Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Colonel32 » pát 18 pro, 2020 2:31 pm

Mirek Moc píše:Oznámené novinky od IGRA Model .Informace a fotografie z jejich FB stránek .
Osobní vůz Bai
Lehátkový vůz Bac
Rychlíkový vůz Ba
Jídelní vůz BRa
IGRA píše : "Všechny tyto modely uvedeme ještě v Q1 / 2021, v H0 stejnou sestavu dokončíme v Q2/2021. Nyní jsou ve fázi testování a úprav. Termín je velice pravděpodobný"


To je tak.... krásné...
Colonel32
 
Příspěvky: 757
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Novinky TT 2021

Příspěvekod hank » pát 18 pro, 2020 3:01 pm

Colonel32: :lol:
Slibem nezarmoutíš. :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 4918
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod pospa » čtv 31 pro, 2020 12:47 pm

Novinky Piko TT : Tak sem doufal, že bude v TT Sergej a nic.
pospa
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 říj, 2008 2:38 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 31 pro, 2020 1:57 pm

Ale ta pára BR 83 není špatná. :D A Zetky taky neurazí, i když už je máme od dvou výrobců.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1191
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod jardaaa » čtv 31 pro, 2020 6:01 pm

Ta pára jestli bude zpracovaná včetně jízdních vlastností jako 413 tak si trošku stříknu do trenek.. Jediný velký mínus: až 4/2021 chjo..
jardaaa
 
Příspěvky: 58
Registrován: úte 07 dub, 2020 5:28 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod pospa » čtv 31 pro, 2020 6:25 pm

Dá se pojezd z té BR 83 použít na něco českého?
pospa
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 říj, 2008 2:38 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod TTmili » čtv 31 pro, 2020 9:06 pm

Spíš ne, malá dvojkolí (jen 1250mm) se k nám hodí jen na pár strojů, a většinou bez zadních běhounů. Ani ten poměrně blízko ke spřaženým dvojkolím umístěný běhoun vpředu se nám moc nehodí. A co jsem pochopil chytrou literaturu, tak ani vnněmecku s původně 27 vyrobenými kusy moc parády nenadělá, ale třeba se pletu.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1659
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Colonel32 » pát 01 led, 2021 12:57 am

co ten plošinový vůz s kontejnery? realita, fikce, nebo něco mezi? (myšleno ČSD verze)
Colonel32
 
Příspěvky: 757
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Trainmaniak » pát 01 led, 2021 11:40 am

jardaaa píše:Ta pára jestli bude zpracovaná včetně jízdních vlastností jako 413 tak si trošku stříknu do trenek.. Jediný velký mínus: až 4/2021 chjo..

Snad se povede, konec konců proč ne? :) Na obrázku je zatím H0 s "nafotošopovaným" TT spřáhlem. Jedná se o identický obrázek jako v H0.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1191
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod PepinTt » pát 08 led, 2021 12:11 pm

V novinkách 2021 je BR58 od Arnolda. Šla by přestavět (prebarvit) na naši 536.0502. V HO ji dělalo Roco a měla by to být právě německá BR 58 ???
Já modelařím jen pro radost,dokonalé modely by měli dělat ti co se tím živí
PepinTt
 
Příspěvky: 137
Registrován: sob 28 říj, 2017 8:58 pm
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Jarda H. » pát 08 led, 2021 12:44 pm

To PepinTt : zřejmě s přimhouřeným okem asi jo, ale u tohoto koníčka musíme řešit kompromisy :D Místní znalci možná napíšou více ...
http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/500/5360/5360.html
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2693
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Trainmaniak » pát 08 led, 2021 12:49 pm

V TT ji Roco jenom plánovalo, k výrobě nedošlo. Měla by to být původní pruská G 12, stejně jako ta Arnoldova. Neplést s BR 58.30, což je už reko. Tu zase v TT plánoval (a nerealizoval) Gützold.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1191
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » pát 08 led, 2021 1:56 pm

No jo, to je pořád ta stejná písnička. S každým novým modelem velkosériového výrobce se objeví informace, že po válce jeho vzor dostal řadu ČSD a také iluze, kolik toho u nás asi najezdil...

Takže: Pruské nákladní trojčité pětispřežky uspořádání 1'E na přehřátou páru řady G12, u DRG 58.10-21, byly ve zmatcích jara roku 1945 také zavlečeny na naše území. Bylo jich (aspoň pokud je zatím známo) 27 ks; 11 z nich dostalo řadu 536.05, čísel 00 - 11 (výjimkou bylo č. 02, k tomu se vrátím za chvíli). Dvě z těch nepřeznačených se vrátily (jedna k PKP jako Ty1, druhá k východoněmeckým DR), ostatní šly do šrotu po r. 1955, kdy nám SSSR oznámil, že o svou zbývající válečnou kořist postávající a rezavějící ve šturcech stanic, dep a dílen ČSD nemá už nadále zájem. Ty přeznačené byly v provozu nebo spíš "provozu" nanejvýš do konce 40. let, než se situace u dráhy zkonsolidovala. U většiny z nich není známo přesné datum rušení, ale dá se předpokládat, že v r. 1956 už neexistovaly.

Teď ještě k té výjimce. Zřejmě omylem úředníka byla jako 536.0502 označena bývalá saská lokomotiva řady XIIIH, u DR později 58.1; koncepčně shodná lokomotiva byla na první pohled odlišná. Jinak ale pro ni platí totéž, co pro ostatní lok. řady 536.05.

Už jsem to tu psal víckrát, ale přicházejí sem noví diskutující, tak neuškodí zopakovat: S výjimkou několika málo lokomotivních řad byla většina původně německých parních lokomotiv označených v květnu 1945 jako válečná kořist SSSR odstavena a do provozu ČSD nezasáhla. Většina jich ani nedostala řadové označení ČSD. Ty pak buďto byly vráceny domů (k DR, DB, PKP a ÖBB) nebo stály v kopřivách až do r. 1955. To se týkalo i většiny lokomotiv označených řadami XXX.x5xx ČSD.

Z těch, které do provozu významněji zasáhly, lze kromě všudypřítomných dvaapadesátek (celkem 300 ks 555.0 ČSD ex 52 DR, přičemž čísla 201 - 300 sem přišla až v 60. letech via SSSR) jmenovat snad ještě lokomotivy řad 555.1 (28 ks ex 50 DR), 431.0 (kromě 25 ks pořízených za války samostatnými Slovenskými železnicemi ještě 6 ks kořistních ex 93.13-14 DR), 413.0 (k 95 ks získaným jako válečná kořist v r. 1919 přibylo v r. 1945 ještě 6 ks řady 55.0-6 DR ex pruská G 7.1), 365.4 (53 ks ex 64 DR), 455.2 (27 ks ex 86 DR), s přivřením očí ještě 335.1 (20 ks ex 91.3-18 DR), 377.05 (19 ks ex 38.10-40 DR), 365.55 (10 ks ex 38.2-3 DR ex saská XII H 2), 537.05 (13 ks ex 94.5-17 DR ex pruská T 16.1) - a to je asi tak všechno. Většina až na výjimky (555.0, 555.1, 365.4, 455.2) jich byla vrácena domů do konce 40. let nebo - to se týkalo těch nepřeznačených - zablokována jako sovětská kořist a zrušena, aniž by tu kdy odvezly jediný vlak; některé už neujely vlastní silou ani pár metrů a po r. 1955 se staly vítanou potravou pro vysoké pece. Dá se říci, že přeznačena nebyla většina válečné kořisti. Nechce se mi to počítat, on už to taky dneska nikdo ani pořádně nespočítá, ale třeba z řady 94.5-17 tu kromě těch 13 přeznačených zůstalo ještě 35 nepřeznačených, z řady 91.3-18 kromě 20 přeznačených ještě 43 nepřeznačených atd. Některé řady se nepřeznačovaly vůbec. Dá se tak velice zhruba nastřelit, že až 3/4 cizích lokomotiv, které tu uvázly v r. 1945, tady vůbec nejezdily. Část jich byla vrácena domů, něco si odvezli Sověti, ale - počítáno přes palec - nejméně polovina jich šla nejpozději po r. 1955 do šrotu. Taková byla skutečnost.

Pro modeláře z toho vyplývá, že když chce zobrazovat skutečný provoz kořistních lokomotiv, nabízí se mu provoz u ČSD v epoše IIIa (tj. 1945 - 49) nebo později - řekněme do konce epochy IIIc, tj. zhruba do let 1966-68 - vlečky (hlavně velké vlečkové sítě typu např. Vítkovické závodní dráhy). Jinde v diskusi jsme konkrétněji probírali provoz lokomotiv 413.0, 365.4, 455.2, 537.05 nebo 335.1; vážní zájemci si to tu jistě najdou sami.

Edit: Teď ještě koukám, že Zdeněk Bek a Jindřich Bek ml. uvádějí ve III. dílu Encyklopedie parních lokomotiv z roku 2000, že prokazatelně byly na řadu 536.05 přeznačeny pouze dvě lokomotivy: 536.0501 a 0502 v Břeclavi, přičemž obě se vrátily (neuvádí se kam) v r. 1948. Páni Bekové zřejmě použili zděděná data po svém otci, který se dost často mýlil... Na druhé straně statistiky Josefa Motyčky (Encyklopedie parních lokomotiv V z roku 2001) udávají konkrétní přeznačení u strojů 58.1302 DR -> 536.0500 ČSD a 58.1308 DR -> 536.0501 ČSD, obě zrušeny k datu 10. 07. 1956. Jinak J. Motyčka u rušení zbývajících (údajně?) přeznačených lok. 536.05 má samé otazníky a u čísel 03 - 11 není ani známo, které stroje ho (údajně?) dostaly; možná se některý z ministerských ingóstů unáhlil a zbožné přání přetavené do jeho příkazu nebo hlášení předběhlo realitu... Výjimkou v tom pohnutém roce 1945 nebyly ani situace, kdy se úředníci ČSD nebo ministerstva železnic a důstojníci Rudé armády přeli u konkrétních lokomotiv o to, kdo má na ně větší právo. (Kdo dřív přišel, ten si použitelný provozuschopný stroj označil.) V jejich označování a vykazování tak občas vznikaly duplicity, které dnes už těžko někdo odhalí...

Tož tak.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 4918
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Radek Strnad » pát 08 led, 2021 5:09 pm

Ono to označení lokomotiv těsně po válce, bylo pro sovětské soudruhy těžko pochopitelné. V tehdejší ČSR byly lokomotivy bývalých BMB-ČMD s původním řadovým označením, ale také tady byly zavlečené lokomotivy německé, maďarské, francouzské...aj(to, co posbírali árijští nadlidé po celé Evropě a snažili se marně odvléct do Říše), no, a aby v tom měli ještě větší hokej, tak tady byly i české mašinky, které jsme spolu s pohraničím museli odstoupit Německu, a které měly německé označení. Hlavně ty pak soudruzi automaticky považovali za kořist, protože měly německou řadu. Někde se pak musel zpětně dokazovat původ. U loko 536.0500 (ex 58.1302 DR)je datum zrušení 10.7.1956 a u 536.0501 (ex 58.1308 DR)pak pouze rok 1957. Zbylé jsou v prameni pánů Z.Beka, B. Skály a J.Koutného s otazníkem...... :roll: Samozřejmě před zrušením už nejspíš několik let hnily kdesi v kopřivách.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1097
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod PepinTt » pát 08 led, 2021 5:16 pm

Pánové, děkuji za výživné čtení ,informací není nikdy dost.
Já modelařím jen pro radost,dokonalé modely by měli dělat ti co se tím živí
PepinTt
 
Příspěvky: 137
Registrován: sob 28 říj, 2017 8:58 pm
Bydliště: Olomoucký kraj

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků