Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod vvitty » ned 25 črc, 2021 2:30 pm

JiriKTT píše:Netušíte, zda MTB bude desky s osvětlením prodávat, nebo budeme čekat na jiného výrobce, případně budeme muset bastlit?


Neco se urcite najde.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod radula63 » pon 26 črc, 2021 5:45 am

jamik22 píše: Zda MTB v rámci inovace ušetří i ten dvacetník za plíšek.
@Radula: tvrdit, že bez osvětlení se vyrovnají velké firmě je ubohost. To už tam příště mohou dát plastová dvojkolí a tvrdit, že se vyrovnají velké firmě Zeuke.

jamik22
Plíšky sběračů tam jsou, mám daný vůz na stole. A k tomu vyrovnání... Dal jsem tam vysmátý smajlík, bylo to myšleno nadneseně.
A souhlasím s vvitim, že Tillig nám asi těžko udělá Balm / BFalm.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1309
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank » pon 26 črc, 2021 5:53 am

radula63 píše:A souhlasím s vvitim, že Tillig nám asi těžko udělá Balm / BFalm.


Jaký je z hlediska velkého německého výrobce zásadní rozdíl mezi bertou (nabízí Kühn) nebo M 152.0/810 (nabízí Tillig) a Balmem?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6116
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Trainmaniak » pon 26 črc, 2021 6:24 am

Upřesním/opravím, M 152.0/810 nabízí také Kühn. A doplním k tomu ještě Brejle od rakouského Roca.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Jan+Bjoern » pon 26 črc, 2021 4:35 pm

radula63 píše:Trošku nechápu.
Tillig také nemá osvětlení ve svých vozech. Nebo snad už ano? To Vaše DoDo chápu jako narážku na dobu, kdy MTB ve vagónech osvětlení mělo a muselo se DOma DOzapojit. Teď už tam osvětlení není a je možno ho dokoupit (ať už u daného výrobce a nebo od jiného výrobce- myšleno třeba osvětlení od MTB a nebo od např.Pe-Li) a zaplatit samostatně, což lze ale i u jiných výrobců. Takže se vlastně MTB srovnalo s jiným výrobcem :lol: .


Mnohem starsi Rokal osvetleni ve svych vozech mel.
Me by ani nevadilo chybejici osvetleni. Stejne vetsinou jezdi moje vlaky ve dne. Spise bych uvital, aby se ta prvni a nejdulezitejsi cast vyroby modelu konecne zacala delat poradne: Priprava podkladu a pocitacovy 3D model pro vyrobu forem. To se totiz opravit ani dodelat neda - na rozdil od osvetleni.
Pan Bana prokazal, ze to umi, kdyz chce (SW1200). Bohuzel vsak vetsinou nechce.
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 135
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Ossi » stř 28 črc, 2021 8:12 pm

Zdravím. Dnes jsem vyzvedl ex BFalm. Hnacích vozidel od MTB mám celkem dost, až na dva kusy (T669.1 a ST43), které jsem opravil, jsem relativně spokojen. Co se týká přípojných vozů tam to je horší. Sběr proudu z boku kol jsem kvůli velkému odporu vyřešil výměnou dvojkolí za jednostranně izolovaná a sběrač bere proud z nápravy (v principu stejné jako u BTTB /Tillig,kde každý podvozek sbírá proud z jedné kolejnice). Další věcí jsou konce pouze na jedné straně, jako kdyby vůz jezdil pouze jedním směrem. Na druhou stranu asi pověsíme viaflexy,že... Chybějící DPS osvětlení u vozu 022 bych snad pochopil kvůli tomu, že oba poštovní oddíly jsou prázdné, tak aby nebylo vidět, že zde cosi chybí (vůz 020 osvětlení má). Hlavně že je přiložen návod k instalaci. Další věcí jsou okna v poštovní části, až na okno v třídírně zásilek (první ve vnitřním oddíle vedle vstupních dveří),které bylo stahovací, byla všechna okna pevná, model má všechna stahovací. Byla zde poznámka, že DPS konců brzdí kinematiku. To je pravda, problém jsem vyřešil zbroušením DPS zespodu v šířce asi 8mm ve středu desky až k "cestičce" spojující ledky. Tento problém se ovšem 022 netýká... Ossi
Ossi
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 26 čer, 2011 1:16 pm
Bydliště: Kochánky, Mladoboleslavsko

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Pavel 152 » stř 28 črc, 2021 8:20 pm

Já jak jsem na to přišel, taky jsem brousil. Kdo tady z přispívajících to osvětloval, asi nikdo. Těm nezručným to budou řešit obchodníci nebo Wity. Ta absence osvětlení a vlastně zdražení mě mrzí, čekal jsem na polomáčené.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Kavka_ » pát 06 srp, 2021 4:45 pm

Tak osobně patřím k těm, kteří obratem objednali vozy Btx761, jakmile se objevila první várka. S kamarádem jsme zakoupili 4 ks a jal jsem se zapojovat osvětlení.

