Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Jan+Bjoern » stř 22 zář, 2021 10:36 pm

Dekuji za reference, odpoved na muj e-mail prisla rychle.
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 131
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 23 zář, 2021 4:16 am

Jan+Bjoern píše:Jake jsou vase zkusenosti s firmou Kolmar? Da se mu verit?

I já mohu potvrdit, že pán je seriozní, jednání je naprosto v pořádku a vede ku spokojenosti obou stran. Takoví kdyby byli všichni.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod lachttan.bastr » čtv 23 zář, 2021 5:57 pm

Dovoluju si přičinit poznámku s vlastní zkušenosti. Po zaplacení na účet nabídnuto osobní předání. Vhodné pro Brno a okolí. ... Něco od něj má/měl i TT modelář.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 23 zář, 2021 6:33 pm

Já jsem si vozy dnes objednal, dnes zaplatil a dnes odešly. Rychleji to nejde. Snad ještě kdyby dnes i přišly. :D
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod jamik22 » pát 24 zář, 2021 8:36 am

Arnold začíná dodávat ohlášenou BR 58. Teď ještě aby ji šťastně dostal z UK do Evropy...

Za 315 nebo 450 EUR ji můžeš mít. Pošlou a zaplatí naše DPH a clo :)
jamik22
 
Příspěvky: 477
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Zippich » pát 24 zář, 2021 9:12 am

Myslel jsem, že je teď třeba dostat ji šťastně do Evropy k obchodníkům, kteří ji dosud nemají. U jednoho z nich jsem ji už při jejím ohlášení předobjednal, ještě za starou cenu. Teď čekám, že se ozve. Nicméně na tahu jsou spediční firmy. Bylo by stylové a ekologické, kdyby zboží mohlo jet z UK vlakem pod kanálem, ale spíš to poveze nějaký spící polský strejda kamionem, močící za jízdy do petky. Snad tam po Brexitu nějaký zbyl, aby to nemuseli přes kanál posílat na plachetnicích...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: Novinky TT 2021

Příspěvekod Radek Strnad » pát 24 zář, 2021 11:30 am

hank píše:Ceny už nižší nikdy nebudou.

Ta 89.283 je jednorázová záležitost. T8 se podle poptávky vrací do výroby opakovaně.

BTW, lok. 89.284 (stejná jako model) tady prý zůstala po válce jako kořist a skončila na nějaké vlečce v Mostě.

Já jsem si tu BR89.283 od MWU nakonec, po dlouhém vnitřním boji, koupil. Bral jsem jednu z posledních a sledoval jsem, jak s ubývajícím počtem kusů na skladě, se zrychluje doprodávání těch posledních. Ty s dekodérem zmizely během několika dní. Mašinka je pěkná, po zajetí jezdí pěkně a docela i tiše. Cena byla vysoká, navzdory absenci osvětlení, ale je vidět, že na každém kusu bylo provedeno dost práce a doplněna spousta nestandardních dílů. Patice je umístěna tak, že dekodér musí mít ohnuté piny a v kotli je šikmo, aby se vešel. Proto jsou použitelné jen malé dekodéry, jako jsou Lenz Silver mini, MX622, Kuehn N025/045, a menší, tedy určitě třeba MX616. V zimě až bude čas si ji zkusím rozsvítit. Trochu mě uklidňuje skutečnost, že mám něco zvláštního, co má asi málokdo, když už jsem vypláznul takové peníze. Na jaké vlečce v Mostě zůstala sesterská 284, hanku (nebo kdokoliv jiný)nevíš? Nebo cokoliv bližšího?
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » pát 24 zář, 2021 12:41 pm

Radek Strnad píše:Na jaké vlečce v Mostě zůstala sesterská 284...?


Statistika Josefa Motyčky v 5. dílu Encyklopedie parních lokomotiv uvádí v kolonce "Prodej/převod" pouze údaj "1950 Ocelárny Most". Bohužel se mi nepodařilo zjistit, o který podnik by se mělo jednat. V Mostě byly někdy nějaké ocelárny...? A ani samotnou statistiku, jakkoli poctivě sestavenou, nelze považovat za dogma, protože za ty roky od jejího vydání (ono je to letos už 20 let...) se objevila řada dalších skutečností, které nepodchycuje nebo které ji vyvracejí.

Edit: Ta lokomotiva 89.283 byla u DR vyřazena mezi posledními až v r. 1966.

Uvádí se, že lokomotivy této řady byly považovány za slabé a v traťové službě se často nasazovaly ve zdvojené trakci, ale častěji je bylo možno vidět na posunu a relativně brzy se začaly odprodávat na vlečky průmyslových podniků nebo do drážních dílen DR (RAW - Reichsbahnausbesserungswerk).

A jednu raritu: S lokomotivami této řady byla v r. 1927 zahájena peážní doprava DR přes čs. území v Brandově na 10 km dlouhé Schweinitztalbahn, tj. krušnohorské lokálce Olbernhau/Grünthal - Deutschneudorf zrušené až v r. 1969. Trať měla původně vést až do Louky u Litvínova, ale 1. světová válka zastavila její přípravu a po r. 1918 už čs. strana neměla zájem na její realizaci, tak z ní zbylo jenom torzo - proto také tak pozdní rok zahájení provozu. Vyvolává to nicméně různé nápady o možnostech modelování alternativní historie ve stylu "what-if". Vzhledem k charakteru terénu na české straně hor by nejspíš šlo o podobnou divočinu jako na moldavské dráze.
Naposledy upravil hank dne pát 24 zář, 2021 1:25 pm, celkově upraveno 1
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Jarda H. » pát 24 zář, 2021 1:02 pm

hank píše: .... Statistika Josefa Motyčky v 5. dílu Encyklopedie parních lokomotiv uvádí v kolonce "Prodej/převod" pouze údaj "1950 Ocelárny Most". Bohužel se mi nepodařilo zjistit, o který podnik by se mělo jednat. V Mostě byly někdy nějaké ocelárny...? ....


Pravděpodobně Ocelárny 1.máje Most, založené v r.1914 (údaj z historických materiálů o Mostě) - demolice v polovině 70.let dvacátého století .... byly tam i nějaké ocelárny z konce 19.století, ale ty asi zmizely maximálně do doby první republiky ?! Pokud jde o ty ocelárny v Mostě, strejda Google vyhodil tenhle propagační materiál, co proběhl Aukrem - čímž se omlouvám i původnímu majiteli za vložení jeho obrázku sem :) Datování na propagačním materiálu se lehce liší od informací z kronik ?!
Přílohy
most-ocelarny-1-maje-50-vyroci-zalozeni.jpg
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » pát 24 zář, 2021 1:28 pm

Jarda H.: No vida. Děkuji!

Edit: Našel jsem ještě toto
http://starymost.wz.cz/tovarny.html
a toto
http://koda.kominari.cz/?action=karta&cislo=6446

Edit II: Podle tohoto odkazu
http://www.soalitomerice.cz/wp-content/ ... elek-1.pdf
to byl v letech 1947 - 74 odštěpný závod VTŽ Chomutov.

Edit III: Na K-reportu se ozval jeden z nejinformovanějších severočeských badatelů.
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4374334
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Ivan » pát 24 zář, 2021 4:24 pm

hank píše:
A jednu raritu: S lokomotivami této řady byla v r. 1927 zahájena peážní doprava DR přes čs. území v Brandově na 10 km dlouhé Schweinitztalbahn, tj. krušnohorské lokálce Olbernhau/Grünthal - Deutschneudorf zrušené až v r. 1969. Trať měla původně vést až do Louky u Litvínova, ale 1. světová válka zastavila její přípravu a po r. 1918 už čs. strana neměla zájem na její realizaci, tak z ní zbylo jenom torzo - proto také tak pozdní rok zahájení provozu. Vyvolává to nicméně různé nápady o možnostech modelování alternativní historie ve stylu "what-if". Vzhledem k charakteru terénu na české straně hor by nejspíš šlo o podobnou divočinu jako na moldavské dráze.


Hanku, padá m brada. Myslel jsem, že Krušné hory již docela znám, ale o téhle. lokálce jsem nevěděl. A to je zakreslena i v mapy.cz. Nuže, nezbývá než se tam příští léto vypravit. Díky :wink:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1687
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » pát 24 zář, 2021 5:24 pm

Ivan: Více viz tady

https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrec ... schneudorf
https://www.sachsenschiene.net/bahn/str/str022.htm
https://www.wikiwand.com/en/Olbernhau-G ... rf_railway
https://geschichte.seiffen.de/cs/zeleznice-prichazi/
http://rangiroa.sweb.cz/brandov/trat.html

Kromě peážního úseku přes Brandov dlouhého necelých 1200 m leželo na čs. území ještě i posledních cca 130 m dráhy za koncovou stanicí Deutschneudorf včetně nákladiště německé fy J. A. Wagner. Je docela srandovní, že běžný posun přes státní hranici ani manipulace v nákladišti ležícím v zahraničí nepodléhaly žádným tehdy obvyklým byrokratickým obstrukcím...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Jan+Bjoern » pát 24 zář, 2021 6:07 pm

jamik22 píše:
Arnold začíná dodávat ohlášenou BR 58. Teď ještě aby ji šťastně dostal z UK do Evropy...

Za 315 nebo 450 EUR ji můžeš mít. Pošlou a zaplatí naše DPH a clo :)


Zadne clo. Celni sazba za elektrickou modelovou zeleznici je nulova. Ale museji udelat celni deklaraci.
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 131
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » pát 24 zář, 2021 9:50 pm

Ještě k lokomotivám saské řady V T v ČSR:
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4374401
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » sob 25 zář, 2021 7:32 am

Pokračování diskuse k lokomotivám 89.2 DR na území ČSR po r. 1945 je zde:
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4374438
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků