Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod hank » stř 02 pro, 2020 9:32 am

Výrobcům: Pomalu abyste začali sbírat předobjednávky...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod Ivan » stř 02 pro, 2020 10:44 am

Já jsem sice spíše na starší diesly, ale tady taky asi neodolám. Krásná mašinka typická pro naše tratě, děkujeme!

Ještě se zeptám, osobně se bojím stavby pojezdu páry, sice nemám úplně obě ruce levé, ale zkušenosti s pojezdy žádné (krom M152 als). Jak bude náročné sestavení, řekněme na stupnici od 1 do 10? Bude případně možnost objednat pojezd sestavený?
Vím, že teď spíše řešíš dotažení projektu než naše dotazy, ale jsem zvědavý :mrgreen:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1686
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod jafobe » stř 02 pro, 2020 3:58 pm

Vypadá to pěkně, asi bych se taky nechal ukecat... :mrgreen:

Ivan píše:Ještě se zeptám, osobně se bojím stavby pojezdu páry, sice nemám úplně obě ruce levé, ale zkušenosti s pojezdy žádné (krom M152 als). Jak bude náročné sestavení, řekněme na stupnici od 1 do 10? Bude případně možnost objednat pojezd sestavený?

Neřekl bych, že by to bylo až tak složité. Jde spíše trochu o přesnost, hlavně o zachování úhlu natočení čepů rozvodů vůči ose dvojkolí a to u všech spřažených dvojkolí, a pokud jich je od motoru poháněno více než jedno, musí být natočení stejné i v momentě kdy sedí ozubená kola do sebe (černě jedna strana, červěně druhá a úhel pootočení mezi čepy, zeleně ozubená kola, u tohoto pojezdu to vypadá že jsou minimálně dvě prostřední dvojkolí poháněná).

Schránka.jpg
Schránka.jpg (16.59 KiB) Zobrazeno 5317 krát


U starších BTTB se dalo pohořet když se vyházeli čepy a vyměnili jedno dvojkolí za jiné nebo se schodilo jedno kolo a zasadilo se zpět trochu pootočené (osičky bývají někdy trochu vroubkované aby se kolo nemohlo proáčet), tím že byli poháněné šnekem všechny dvojkolí (alespoň u menších par) tak to pak dokázalo docela dobře zneschopnik lokomotivu se i rozjet.
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 684
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod dudlifuk » stř 02 pro, 2020 4:43 pm

Ivan píše:....osobně se bojím stavby pojezdu páry....Jak bude náročné sestavení....

myslim ze nikde nebolo spomenute ze sa bude jednat o stavebnicu. Na zaciatku sice bola v hre aj tato varianta, ale "klub skusenych a zdatnych modelarov" po porade tuto moznost zavrhol. Model obsahuje do sto dielov, vratane srobkov M1 a nutnosti rezat do dielov zavit M1. Pre priklad foto resinovych dielov (bez tendru) pripravovaneho modelu 475.1
741FC9C6-365D-4A9F-8B2B-DAAE21FE41D6.jpeg
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod Morris Zapp » stř 02 pro, 2020 4:47 pm

Sice jsem se zařekl, že se budu specializovat na 80. léta, ale tady vidím několik výjimek, co budou muset pravidlo potvrzovat :mrgreen:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod Ivan » stř 02 pro, 2020 5:49 pm

dudlifuk píše:
Ivan píše:....osobně se bojím stavby pojezdu páry....Jak bude náročné sestavení....

myslim ze nikde nebolo spomenute ze sa bude jednat o stavebnicu. Na zaciatku sice bola v hre aj tato varianta, ale "klub skusenych a zdatnych modelarov" po porade tuto moznost zavrhol. Model obsahuje do sto dielov, vratane srobkov M1 a nutnosti rezat do dielov zavit M1. Pre priklad foto resinovych dielov (bez tendru) pripravovaneho modelu 475.1
741FC9C6-365D-4A9F-8B2B-DAAE21FE41D6.jpeg


Já nepředpokládal, že to bude jednoduché, dle obsahu krabice to vypadá že jdete do finále :wink:.

Nikde nebylo uvedeno, že je to stavebnice, já zas nepředpokládal že to bude sestavené. :) No jsem zvědav na výsledek.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1686
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod Střelec » stř 02 pro, 2020 6:04 pm

Takže hotové kusy? Ceník časem bude? Taky bych o jednom kousku uvažoval, ideálně tu nejběžnější klasiku.
Znám i dvě či tři fotky varianty 423 s baňatým komínem, kulatou střechou budky a zdánlivě světlým nátěrem, ale to se minimálně u jednoho z vyfocených kusů časem změnilo na obvyklý standard.

Kdysi začátkem století jsem si jednu objednal na pojezdu BTTB/Tillig, ale bylo to fiasko. Mě neznámý výrobce to tehdy prodával přes BDDP a tady to šlo přes Modeltrain. První poslaný kus byl jiná varianta, druhý měl problematické zpracování (častý kraťas na běhounech, motor ořezaný tak, že všechny špony byly vevnitř a když se stroj náhodou rozjel, šmajdal na všech osm - patrně díky upatlání od lepidla). Sice jsem dostal zpátky prachy za přestavbu, ale výchozí stroj od Tilliga jsem mohl odepsat a podklady pro stavbu se taky nevrátily.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod Polabský » stř 02 pro, 2020 6:16 pm

Zdánlivě světlý nátěr může být tovární "fotonátěr" té doby.
Tehdejší citlivost materiálu nedokázala vykreslit detaily stroje.
Proto byla volena střední šedá, kterou citlivost fotomateriálu zvládla.
Nechci si cucat z prstu ale mám pocit, že některé lokomotivy byly dokonce dodávány v zelenočerné kombinaci obdobně jako vanovky 524.1
Hezký den Všem.
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod hank » stř 02 pro, 2020 6:48 pm

Polabský píše:Nechci si cucat z prstu ale mám pocit, že některé lokomotivy byly dokonce dodávány v zelenočerné kombinaci obdobně jako vanovky 524.1


423.082 až 89, jediná série postavená v Plzni jako 14Lo1, tovární čísla Škoda 429-432/1927, 433-436/1928. Provedení s dlouhým dómem, s jednopravítkovým křižákem a s budkou se svislými stěnami a větráky ve střešní nástavbě. Černé byly hvězdice kol, dýmnice a komín, jinak všechno ostatní tmavozelené. Při prvních hlavních opravách, tj. nejpozději v letech 1933 - 34, se nátěr vrátil k obligátní černé.

