Stránka 5 z 8

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: stř 08 pro, 2021 7:09 pm
od mareklin
jardaaa píše:Má už někdo nový Baiky od Igry? Velkej jízdní odpor nebo odřeniny od krabičky nebo jiný problémy se nevyskytujou?
Zatial 4ks Bai, čo sa zlepšilo:

- pridaná fólia, odreniny by nemali byť
- spriahla spriahlujú
- diery na madlá
- zberné pliešky osadené

Čo je stále zle:
- spriahlo ide stále ťažko do šachty
- kinematiky sa zasekavajú v krajných polohách
- podvozky neprešli absolútne žiadnou úpravou
- ťažsie sa otáčajú / potreba očistiť čap a obrúsiť dieru

- dvojkolia majú velký odpor
- prídržné plechy stále vyskakujú zo západky, čo spôsobuje, že osky drhnú o plast / potreba ich zalepiť
- je potrebné ich mierne vyhnúť pri ose dvojkolia, inak sa koleso o ne dre v mieste obruče

Doladeniu sa nevyhneme ani teraz, aj po ňom je však odpor ďaleko vačší ako vozy od Tilliga. Podvozky sú systémovo zlé.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: čtv 09 pro, 2021 5:23 pm
od Ferys
Zase remcáme, ale přesto kupujeme, samozřejmě včetně mě... Já se až teprve nyní pustil do "zprovoznění" osmidveřáků, zkusil jsem téměř všechny zde popsané úpravy. Vůz měl ale stále velký jízdní odpor v ložiskách. Jako poslední jsem zkusil (dle kolegy RSC) zahloubit vrtáčkem pro ložiska Peho stávající plíšky a světe div se, model se koulí skoro jako ypsilony od Tilliga. Kinematiky fungují dobře, ale spřáhla jsou katastrofa. Budu měnit za nová od Kühna. Tak aspoň vím, co mě čeká u nových Ba, Bai atd.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: čtv 09 pro, 2021 7:06 pm
od Ivan
Remcáme, ale ony jsou ty modely jinak moc pěkné :wink: .

Spřáhla Keuhn... nemáte někdo aktuální várku, jestli už jsou spolehlivé? Když jsem je naposled kupoval (je to déle), tak jsem radši přešel zpět na Tillig.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: čtv 09 pro, 2021 7:25 pm
od jardaaa
A co je špatnýho na Tillig spřáhlech?

Jinak jsem objednal Baiky tři, tak su zvedavé, jak moc budu remcat :D

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: čtv 09 pro, 2021 8:34 pm
od Adam96
Ferys píše:Zase remcáme, ale přesto kupujeme, samozřejmě včetně mě... Já se až teprve nyní pustil do "zprovoznění" osmidveřáků, zkusil jsem téměř všechny zde popsané úpravy. Vůz měl ale stále velký jízdní odpor v ložiskách. Jako poslední jsem zkusil (dle kolegy RSC) zahloubit vrtáčkem pro ložiska Peho stávající plíšky a světe div se, model se koulí skoro jako ypsilony od Tilliga. Kinematiky fungují dobře, ale spřáhla jsou katastrofa. Budu měnit za nová od Kühna. Tak aspoň vím, co mě čeká u nových Ba, Bai atd.


Pokud se ale nepletu, tak na osmidvéřácích jsou právě spřáhla Kuehn. Kuehn měl poslední dobou problémy s kvalitou spřáhel a některé modely ze své produkce dokonce osazoval spřáhla od Tilliga. Já osobně jsem na Baiky dal spřáhla Tillig, mám je radši, protože se mi s nimi snadněji rozvěšují vozidla a s nechtěným rozpojováním žádné potíže nemám.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: čtv 09 pro, 2021 9:08 pm
od Ivan
jardaaa píše:A co je špatnýho na Tillig spřáhlech?

Jinak jsem objednal Baiky tři, tak su zvedavé, jak moc budu remcat :D


Kuehn mají "jistější" spojení, ale jak píše Adam, i mne fungují Tillig bez problému. Spíš jsem to chtěl mít sjednocené, protože spřáhel Kuehn mám více.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: pát 10 pro, 2021 5:05 am
od jardaaa
Já právě používám Tillig, problémy s nima nemám, mám i nakoupený do zásoby, tak mě zajímalo, jestli nedělám blbost..

