Stránka 1 z 5

Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2020 6:38 pm
od Davca
Zdravím,
máte někdo přehled o tom, kolik čísel vozů obsahuje aršík s obtisky pro model vozu Paoj ... https://www.sdvmodel.cz/produkt/paoj-10-csd-1120/ ? Děkuji za případnou informaci o tom, zda je to číslo jedno nebo dvě.

David

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: úte 16 čer, 2020 7:40 am
od Petr1988
Epocha III. 3-42631 a 3-42751
Epocha IV. 27-54-387 2679-4 a 27-54-387 2583-8

Petr.

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: čtv 25 čer, 2020 3:01 pm
od Davca
Zdravím,
stavebnice kotlových vozů Zas a Zaes jsou již v oficiální nabídce (expedice zatím do tří týdnů) ...

https://www.sdvmodel.cz/produkt/kotlovy ... csd-1-120/

https://www.sdvmodel.cz/produkt/kotlovy ... -30-1-120/

Tak pak dejte vědět, jak se "lepilo". :)

David

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2020 8:38 pm
od Davca
Tak tak nějak se tedy lepilo ...

Obrázek

https://davcca.rajce.idnes.cz/Stavebnic ... _SDV_model

David

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: čtv 05 lis, 2020 7:27 am
od JaroHo
to je paráda

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: čtv 05 lis, 2020 8:20 am
od MirekTT
Nádhera Davide, škoda, že jsme museli odpískat listopadové Pozořice, to by byla ucelenka :)
Tohle skoro svádí k patinovacímu workšopu, ale v roušce se zamlženýma brýlema by to nestálo za nic.

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: čtv 05 lis, 2020 8:27 am
od Čouda
Ahoj! Ciste nahodou, nevazil jste nekdo sestaveny vagon?

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: čtv 05 lis, 2020 8:32 am
od TheJaro
Davca - To je paráda,krásna práca

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: čtv 05 lis, 2020 10:14 am
od shiso
Nadhera, jako z tovarny! Skoro neni poznat, ze to je model.... :o

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: čtv 05 lis, 2020 5:06 pm
od Davca
MirekTT píše:Nádhera Davide, škoda, že jsme museli odpískat listopadové Pozořice, to by byla ucelenka :)
Tohle skoro svádí k patinovacímu workšopu, ale v roušce se zamlženýma brýlema by to nestálo za nic.


Ahoj Míro,
no jo no, "Koronáč". Také mne to mrzí i proto, že jsem chtěl prubnout Davčov, se kterým se právě kvůli Pozořicím kvaltovalo ... https://img33.rajce.idnes.cz/d3301/15/15742/15742955_e68325166ca8ac1cca54261a2bdeb471/images/davcov_11.jpg?ver=0 . :roll:
Epochálně bych sice s modely v Pozořicích moc nezapadl, ale v přítmí sálu kolem půlnoci by se ty kotle z páté a šesté epochy možná i trošku vyjímaly. 8) Co se týče patinace, mám z toho obavy. Jasně, asi by to i šlo, ale mám prostě obavy ze zničení modelu a tím i "vyhození" mnoha hodin práce. Pravda, mé modely a vlastně i moduly vypadají asi hodně sterilně, ale beru to tak, že vozy zrovna vyjely z fabriky či ŽOSky a na modulech se zrovna dokončil pozdně letní úklid krajiny a objektů. :?
Dorazilo mi několik dotazů k modelům kotlových vozů ...

1.
Matky M6 coby závaží lepím na spodky vozů tavným lepidlem, stejně jako u modelů vozů řady Falls či Hadgs. Moc nevěřím tomu, že by časem lepidlo sekundové nebo disperzní nepovolilo a matky se neuvolnily. U kotlových vozů je v návodu doporučováno umístění matek naležato, ale přitom je třeba dbát na jejich přesné upevnění do středu podélné osy spodku vozu. Kdyby byly umístěny mírně vlevo či vpravo, mohl by být problém na spodek umístit samotný kotel. Umístěním matek nastojato tak vlastně vznikne i možnost držet si spodek/rám vozu při stříkání právě třeba za prostřední matku a netrápit tak nárazníky.

2.
Spodek (rám) vozu nedoporučuji stříkat barvou ve spreji. Spodek vozu je totiž dost členitý (záhyby, prolisy, vzduchojemy atd.), takže by hrozilo při nekolikerém přestříkávání nahromadění barvy na určitých místech a její následné rozpraskání či dokonce změna odstínu. To se někdy stává u matných černých sprejů Primacolor, kdy ty při více vrstvách místy bělají. Takže doporučuji i spodek (rám) modelu stříkat pistolí.

3.
Modely stříkám emailovými barvami firmy Revell ředěnými ředidlem stejného výrobce. Finální přestřik pak provedu matným lakem ve spreji Primacolor. U něj ale pozor - chce to tak ze vzdálenosti min. 30 cm. Níže uvádím použité odstíny Revell. Plechovka má objem 14 ml.

Kotlový vůz ČSD (zelený) - SM 361
Kotlový vůz ČSD (šedý) - SM 374 + SM 302 v poměru 14:1
Kotlový vůz ČD/ČDC (zelený) - SM 363 + SM 301 v poměru 14:1,5
Koltový vůz ČD/ČDC (šedý) - SM 374 + SM 302 v poměru 14:1
Rámy kotlových vozů černé - SM 302

Vzhledem k tomu že jde o polomatné odstíny (SM), není třeba jimi stříkané části přestřikávat lesklým lakem kvůli obtiskům. Obtisky se tak mohou umístit přímo na barvu Revell a doporučuji je pak potřít rozpínacím roztokem Tensol. Jen pozor na ředění barev před stříkáním. Když se to přežene s ředidlem, barva pak má tendenci zmatnit a obtisky by se pak na nich mohly "třpytit". Tam už pak ani Tensol nepomůže. :|

4.
Ložiska PEHO bez osazení lze do bočních dílů podvozků umístit, ale je s tím hodně opatrné práce. Otvory pro ložiska musí být hlouběji než je tomu například u podvozků Y25 (SDV model).

5.
Proč na modelech nemám imitaci svaru mezi čely a "trubkou" kotle ? Jednoduše proto, že v mém případě hoši v Jugošce ty svary pěkně vybrousili. 8) No, jde o to, že se při lepení boků kotle musí oba díly přesně slícovat a čela se lepí až po dokonalém zaschnutí lepidla (rovněž Revell). Právě s čely se musí laborovat tak dlouho, aby se ta imitace svaru "objevila". Mi to ale bohužel ani u jednoho vozu zatím nešlo, takže se přečnívající části čela kotle po obvodu kotle zbrousily a spoj přetmelil. Ještě pozor na lepení těch dvou dílů kotle - i sám autor stavebnice doporučuje díly slepit tak jak jsou, tedy bez odstranění otřepů v místech lepení. Otřepy se pak odstraňují opatrným ořezáváním spáry ostrým modelářských nožíkem nebo skalpelem. Přitom se musí dávat majzla i na imitaci svarů na kotli, které přes spáru obou dílů jakože prochází. Při tomto postupu de facto odpadá rozsáhlé tmelení spáry v horní části kotle. Kdyby se otřepy z daného místa před lepením odstranily, tmelení a broušení by pak bylo příliš mnoho a hrozilo by zbroušení imitací svarů. Bohužel jsem si tak první tři premiérové kotle zničll. Jo, a při lepení dvou dílů kotle se lepidlo na lepenou spáru nanáší zevnitř kotle ať nedojde ke znečištění a tím i naleptání jeho viditelné části.

6.
Lepty jsou perfektně promyšlené. Používám na ně sice malou ohýbačku, ale mělo by to jít i bez ní. Otvory pro lepty byly vrtány vrtákem o průměru 0,4 mm. TlouštKa leptů je sice 0,3 mm, ale otvor s průměrem o jednu desetinu větším je spíše ku prospěchu kvůli dolaďování polohy madel apod.

7.
Po drobné úpravě spodku vozu s vysokým rámem (zatím tedy Zaes ČSD a Zas ČD/ČDC) lze použít i kinematiky PEHO 100 s magnetem. Kvůli své lenosti se mi nechtějí sestavovat díly dodávaných kinematik SDV model a tak do všech modelů ze stavebnic SDV model umisťuji kinematiky PEHO. Pozor jen u kotlového vozu s nízkým rámem (zatím tedy vozy RYKO). Díky nízkému rámu nelze kinematiku PEHO 100 umístit (bránila by otáčení podvozku) a je třeba sestavit užší kinematiku SDV model dodávanou se stavebnicí. Stejná užší kinematika je použita také u stavebnice modelu vozu Pxx s tanky T54/T55.

8.
Podvozky kotlových vozů jsou vybaveny dvojkolími o průměru 8,3 mm.

9.
Větší nerovnosti na kotli tmelím tmelem Mr. Surfacer 500 a poté brousím vodním brusným papírem 600 a 800. Kotel i rám před nástřikem barvami Revell přestříkávám tmelem Mr. Surfacer 1200. To je ale především kvůli barevnému sjednocení povrchu.

Tak asi tak. :wink:

Děkuji majiteli firmy SDV model i autorovi stavebnic za jejich vytvoření i komunikaci a pomoc při jejich stavbě.

David

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: čtv 05 lis, 2020 8:30 pm
od shiso
Moc diky za super recenzi. Zrovna dneska mi jeden prisel, tak se tipy ke stavbe budou hodit! :D

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: čtv 05 lis, 2020 8:37 pm
od Jacek
Davide máš to perfektní, kéž by mi to šlo taky tak rychle. Jeden poznatek, kinematika Peho se dá po úpravě rámu nacpat i do vozu s nízkým rámem. Jen je třeba přibrousit i čelo kinematiky v místech pohybu kol.

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: čtv 05 lis, 2020 11:29 pm
od Colonel32
Zkoušel jste/plánujete vyzkoušet stavebnici cisteren IGRA? Zajímalo by mne srovnání.

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: pát 06 lis, 2020 5:06 am
od Davca
Zdravím,
stavebnice kotlových vozů od Igry jsem zatím sestavovat nezkoušel, takže je nemohu hanit ani chválit. Již mi ale dorazilo osm kousků, takže po Novém roce bych se do nich pustil. Preventivně se ale již objednaly lepty od Rosťopiše, které by měly ušetřit mnoho času věnovanému očišťování velkého množství drobných dílů od otřepů. U dvou stavebnic chyběly i tabulky s natisknutými popisy, takže se probém řeší s výrobcem.

Kdyby měl někdo potřebu skouknout varianty nátěrů v Jugoslávii vyrobených vozů Zas a Zaes v období kolem roku 1994, něco jsem uložil na web i kolegům od HO kde se nedávno řešily právě nátěry uvedených vozů ...

https://uloz.to/file/Citl59LzcZtj/kotlo ... d-1994-pdf

David

Re: Stavebnice vozů od firmy SDV model

PříspěvekNapsal: pát 06 lis, 2020 9:24 pm
od Čouda
Ahoj!
Potvrzuji, ze do kotle RYKO se vejde peho s pruzinkou. Vyzaduje to vsak pomerne velky zasah do spodku vozu. Dale jsem nepochopil, proc je kotel ze ctyr dilu, kdyz by stacily dily dva. Odpadl by problem se sparou celo/bok. Nicmene kotel jiz mam v plnici a spodek je pripraven. Myslel jsem si, ze to slepim za jeden vecer - no tak to byl omyl. Stejne jako Es, to je stavba na tyden. Ale verim, ze dalsi kusy uz by mi sly rychleji. Precijen to prvni seznameni se stavebnici je trosku badani. Zaroven prichazim se zajimavym nametem na dalsi kousek. Jedna se vuz Zas tez spolecnosti RYKO v reklamnim nateru MOGUL. Nasel jsem fotku pouze modreho kotle, avsak pamet mi rika, ze byl jeste druhy - bily. Uz jsem nasel i foto:

https://www.k-report.net/discus/obrazky ... 639763.jpg

https://m.imgur.com/4TE1EwY

U mogulu vsak pozor. Jedna se novejsi provedeni vozu s vysokym podelnikem, ale v prubehu rekonstrukce byla dosazena podelna lavka s jinym poctem podper. Ja bych to asi neresil, ale kdo chce.. Tez nevylucuji, ze vozu bylo vice nez dva. Modry vyse byl urcen na naftu a mam dokazujici fotografie z Topek Oil Pardubice. Bily vuz si pamatuju take otamtud, ale pamet je vec osidna. Proto na me nespolehejte. Do budoucna planuju vyrobit obtisky, pokud me nekdo nepredbehne. Profesne jsem s vozy prisel do styku a je to takova srdcovka.