Předpokládám, že tvůrci modelu mají po ruce podrobnosti o jednotlivých sériích a jejich vzhledu, přesněji řečeno o tom, od kterého do kterého čísla byly použity ty které variantní viditelné konstrukční prvky. Kdyby nedejbože ne, napište, mohu posloužit.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod hank » stř 02 pro, 2020 6:53 pm

Střelec píše: Kdysi začátkem století jsem si jednu objednal na pojezdu BTTB/Tillig, ale bylo to fiasko. Mě neznámý výrobce to tehdy prodával přes BDDP a tady to šlo přes Modeltrain. První poslaný kus byl jiná varianta, druhý měl problematické zpracování (častý kraťas na běhounech, motor ořezaný tak, že všechny špony byly vevnitř a když se stroj náhodou rozjel, šmajdal na všech osm - patrně díky upatlání od lepidla). Sice jsem dostal zpátky prachy za přestavbu, ale výchozí stroj od Tilliga jsem mohl odepsat a podklady pro stavbu se taky nevrátily.


Já jsem měl koncem 90. let hned dvě takové přestavby, zakoupené v Budějicích na Lannovce v kamenné prodejně Ž+Ž. Měly naprosto katastrofální jízdní vlastnosti, a to kvůli nevhodné konstrukci běhounů. Nakonec jsem je se ztrátou prodal a byl jsem rád, že o ně má někdo zájem.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod Zippich » stř 02 pro, 2020 8:05 pm

Chvályhodný počin a moc hezká práce!
Přimlouvám se za verzi z prvních sérií ve II.epoše s černými mosaznými tabulkami a lvíčkem. Kdyby vám nějaká taková zbyla pod pultem, určitě bych měl zájem...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod Bedlisch » stř 02 pro, 2020 9:12 pm

Vypadá to fajně, držím palce a těším se na výsledek.
Bedlisch
 
Příspěvky: 329
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod Sedli-CB » čtv 03 pro, 2020 8:30 am

hank píše:Předpokládám, že tvůrci modelu mají po ruce podrobnosti o jednotlivých sériích a jejich vzhledu, přesněji řečeno o tom, od kterého do kterého čísla byly použity ty které variantní viditelné konstrukční prvky. Kdyby nedejbože ne, napište, mohu posloužit.

Dle mého názoru je k mání poměrně dobře zpracovaná dokumentace v sérii výkresů od Miloše Kratochvíla. Z té alespoň čerpám já :wink:
https://www.facebook.com/zubackanovahut
S*x je zábava chudých. My bohatí máme modelovou železnici :D
Uživatelský avatar
Sedli-CB
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 01 kvě, 2011 8:19 am
Bydliště: České Budějovice

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod hank » čtv 03 pro, 2020 11:03 am

Sedli-CB píše:
hank píše:Předpokládám, že tvůrci modelu mají po ruce podrobnosti o jednotlivých sériích a jejich vzhledu, přesněji řečeno o tom, od kterého do kterého čísla byly použity ty které variantní viditelné konstrukční prvky. Kdyby nedejbože ne, napište, mohu posloužit.

Dle mého názoru je k mání poměrně dobře zpracovaná dokumentace v sérii výkresů od Miloše Kratochvíla. Z té alespoň čerpám já :wink:


Ano. A taky Česká stavba parních lokomotiv a seriál, který vycházel v časopise Železničář v 70. letech.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Nový projekt - parní loko ř.423 v TT

Příspěvekod dudlifuk » čtv 03 pro, 2020 12:15 pm

hank píše:Předpokládám, že tvůrci modelu mají po ruce podrobnosti o jednotlivých sériích a jejich vzhledu, přesněji řečeno o tom, od kterého do kterého čísla byly použity ty které variantní viditelné konstrukční prvky. Kdyby nedejbože ne, napište, mohu posloužit.

model vychadza cisto z Kratochvilovych vykresov, dakujem za ne ze vobec existuju. Realnu lokomotivu cisla 041 som nafotil kvoli detailom. Zial ine podklady k dispozicii nemam a predpokladam ze v ponuke bude len 5 najbeznejsich verzii + jedna c151. Dalsie specificke upravy si moze kazdy modelar upravit podla svojich potrieb. V tomto smere budeme napomocny. Dufam ze nemusim zdoraznovat ze taketo modelovanie je velmi narocne, pracujeme s desatinamy mm. Urcite pride k nejakym nepresnostiam preto ak bystre oko skuseneho modelara objavy nejaku chybicku, pokial to technologia umozni, budeme vzdy reagovat na pripomienky. Apropo je este nejaka moznost dostat sa k Ceskej stavbe lokomotiv I, II ? Dakujem Hankovy za ponuknutu pomoc, pravdepodobne ju vyuzijeme, tych otaznikov je cely kopec (lampy, narazniky, brzda, turbo, tabulky atd)
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků