ragulin

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod vlastimil vašíček » sob 12 dub, 2008 6:46 am

to se dá lehce upravit. já mám na mém roco ragulovi madla z oceli místo z plastu :D
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod juroH0 » sob 12 dub, 2008 8:03 am

vlastimil vašíček píše:naši ragulini měli jiné bočnice kabin strojvedoucího. délky byl skoro stejné(rozdíl v cm). takže pokud koupíš ragula německého, přebarvíš do českého tak se nic neděje. je to stejná mašina.

BTTB mělo ragulina menšího kvůli tomu, že používalo stejný pojezd s nohabkou


no nieje to celkom tak...porovnaj si fotky lokomotiv BR130-co je v podstate ragos CSD-az na rozdielne pluhy s fotkou BR132(dnes tusim ze BR232) ktora je asi o 1,5m dlhsia ma 5bocnych okien, nase iba 4...
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod vlastimil vašíček » sob 12 dub, 2008 8:17 am

no mě je to docela bagr. já mám doma peážní trať s německým provozem :D :D takže lítám v DB trakci
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Re: ragulin

Příspěvekod jakdus » ned 07 srp, 2011 7:20 am

Vím, že se to lehce mluví hlavně kvůli financím, ale místo shánění nových podvozků ho ulož do vitriny, pokud ke starému ragulinovi máš citový vztah. Kup nového od Roca, na aukru se dá sehnat kolem 2000,-. Jízda a provedení jak tu bylo na jiných forech milionkrát psáno je nesrovnatelně lepší - nesrovnatelně.
Opět znovu tentokrát na kolejích s podložím a jako vždy TT. Hraju si se syny,složitosti potom.
Uživatelský avatar
jakdus
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř 31 pro, 2008 8:11 pm

Re: ragulin

Příspěvekod Lubomír Dudek » ned 07 srp, 2011 7:10 pm

Tak pokud nejsou dostupné fotky fotomontáž,tak bych řekl,že co se týče délky ragulin vypadá uplně stejně německý jako český.Nevím,zda to bylo na mm přesně,ale že by ta mašina byla až tak zkrácená se mi nezdá.
Vždy jsem měl za to,že rozvor ot.čepů na modelu BTTB byl volen právě takto kvůli sdílnosti pojezdu s lokomotivou NOHAB,které vzniklo nespočet verzí...
Snad mi dá někdo za pravdu,nebo mi to vyvrátí.. :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: ragulin

Příspěvekod Jarda H. » ned 07 srp, 2011 7:25 pm

Lubomír Dudek píše: ..že rozvor ot.čepů na modelu BTTB byl volen právě takto kvůli sdílnosti pojezdu s lokomotivou NOHAB,které vzniklo nespočet verzí...


Co se týká délky ragulina od BTTB, tak to asi Luboš trefil, viz třeba krásný článek zde : http://www.trainmania.info/clanky/motor ... 132_dr.pdf

A co se týká diskutovaných rozdílů déllky skutečných ,lokomotiv, připomenu první stranu této diskuze, kde jsem už psal :
... ROCO je model řady BR132 a model BTTB je řada BR130 (tedy naše T679.2) a u těchto řad byla délka různá ! Vede mne k tomu článek ze stránek Zababova z výstavy v Norimberku cca před 4-5 lety (?!) :
CITACE : Jako novinku měla Brawa na svém stánku označenou německou „Ludmilu“. Tento stroj ovšem nelze použít k přeznačení na naše „Raguliny“ T679.2, protože těm u DR odpovídala řada 130, která byla o něco kratší než řada 132. Škoda, protože jinak by to byl opět zajímavý přírůstek do rodiny ČSD, přestože dva kusy T679.2 vlastněné ČSD do pravidelného provozu na našich tratích nijak výrazně nezasáhly
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: ragulin

Příspěvekod lisacik » pon 08 srp, 2011 10:22 am

Lubomír Dudek píše:Tak pokud nejsou dostupné fotky fotomontáž,tak bych řekl,že co se týče délky ragulin vypadá uplně stejně německý jako český.


No mozno vyzeraju rovnako, ale staci si pozriet fotku ČSD T 679,2 http://www.prototypy.cz/rady/T679_2/obr/T6792002b.jpg a fotku Ludmily http://www.prototypy.cz/rady/T679_2/obr/132290DB.jpg a mozno zistite* o co je Ragulin kratsi. Jedno upozornenie: masinky na fotkach su smerovo otocene.
Jano

* Pomocka: Spocitajte pocet bocnych okien
lisacik
 
Příspěvky: 259
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: ragulin

Příspěvekod cernos » pon 08 srp, 2011 2:10 pm

lisacik píše:No mozno vyzeraju rovnako, ale staci si pozriet fotku ČSD T 679,2 http://www.prototypy.cz/rady/T679_2/obr/T6792002b.jpg a fotku Ludmily http://www.prototypy.cz/rady/T679_2/obr/132290DB.jpg a mozno zistite* o co je Ragulin kratsi. Jedno upozornenie: masinky na fotkach su smerovo otocene.Jano
* Pomocka: Spocitajte pocet bocnych okien

Zajímavý způsob měření :D
Ale když už chceš porovnávat velikost podle počtu oken, pak by musely být všechny ostatní rozměry (vzdálenost mezi jednotlivými okny, okny a dveřmi...) stejné. Což v případě onoho pátého okna navíc neplatí. Německá i naše verze má mezi čtvrtým oknem a dveřním oknem stejnou "mezeru", jen ta německá má navíc v této mezeře jedno okno navíc ;) EDIT: z toho vyplývá že jsou podle obrázku naprosto stejně dlouhé

Jo a ještě navíc si spočítej kolik větracích šachet na střeše má každá z verzí :)
Naposledy upravil cernos dne pon 08 srp, 2011 2:44 pm, celkově upraveno 1
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: ragulin

Příspěvekod jakdus » pon 08 srp, 2011 2:25 pm

to cernos přesně tak, počítat délu podle oken je k :lol:
Nemáte pravdu ,že jsou rozměrově jiné.Pokud ano, tak pouze cca o cm. Stačí se podívat pořádně, na ty okna a bok karoserie, šidí právě ta okna, jejich umístění . Jinak pochybuji, že byla rozměrově jiná o řádově dm nebo m v Německu a jinde např. SSSR, ČSSR nebo vlastně bůhví kde jezdila. Samozřejmě jsou místní úpravy, spřáhlo, nárazníky, okna, tlumiče, madla schůdky atd. To jsou vlastně pouze drobnosti. přece výrobce nebude dělat kratší a delší verzi. Pokud někdo má možnosti, dejte sem rozměry.
A je pravda že Ragulin od BTTB modelově - délkově nesedí vůbec. Vzhledově - detailně bych naopak řekl že vůči době je velmi pěkný. Ale ta délka je opravdu jina -menší, protože výrobce používal stejné šásko i u Nohabky , dokonce to i sám kdysi (cca 10 let) napsal. Článek kde byl asi už v paměti nenajdu. Takže trainmaniak má pravdu.
Opět znovu tentokrát na kolejích s podložím a jako vždy TT. Hraju si se syny,složitosti potom.
Uživatelský avatar
jakdus
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř 31 pro, 2008 8:11 pm

Re: ragulin

Příspěvekod peter_vy » pon 08 srp, 2011 4:02 pm

Točí sa to tu stále dokola... a bez argumentov.
Všimnite si tabuľku v odkaze: http://www.prototypy.cz/?rada=T679.2.
Dĺžka cez nárazníky 20820 vs. 20620 mm - rozdiel je to minimálny a mnohí výrobcovia modelovej železnice táketo rozdiely zanedbávajú. Kľudne to môže byť spôsobené iba použitím iných typov nárazníkov.

Zdravím,
P.V.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: ragulin

Příspěvekod Jarda H. » pon 08 srp, 2011 5:08 pm

peter_vy píše: ..... Kľudne to môže byť spôsobené iba použitím iných typov nárazníkov.
Zdravím,
P.V.


Zkusím doplnit pár řádek, malý příspěvek do diskuze .....

Při pohledu do německé databáze lokomotiv :
řada 130 / 230 ...přes nárazníky 20.620 mm (v modelu je to TT ragulin ROCO = ř.130, mělo by snad odpovídat realitě ČSD T679.2)
řada 132/232 Ludmilla ... přes nárazníky 20.820 mm

Rozdíl v délce modelu Roco a BTTB je především tím, že BTTB postavilo ragulina na pojezd nohabky, který neodpovídá zcela přesně ragulinovi ! To je moje vysvětlení sáhodlouhé diskuze, která tu vznikla. Pokud je to jinak, tak jsem se už do toho zamotal :oops: a radši pro sebe končím diskuzi .....


PS : na "prototypech" mne překvapil údaj, že obě lokomotivy přišly do (tehdejší) ČSSR z z lokomotivky ve Vorošilovgradu v SSSR ! Domníval jsem se, že přišly z NDR, holt jsem zapomněl, že v rámci RVHP se velké mašiny dělaly JEN ve "velké" zemi :wink: ...
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: ragulin

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 09 srp, 2011 5:44 am

Co píše gaben by i mohlo dávat smysl,hlavně co se té údržby týče nicméně při pohledu na fotku naší T679.2 bych opravdu neřekl,že je až tak krátká.Nekoukám na detaily karoserie a neřeším okna,jejich umístění ani prolisy a počet žaluzií. Prostě mi to přijde při pohledu na rám a uložení podvozků stejné.Moc o tom nevim,nechci být nijak důležitej a je to jen můj dojem,nicméně pokud je pravda,že je tam rozdíl nějakejch 20cm,tak beru model ROCO i tak za velice vydařený a zbytek detailů neřešim. Než jsem ho prodal,vyměnil jsem mu akorát nárazníky za obdélníkové a to byl podle mne nejviditelnější rozdíl. Vše ostatní vyvážili perfektní jízdní vlastnosti,klidný a jistý chod modelu.
Kdo ho má,určitě neprohloupil a podle mého jen zlomek lidí si láme hlavu s detaily.
Dík za osvětu... :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: ragulin

Příspěvekod radula63 » úte 09 srp, 2011 1:28 pm

Takže asi takhle:
Skutečná loko ČSD T 679.2002 (popř. .2001) má podle stránky http://www.prototypy.cz/?rada=T679.2
délka přes nárazníky: 20620 mm - v měřítku 1:120 je to 171.83mm
šířka skříně: 2950 mm - v měřítku 1:120 je to 24.58mm
Model ROCO T679.2002 v měřítku 1:120
délka přes nárazníky: 171.5mm
šířka skříně: 24.7mm

Měřeno na Ragulinovi, kterého jsem koupil od Luboše Dudka :!:
Ragulina od BTTB jsem minulý týden prodal. Takže nemohu změřit. ALE od BTTB je výrazně kratší a širší.

Tedy můj závěr:
ROCO vede na plné čáře. Jak vzhledem (i když jiný počet oken.....atd.) tak i jízdními vlastnostmi. Délka Ragulina od BTTB ve výrazně kratší (viz. předcházející příspěvky a tudíž nebudu opakovat).
Délka modelu ROCO je tedy naprosto OK!!!

Upravený příspěvek:
Ještě doplním podle odkazu z 1.stránky - podle stránek http://www.trainmania.info/clanky/motor ... 132_dr.pdf je model Ragulina od BTTB kratší o 15mm!!! A tak tedy přepočteno do skutečnosti - model od BTTB je o 180cm kratší!!!
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1311
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: ragulin

Příspěvekod olik » stř 10 srp, 2011 7:36 am

Ahoj
Myslim ze v tom mas trosku zmatek.Ten kdo prisel s Ragulinem bylo ROCO potom kolem roku 2000 si Tillig pronajal vsechny formy v TT a zacal vyrabet Sve barevne mutace.Kolem roku 2003 dostalo Roco noveho majitele a Tillig byl nucen Vsechny formy vratit a od te doby si Roco dela Vsechny veci v TT samo ......
A ragulina od BTTB bych sem netahal jak rekl sam Tillig byla to jen hracka ktera vznikla na pojezdu Nohabky davno v dobach NDR a proto take tento model byl vyrazen z vyroby.....
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: ragulin

Příspěvekod Lubomír Dudek » stř 10 srp, 2011 8:27 am

Plácání rukou do vody.
1)BTTB je out už na začátku,jak co do modelovosti,tak jízd.vlastnostma
2)Jestli ROCO spolupracovalo s Tillig,tak na tom neni nic nenormálního a že si ROCO nedalo práci se sháněnim odlišností na dvou českých mašinách a nezohlednilo to na modelu mě též neudivuje( nezměněny ani nárazníky,natož to ostatní)
Shrnuto: Pro téčkaře,co ragulina chtěli zaplať bůh za ROCO,je to úžasná mašina 8)
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků