Stránka 15 z 20

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: stř 22 zář, 2021 10:36 pm
od Jan+Bjoern
Dekuji za reference, odpoved na muj e-mail prisla rychle.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: čtv 23 zář, 2021 4:16 am
od Trainmaniak
Jan+Bjoern píše:Jake jsou vase zkusenosti s firmou Kolmar? Da se mu verit?

I já mohu potvrdit, že pán je seriozní, jednání je naprosto v pořádku a vede ku spokojenosti obou stran. Takoví kdyby byli všichni.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: čtv 23 zář, 2021 5:57 pm
od lachttan.bastr
Dovoluju si přičinit poznámku s vlastní zkušenosti. Po zaplacení na účet nabídnuto osobní předání. Vhodné pro Brno a okolí. ... Něco od něj má/měl i TT modelář.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: čtv 23 zář, 2021 6:33 pm
od Trainmaniak
Já jsem si vozy dnes objednal, dnes zaplatil a dnes odešly. Rychleji to nejde. Snad ještě kdyby dnes i přišly. :D

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pát 24 zář, 2021 8:36 am
od jamik22
Arnold začíná dodávat ohlášenou BR 58. Teď ještě aby ji šťastně dostal z UK do Evropy...

Za 315 nebo 450 EUR ji můžeš mít. Pošlou a zaplatí naše DPH a clo :)

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pát 24 zář, 2021 9:12 am
od Zippich
Myslel jsem, že je teď třeba dostat ji šťastně do Evropy k obchodníkům, kteří ji dosud nemají. U jednoho z nich jsem ji už při jejím ohlášení předobjednal, ještě za starou cenu. Teď čekám, že se ozve. Nicméně na tahu jsou spediční firmy. Bylo by stylové a ekologické, kdyby zboží mohlo jet z UK vlakem pod kanálem, ale spíš to poveze nějaký spící polský strejda kamionem, močící za jízdy do petky. Snad tam po Brexitu nějaký zbyl, aby to nemuseli přes kanál posílat na plachetnicích...

Re: Novinky TT 2021

PříspěvekNapsal: pát 24 zář, 2021 11:30 am
od Radek Strnad
hank píše:Ceny už nižší nikdy nebudou.

Ta 89.283 je jednorázová záležitost. T8 se podle poptávky vrací do výroby opakovaně.

BTW, lok. 89.284 (stejná jako model) tady prý zůstala po válce jako kořist a skončila na nějaké vlečce v Mostě.

Já jsem si tu BR89.283 od MWU nakonec, po dlouhém vnitřním boji, koupil. Bral jsem jednu z posledních a sledoval jsem, jak s ubývajícím počtem kusů na skladě, se zrychluje doprodávání těch posledních. Ty s dekodérem zmizely během několika dní. Mašinka je pěkná, po zajetí jezdí pěkně a docela i tiše. Cena byla vysoká, navzdory absenci osvětlení, ale je vidět, že na každém kusu bylo provedeno dost práce a doplněna spousta nestandardních dílů. Patice je umístěna tak, že dekodér musí mít ohnuté piny a v kotli je šikmo, aby se vešel. Proto jsou použitelné jen malé dekodéry, jako jsou Lenz Silver mini, MX622, Kuehn N025/045, a menší, tedy určitě třeba MX616. V zimě až bude čas si ji zkusím rozsvítit. Trochu mě uklidňuje skutečnost, že mám něco zvláštního, co má asi málokdo, když už jsem vypláznul takové peníze. Na jaké vlečce v Mostě zůstala sesterská 284, hanku (nebo kdokoliv jiný)nevíš? Nebo cokoliv bližšího?

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pát 24 zář, 2021 12:41 pm
od hank
Radek Strnad píše:Na jaké vlečce v Mostě zůstala sesterská 284...?


Statistika Josefa Motyčky v 5. dílu Encyklopedie parních lokomotiv uvádí v kolonce "Prodej/převod" pouze údaj "1950 Ocelárny Most". Bohužel se mi nepodařilo zjistit, o který podnik by se mělo jednat. V Mostě byly někdy nějaké ocelárny...? A ani samotnou statistiku, jakkoli poctivě sestavenou, nelze považovat za dogma, protože za ty roky od jejího vydání (ono je to letos už 20 let...) se objevila řada dalších skutečností, které nepodchycuje nebo které ji vyvracejí.

Edit: Ta lokomotiva 89.283 byla u DR vyřazena mezi posledními až v r. 1966.

Uvádí se, že lokomotivy této řady byly považovány za slabé a v traťové službě se často nasazovaly ve zdvojené trakci, ale častěji je bylo možno vidět na posunu a relativně brzy se začaly odprodávat na vlečky průmyslových podniků nebo do drážních dílen DR (RAW - Reichsbahnausbesserungswerk).

A jednu raritu: S lokomotivami této řady byla v r. 1927 zahájena peážní doprava DR přes čs. území v Brandově na 10 km dlouhé Schweinitztalbahn, tj. krušnohorské lokálce Olbernhau/Grünthal - Deutschneudorf zrušené až v r. 1969. Trať měla původně vést až do Louky u Litvínova, ale 1. světová válka zastavila její přípravu a po r. 1918 už čs. strana neměla zájem na její realizaci, tak z ní zbylo jenom torzo - proto také tak pozdní rok zahájení provozu. Vyvolává to nicméně různé nápady o možnostech modelování alternativní historie ve stylu "what-if". Vzhledem k charakteru terénu na české straně hor by nejspíš šlo o podobnou divočinu jako na moldavské dráze.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pát 24 zář, 2021 1:02 pm
od Jarda H.
hank píše: .... Statistika Josefa Motyčky v 5. dílu Encyklopedie parních lokomotiv uvádí v kolonce "Prodej/převod" pouze údaj "1950 Ocelárny Most". Bohužel se mi nepodařilo zjistit, o který podnik by se mělo jednat. V Mostě byly někdy nějaké ocelárny...? ....


Pravděpodobně Ocelárny 1.máje Most, založené v r.1914 (údaj z historických materiálů o Mostě) - demolice v polovině 70.let dvacátého století .... byly tam i nějaké ocelárny z konce 19.století, ale ty asi zmizely maximálně do doby první republiky ?! Pokud jde o ty ocelárny v Mostě, strejda Google vyhodil tenhle propagační materiál, co proběhl Aukrem - čímž se omlouvám i původnímu majiteli za vložení jeho obrázku sem :) Datování na propagačním materiálu se lehce liší od informací z kronik ?!

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pát 24 zář, 2021 1:28 pm
od hank
Jarda H.: No vida. Děkuji!

Edit: Našel jsem ještě toto
http://starymost.wz.cz/tovarny.html
a toto
http://koda.kominari.cz/?action=karta&cislo=6446

Edit II: Podle tohoto odkazu
http://www.soalitomerice.cz/wp-content/ ... elek-1.pdf
to byl v letech 1947 - 74 odštěpný závod VTŽ Chomutov.

Edit III: Na K-reportu se ozval jeden z nejinformovanějších severočeských badatelů.
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4374334

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pát 24 zář, 2021 4:24 pm
od Ivan
hank píše:
A jednu raritu: S lokomotivami této řady byla v r. 1927 zahájena peážní doprava DR přes čs. území v Brandově na 10 km dlouhé Schweinitztalbahn, tj. krušnohorské lokálce Olbernhau/Grünthal - Deutschneudorf zrušené až v r. 1969. Trať měla původně vést až do Louky u Litvínova, ale 1. světová válka zastavila její přípravu a po r. 1918 už čs. strana neměla zájem na její realizaci, tak z ní zbylo jenom torzo - proto také tak pozdní rok zahájení provozu. Vyvolává to nicméně různé nápady o možnostech modelování alternativní historie ve stylu "what-if". Vzhledem k charakteru terénu na české straně hor by nejspíš šlo o podobnou divočinu jako na moldavské dráze.


Hanku, padá m brada. Myslel jsem, že Krušné hory již docela znám, ale o téhle. lokálce jsem nevěděl. A to je zakreslena i v mapy.cz. Nuže, nezbývá než se tam příští léto vypravit. Díky :wink:

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pát 24 zář, 2021 5:24 pm
od hank
Ivan: Více viz tady

https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrec ... schneudorf
https://www.sachsenschiene.net/bahn/str/str022.htm
https://www.wikiwand.com/en/Olbernhau-G ... rf_railway
https://geschichte.seiffen.de/cs/zeleznice-prichazi/
http://rangiroa.sweb.cz/brandov/trat.html

Kromě peážního úseku přes Brandov dlouhého necelých 1200 m leželo na čs. území ještě i posledních cca 130 m dráhy za koncovou stanicí Deutschneudorf včetně nákladiště německé fy J. A. Wagner. Je docela srandovní, že běžný posun přes státní hranici ani manipulace v nákladišti ležícím v zahraničí nepodléhaly žádným tehdy obvyklým byrokratickým obstrukcím...

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pát 24 zář, 2021 6:07 pm
od Jan+Bjoern
jamik22 píše:
Arnold začíná dodávat ohlášenou BR 58. Teď ještě aby ji šťastně dostal z UK do Evropy...

Za 315 nebo 450 EUR ji můžeš mít. Pošlou a zaplatí naše DPH a clo :)


Zadne clo. Celni sazba za elektrickou modelovou zeleznici je nulova. Ale museji udelat celni deklaraci.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: pát 24 zář, 2021 9:50 pm
od hank
Ještě k lokomotivám saské řady V T v ČSR:
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4374401

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

PříspěvekNapsal: sob 25 zář, 2021 7:32 am
od hank
Pokračování diskuse k lokomotivám 89.2 DR na území ČSR po r. 1945 je zde:
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4374438