Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Jarda H. » úte 19 led, 2021 8:33 pm

To ToVa : jak píše Colonel32, může se objevit v budoucnu "něco vhodného" na doplnění, ani bych se nedivil, kdyby se časem od Davida S. cosi vhodného objevilo !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod ToVa » stř 20 led, 2021 5:45 pm

Jarda H. píše:To ToVa : jak píše Colonel32, může se objevit v budoucnu "něco vhodného" na doplnění, ani bych se nedivil, kdyby se časem od Davida S. cosi vhodného objevilo !


Super, jsem úplně šťastný, že jsem Davida objevil. Všude jsou loko jen se zvukem nebo analog, a tak jsem byl moc rád za možnost koupit loko v digitálu, ale bez zvuku.

https://aukro.cz/osobni-vuz-typ-y-b70-c ... 6981516017

Možná si přihodím.
Návrat po letech
Stavba segmentovky podél stěny
TT, digitál, ČD
Uživatelský avatar
ToVa
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte 31 kvě, 2011 7:04 am
Bydliště: Uherskohradišťsko

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Hribajs » stř 20 led, 2021 7:23 pm

Zdravím, ode dneška jsem majitelem nejnovější limitky DSmodel - výše zmiňovaných vozů. Zajímavý počin. Tohle by asi tillig jako sériovku nikdy neudělal.
Z jeho ypsilonkových formiček už vypadlo všechno možné, plus některé nemožné mutace. Zatímco stejné formy pana Kuehna někde v klidu odpočívají, asi aby se moc neopotřebovali, když jsou tak drahé. Ten první set mám dvakrát, takže kdyby opravdu došlo na nějakou reedici s novými čísly tak rád vyměním. Jinak dnes vozy přijely z depa Plzeň...
Hribajs
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát 02 čer, 2017 4:22 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod ToVa » sob 23 led, 2021 10:43 am

Doufám, že někdy budou zase brejlovci ČD, různé barevné varianty. Za tyto ceny na bazaru, aukru bych je fakt nekoupil, ale musím se držet, brejlovce miluju. Třeba to bude jako se sergejem.
Návrat po letech
Stavba segmentovky podél stěny
TT, digitál, ČD
Uživatelský avatar
ToVa
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte 31 kvě, 2011 7:04 am
Bydliště: Uherskohradišťsko

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » sob 23 led, 2021 5:54 pm

Už jste někdo měli v ruce novou 365.426 od Schirmera via DS?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Střelec » sob 23 led, 2021 6:01 pm

Taky by mě zajímaly nějaké provozní informace. Docela se mi líbí a Schirmer jako výrobce nemá špatnou pověst. Navíc jich tu bylo v provozu relativně dost, alespoň podle počtů uváděných v jiném vláknu.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Adam96 » sob 23 led, 2021 7:50 pm

hank píše:Už jste někdo měli v ruce novou 365.426 od Schirmera via DS?


Asi těžko, když mu právě došly. Ale měl bych na tebe dotaz, jako na "pároznalce". Dává taková barevná varianta smysl? Myslím tím kompletně černý pojezd na kořistní německé lokomotivě v kombinaci s rudou hvězdou na dýmničních vratech a červeným číslem?
Mě osobně by taková varianta s velkou hvězdou a červeným číslem z III. epochy víc pasovala s červenými koly. Navíc pokud vím, tak německé mašiny mívaly snad všechny celočervené pojezdy a do kořistí se na pár let asi moc neinvestovalo... ale jak jsem psal, na toto jsem laik, tak se ptám.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » sob 23 led, 2021 8:09 pm

Adam Buchal: Hvězdy byly povinně zavedeny v květnu 1951 a červená kola byla i u ČSD předepsána pro nosné řady lokomotiv v r. 1955. Řada 365.4 mezi nosné řady nepatřila a navíc jistě mezi lety 1945 a 1955, tj. v období všeobecné platnosti předpisu o černých kolech, prošly všechny provozní kořistní lokomotivy nejméně jednou hlavní opravou zahrnující i obnovu nátěru, takže pro období po r. 1951 mi to dává smysl. Možná by se na ni hodil i symbol 1. pětiletky... Trochu jsem na rozpacích z předehřívače napájecí vody, ale je fakt, že z 50. let existuje nejmíň jedna fotka čerstvě opravené lok. 455.2 z výtopny Veselí n. Mor, na níž byl předehřívač ponechán, takže ani kategorické tvrzení o jejich všeobecném odebírání u ČSD nemusí být platné na 100%.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Adam96 » sob 23 led, 2021 10:22 pm

Děkuji za detailní info, zas jsem o něco moudřejší. No, tak to asi jeden kousek poputuje i ke mně do V. epochy jako produkt ČD nostalgie. :) Sice těžké sci-fi, ale co si v TT víc počít. Jinak dle informací má nynější série oproti předchozím 5-polóvý motorek konektor na 6-pin. Což sice při dnešních možnostech není zázrak, ale předtím se tento model musel digitalizovat káblíkovým dekodérem pomocí páječky, což může být pro některé překážka.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Radek Strnad » sob 23 led, 2021 10:45 pm

Nebylo to tak strašné, ta digitalizace. Místo tam na dekodér bylo a při troše přemýšlení se dal i vytunit o třídu výš. Jsem zvědav, až mi přijde nový, jaké tam budou změny.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » sob 23 led, 2021 10:47 pm

Adam Buchal: Já jsem v Podkladech ke stavbě zavedl nové téma o červených kolech a vypsal jsem ty nosné řady v něm.
viewtopic.php?f=11&t=13199
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod RSC » pon 25 led, 2021 2:23 pm

I ty poslední 365.4 s červenými koly měly již přípravu na dekodér 6pin, takže všichni pájet nemuseli.
Mám 4 (dvě a dvě DS), takže jedné červené a jedné černé zaměním kastle, ať jsou všechny čtyři trošku jiné. Tvarem se mi lokomotivy líbí - takže ji mám i v H0 roco.

Další černá je u mne určena jako základ na 464. Ikdyž to není přesně ono, tak rozhodně lepší než provedení na tillig Br86 (455.2).
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Zippich » úte 26 led, 2021 11:24 pm

Colonel32 píše:Existuje nějaký racionální důvod, proč Arnold pro první epochu raději přišel se saskou XIII H než pruskou G12?

No samozřejmě. Chce udělat radost modelářům, hrajícím si na tratích, které patřily saským drahám, tak jako ta do Děčína, nebo do Liberce. ;-)
Jen v depu Dresden-Friedrichstadt jich podle Umzeichnungsplanu z roku 1925 bylo několik desítek.
No a nebo chce prostě vytvořit trochu vzácnější variantu. Vozidel KPEV se kvůli Berlíňákům dělá už dost. A jako nepřeznačená se mohla pohybovat po síti DRG minimálně až do toho roku 1925, kdy byl plán přeznačování definitivně schválen.
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Kavka_ » čtv 28 led, 2021 7:38 am

Střelec píše:Taky by mě zajímaly nějaké provozní informace. Docela se mi líbí a Schirmer jako výrobce nemá špatnou pověst. Navíc jich tu bylo v provozu relativně dost, alespoň podle počtů uváděných v jiném vláknu.

Tak jsem si právě jeden exemplář domů přinesl. Za mne, jako neznalce neshledávám na lokomotivě nic, co by mne rozladilo, je pohledná, jezdí bezproblémově (ok, dnes večer jdu ještě ke kamarádovi vyzkoušet pořádně na velké kolejiště), ale co vnímám jako vlastnost pro mne nejzajímavější a vlastně i důvod, pro který jsem lokomotivu zakoupil (tak trochu naslepo, neb Schirmer je na podrobné informace celkem skoupý), je, že se bez potíží poskládá na oblouk R150 - Hanku, přidejme na seznam :)
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 419
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » čtv 28 led, 2021 8:21 am

Kavka_ píše:...že se bez potíží poskládá na oblouk R150 - Hanku, přidejme na seznam :)


Děkuji, to jsme tedy nečekali. :D (Poznámka OT: To jsme tedy nečekali bývalo za mého mládí oblíbené klišé rozhlasových a TV sportovních komentátorů. :mrgreen:)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků