Zdravím,
minulý týden byla zahájena expedice novinky firmy SDV model, stavebnice modelu vozu řady Sggrss provozovatele ČD Cargo ...
https://davcca.rajce.idnes.cz/Stavebnic ... SDV_model/Ke stavbě modelu jen něco málo zkušeností (radit mohou jen modeláři) ...
1.
Montáž ložisek PEHO do modelů podvozků Y25 jako vždy zcela bez problémů. Možná jen doporučení po zkušenostech se stavebnicemi modelů podvozků všeobecně. Při sestavení bývá chod dvojkolí v pořádku, ale po čase (cca. dvou týdench) to již dobré nebývá. Problém se dá řešit opětovným ubráním materiálu z ložisek pomocí vrtáku. Podle všeho tedy boční díly podvozků při zasychvání "pracují" delší dobu a to se pak občas projeví horším chodem dvojkolí. U druhého (středního) podvozku modelu vozu pozor na odstranění dorazových sloupků (viz. obrázek 1B v návodu).
2.
Při stavbě modelu vozu doporučuji si velmi pozorně hlídat rozdíly mezi díly "A" a "B".
3.
Před dosazováním vzduchojemů, brzdového rozváděče a brzdových válců na rámy vozu je dobré si prvně osadit letpy coby imitace rozvodů brzdy. Právě lepty Vám pak perfektně určí místa na která příjdou přilepit výše uvedené díly. V návodu je to z obrázku jasně uvedeno, ale někdo by to mohl chtít zkusit naopak.
4.
Po jejich drobné úpravě lze na model umístit i magnetické kinematiky PEHO. Na spodku rámu se ale kvůli nim musí odstranit dva výstupky, které jinak centrují užší kinematiky SDV model.
5.
Je to vlastně dvojdílný vůz, co s tím ? Prvně jsem uvažoval o tom, že bych oba díly skladoval odděleně. Bylo by to možné, ale znamenalo by to pokaždé demontáž čepu středního podvozku a jiné řešení montáže přechodových plechů mezi dílem "A" a "B". Nakonec byl tedy vůz sestaven jako nerozpojitelný a tři díly přechodových plechů dílu byly na díl "A" nalepeny až po připojení dílu "B" a začepování středního podvozku.
6.
Lepty schůdků mezi vozy jsou v místě, kde by mohl vzniknout problém při pojíždění malých poloměrů. Ověřeno mám 310 mm, jízdu přes výměny EW1 a je problémy nenastaly. U leptu se stupačkou posunovače na čele vozu se nabízí řešení "sklopení" madla tak jak je tomu většinou i u skutečných vozů během přepravy.
7.
Díly tank-kontejnerů není třeba lepit. Vše drží pohromadě díky "zacvakávacím" zámkům. Matku M6 coby zátěž ale opět doporučuji do nich (i kontejnerů klasických) lepit tavným lepidlem. Musím jen přiznat, že jak do tank-kontenerů, tak i do kontejnerů klasických byly vlepeny matky M6 dvě. Váha se prubne na soupravě šesti vozů (dvanácti dílů) a uvidí se jestli to bude v pohodě..
8.
Bude-li se dařit, časem by mohly přijít na trh i další tank-kontejenry od firmy LOCO. Myslím, že by i díky modelu vozu Sggrss mohly mít "úspěch".
9.
Použité barvy ...
Oba díly vozu - červenohnědá REVELL MATT 37. Před nanášením obtisků přestřik lesklým lakem REVELL 1.
Podvozky - černá REVELL SM 302
Stupačka posunovače a schránka na nálepky - stříbrná REVELL 99
Kontejner GOLD a TEX - červenohnědá REVELL MATT 37 a rovněž výše uvedený přestřik lesklým lakem.
Kontejner DONG FANG - zelená REVELL SM 365
Ať se při stavbě modelu daří.
David