Nevěřil bych, jaký problém pro mne bude vůbec vozy rozebrat. Věřil jsem že to bude stejně pohodové jako u jiných motorových vozů MTB ale bylo to peklo, především díky halabala spasovanému interiéru vozů, který kladl aktivní odpor...
Ze čtyř kusů jsem získal čtyři různým způsobem poškozené desky osvětlení s porůznu opadanými nebo nevodivě osazenými odpory.
Nicméně i přes tento handicap je zapojení do analogu bezproblémové, vozy svítí tak, jak mají, včetně směrově závislého koncového osvětlení. Z vozů jsem vytvořil dvojice, které jsem spojil vodivým spřáhlem PEHO (pro analog skoro zbytečný luxus, zvládly by to stejně samotné kondenzátory). Vozy takto zapojené posazeny na digitál svítí stále a bez koncového osvětlení. Pro digitál jsem dokázal vybrat nakonec jen dva vozy, které po osazení dekodéry NEM651 fungovaly, kdy jeden v zásadě dělá to, co bych očekával a u druhého z nich musím rezignovat na koncové osvětlení, které svítí stále a naplno nezávisle na ovládání (jde vypnout přepínačem, takže také řešitelné). Koncové nicméně v případě digitálu svítí jedině při rozsvíceném interiéru, v závislosti na směru jízdy. Vodivé spojení vozů v případě digitálu pak výrazně eliminuje blikání způsobené zvoleným způsobem sběru z dvojkolí.
Nevíte náhodou, k čemu je dobrý jumper na rubu DPS? Nějak jsem nenašel jakýkoli pokus o podrobnější návod (resp. přijde mi, že jsem snad i nějaký našel pro stejné vozy H0, ale znovu jsem jej pa nenašel)

Suma sumárum jakžtakž úspěch, nicméně pokud někdo znalý vytvoříte podobné osvětlení jako pro vozy H0, asi nebudu váhat a přezbrojím (primárně kvůli digitálu). Aktuální taktiku neosazovat osvětlení do vozů MTB beru jako relativně skousnutelný krok, pokud by to ideálně znamenalo nějaké to snížení o pár stokorun dolů...
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky TT 2021

Příspěvekod Střelec » čtv 12 srp, 2021 4:46 am

Trainmaniak píše:Arnold a jeho BR 58: https://de.arnoldmodel.com/catalogue/tr ... l77HpjLvME


Hezký, ale na malý kolejiště moc velký. Dělá se v TT vůbec ještě nějaká malá pára na lokálky? Tedy kromě náhodných nárazovek Br89 od PMT a Tilliga?
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Novinky TT 2021

Příspěvekod hank » čtv 12 srp, 2021 5:15 am

Střelec píše:Hezký, ale na malý kolejiště moc velký. Dělá se v TT vůbec ještě nějaká malá pára na lokálky? Tedy kromě náhodných nárazovek Br89 od PMT a Tilliga?


BR 89.0 ex T8 od Beckmanna.
https://www.elriwa.de/produkte/loks/spu ... -dr-ep.iii
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6116
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm


Re: Novinky TT 2021

Příspěvekod hank » čtv 12 srp, 2021 5:21 am

Ceny už nižší nikdy nebudou.

Ta 89.283 je jednorázová záležitost. T8 se podle poptávky vrací do výroby opakovaně.

BTW, lok. 89.284 (stejná jako model) tady prý zůstala po válce jako kořist a skončila na nějaké vlečce v Mostě.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6116
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Adam96 » čtv 26 srp, 2021 11:05 am

Ahoj, může mi někdo popsat jízdní vlastnosti nových Btx761 od MTB? Je to stejná "kvalita" jako velké balmy Bmx, nebo jezdí lépe?
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 491
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Kavka_ » čtv 26 srp, 2021 12:32 pm

Adam Buchal píše:Ahoj, může mi někdo popsat jízdní vlastnosti nových Btx761 od MTB? Je to stejná "kvalita" jako velké balmy Bmx, nebo jezdí lépe?

Koupili jsme s kolegou 4 a poslali je na různou zátěž. Na jeho kolejišti na 353/396 mm je to vagón, který nijak nepřekvapil, nikde nám nevykolejil a dejme tomu, že jezdí "normálně" - zoufale strašná jsou spřáhla - zkusil jsem nahrazovat různými typy - Kuehn a Tillig drhne v přímém směru a fakticky brání rozpojení na rozpojovačích, magnetická vodivá spřáhla jsem použil na spojení dvou vozů do soupravy - naprosto skvělé, z rozpojovatelných asi nejlíp vyšel ROCO, ale zase vozový park máme osazen Tillig/Kuehn, tak se nám moc nechce...
Posazeno na mé mini kolejiště na plechové 286 mm kolejivu se chovaly bezproblémově až po zapojení za Tilligovu 742, pokus posadit je za MTB Veselou krávu neprošel, vždy se rozpojily v oblouku.
Bmx od MTB na svém mini provozovat nemohu, nedokrouží mi ani jednou dokola bez rozpřažení nebo vykolejení, na velkém kolejišti se mi rozpojuje souprava 850-Bmx na sebemenší nerovnosti - řešil jsem opět magnetickými spřáhly.
Kolem dokola mi to přijde jako lepší vůz, ale do značné míry spíše díky kratší délce. Jinak je to vlastně dost stejné (včetně sběračů proudu z dvojkolí - souprava čtyř vozů je docela znatelný odpor)
Za mne asi tak...
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Colonel32 » pát 27 srp, 2021 9:49 am

Jsou nějaké podklady k té cisterně Vacuum oil company?

Pamatuju si že jsem viděl několik fotek 2n cisteren VOC z té doby, ale vždycky byly dvounádobové.
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků

cron