někteří výrobci (hlavně v eNku, ale něco málo je i v TT - v H0 nemám přehled) vyrobili/vyrábějí modely vozů DR označené přímo jako zónové (USSR Zone, Brit-US Zone, Fr Zone, Saar). Nabízí se tu spousta možností znázornění chaotického provozu v pohraničí od května 1945 až do formálního vzniku obou německých států (1949) a definitivního spuštění železné opony.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: stř 29 zář, 2021 6:12 am
od Jan+Bjoern
Colonel32 píše:Barva je správně, je to explicitně zmíněno v popisu že je to originál německý nátěr. Otázka tedy je, jestli je nebo není špatně ten popis Žosky. Ale fakt netuším jestli mohl být z výroby, nebo jesti při projití prvními dílnami mohl zůstat původní lak.


Podle wagonweb ale odpovidaji vozy ze setu stavu po roce 1984, takze ne primo z vyroby. Z vyroby nemely "m" v oznaceni vozu.

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&cislo=104&rok=1984

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: stř 29 zář, 2021 8:05 pm
od Colonel32
lesanek píše:Připojím malou připomínku k vozům Ostravanu:
Vozy B mají čísla 463 a 465 (série z roku 1979, jak je uvedeno v článku), takže mají mít střechu s pěti větráky na straně chodby a dvěma (na krajích) na straně s WC - jako vůz A, akorát se stejnými rozestupy větráků (Áčka mají ten prostřední posunutý).
Naopak vůz BDs, vidím-li správně číslo 51 54 82-40 383-6 (r.v. 1981) by měl mít větráky pouze na straně WC (dva na krajích a jeden nad služebním oddílem), druhá strana střechy (nad chodbou) je hladká.


Ono je otázka, jestli u Tilliga existuje taková varianta formy.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: čtv 30 zář, 2021 3:47 pm
od lesanek
Střecha s pěti větráky existuje, ale tuším že jen ta pro vozy A s posunutým prostředním větrákem - dobře, to se dá celkem snadno skousnout, dávala se i na modely vozů Bd264 (což jsou ve skutečnosti mj. Béčka právě těch čísel, která byla pro Ostravan).
Hladká střecha pro BDs existuje, vůz kat.č. 16495 ji má.

Že je forma pro BDs s pěti větráky nepřesná, to už se tuším kdysi řešilo - větráky jsou příliš na okraji střechy.

Re: Novinky TT 2021

PříspěvekNapsal: pon 11 říj, 2021 9:00 pm
od marian1311
rakusanka426 píše:Roco konecne dalo na trh Sergeje a klanicovy vagon.


pre porovnanie TILLIG - ROCO
fotene mobilom za dost zlych podmienok ale rozdiely vidno