Co se výkresů týče, když občas vidím co mi přijde v práci jako předloha k tomu co mám dělat, tak se vúbec ničemu nedivím že sem tam něco nesedí... Takže někdy není od věci mít možnost si to přeměřit v reálu, i když i tam se může za dobu od vzniku stroje do dnešních dnů lecos změnit.
U modelu je někdy lepší dát na celkový vzhledový pocit než na dokonalé zmenšení, některé detaily se ve zmenšení dokáží "ztratit" a ně každou technologií jde vše udělat.
To že se modely jednotlivých výrobclů liší, je asi nejen o předloze kterou zpracují, ale i o technologii kterou model vyrábí, protože vše má scé limity, výlisek musi nejen z formy "vypadnout" ale u umožnit plastu rychle a všude vniknout, takže tomu musí být uzpůsobené detaily formy, kde vše musí být trochu kónické. U odlitku do silikonu to může být hranatější protože to jde "vyloupnout" ale forma nevydrží tolik. U leptů může být trochu problém s oblými plochami které se hůře tvarují (tady by to bylo hlavně čelo), a víc plastickými detaily které se musí dělat z více vrstrev.
U 3D tisku záleží na jeho technologii i na kvalitě samotné tiskárny, výstup z té domácí za řádově 10 tisíc nebude stejný jako z profi řádově za 100 tisíc.
vojtas píše:Hladkou střechu nad čely modeluju jako první, je to nejběžnější provedení (první tři? série) Mám za to, že až vozy od "šest set něco" mají vlnitý plech.
Nevím jestli byvh to nazýval vlnitám plechem, byť částešně to tak vypadá, ale není takový po celé ploše, směrem dolu k okapům a ke středům střechy je vždy kus rovný a celá plocha střecha je svařená z 8 plátů. Tato střecha je konkrétně z M152 0604 a i díky nasvícení je vidět líp sváry i místa kde jsou pod střechou jednotlivá žebra rámu (3 pod plochou plátu a pod svárem společné. Vědět to dřív když jsem tam byl na brigádách, mohl jsem nafotit víc nebo lecos odměřit. Zatím ale nevím kdy tam zase budu.