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: pát 10 pro, 2021 6:26 pm
od Ferys
Dnes mi dorazily nové Baiky, jsou krásné. Nějaké úpravy si vyžádají, to se psalo výše. Co mě ale překvapilo, jsou vlastnické tabulky a výrobní štítky - ovšem přiložené jako obtisky. Trochu zručný modelář si s tím asi poradí, včetně zalakování, ale spousta lidí tyhle věci neumí.
Kladně hodnotím sběrací plíšky, které jsou tentokrát součástí modelu. Model má i menší odpor v ložiskách, jede celkem volně. Zlepšení oproti předchozím osmidveřákům tady je. Přiložená spřáhla po zkrácení a začištění šachty od otřepů fungují dobře.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: úte 14 pro, 2021 9:09 am
od Pavel Čáp
Po předchozích neblahých zkušenostech s osmidvéřáky jsem byl ohledně nových Bai od Igry opatrný. Když jsem se zastavil v obchodě u Martina Dvořáčka v Pečkách, právě vybaloval zásilku od Igry, leč všechny modely byly v předobjednávkách zamluvené. Tedy jsem si jeden aspoň důkladně prohlédl a byl jsem nadmíru spokojen. Zejména s jízdními vlastnostmi, podvozky se natáčely bez odporu, kolečka se točila lehce. Kolega z práce jel hned druhý den nakupovat do obchodu, kde byly nově dodané vozy volně v prodeji, i požádal jsem jej o zakoupení tří kusů, 2 x Bai a 1 x xBa. Všechny tři modely vypadají moc pěkně, na první pohled věrně odpovídají předloze, díly jsou čistě vylisované, jednotlivé části modelu neuvěřitelně přesně slícované, mezi skříní a střechou u obou Bai není patrná žádná škvíra, popisy čisté, ostré, odstíny barev odpovídající, okna krásně čirá a detailně provedený interíér. Na pohled překrásné modely. Kochal jsem se dál a moje nadšení začínalo chladnout. Dostat spřáhla do šachet bez poškození kulis je obtížné. Střecha Ba je při pohledu shora zvlněná. Hlavně ale všechny tři vozy měly poměrně značný jízdní odpor. Ne snad takový, jako osmidvéřáky z před dvou roků, ale rozhodně jezdily hůř, než vůz, který jsem měl v ruce v Pečkách. Posadil jsem je na koleje zkušebního oválu a nechal je chvíli jezdit. Po nedlouhé době provozu jsem ale zjistil, že některá dvojkolí se už ani neotáčejí a jdou smykem. Rozebral jsem jeden z podvozků a zjistil jsem stejnou závadu, jako u osmidvéřáků. Důlky ve vodicích plíškách jsou proražené skrz a hrot dvojkolí je tedy svírán, namísto, aby se volně odvaloval. U Igry zjevně nenastala žádná reflexe a poučení z chyb předchozích modelů. Vozy jsou to dobré leda do vitrínky, ale co s nimi dělat jiného, když se jim netočí kolečka? Jedině reklamace a vrácení výrobku. Bohužel výrobce spoléhá na fakt, že nikdo jiný tyto modely nevyrobí, a že hladový trh i přes výrazné nedostatky celou produkci spolkne.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: úte 14 pro, 2021 12:30 pm
od jardaaa
Můžu jen, co je to zač, ten xBa?

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: úte 14 pro, 2021 12:58 pm
od Petr Barchánek
bych si tipnul, že překlep - chtěl napsat, že si koupil 1 x Ba a ne 1x xBa. IGRA teď nabízí sortiment Ba, Bai, Bac a BRa. Žádné xBa.

Dotaz do placu - jak moc se tvarově liší starší resinová kastle Ba/Bai Elektroservis a současná IGRA? Nebude to v soupravě jako pěst na oko.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: úte 14 pro, 2021 2:05 pm
od Pavel Čáp
Petr Barchánek píše:bych si tipnul, že překlep - chtěl napsat, že si koupil 1 x Ba a ne 1x xBa. IGRA teď nabízí sortiment Ba, Bai, Bac a BRa. Žádné xBa.

Dotaz do placu - jak moc se tvarově liší starší resinová kastle Ba/Bai Elektroservis a současná IGRA? Nebude to v soupravě jako pěst na oko.


Samozřejmě že překlep. Ba. Největší rozdíl je v oknech. Dvořáčkovy stavebnice je mají menší, méně jemně zpracované rámečky, hůře průhledné, celkově jsou okna největší slabinou té stavebnice. Igra má okna vzorně čirá, takže je dovnitř při vhodném nasvícení krásně vidět. Další rozdíl jsou švy mezi plechy na střeše. Zatímco Igra je má výrazné až příliš, Dvořáčkovy stavebnice je namají vůbec. Dvořáčkovy stavebnice nejsou špatné. Tvarově vůz vystihli oba výrobci velmi dobře, ale pohromadě v jedné soupravě spolu moc neladí. U Igry je ještě jedna chyba, vůz by měl mít dvě dynama, má jen jedno.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: úte 14 pro, 2021 2:06 pm
od Pavel Čáp
Petr Barchánek píše:bych si tipnul, že překlep - chtěl napsat, že si koupil 1 x Ba a ne 1x xBa. IGRA teď nabízí sortiment Ba, Bai, Bac a BRa. Žádné xBa.

Dotaz do placu - jak moc se tvarově liší starší resinová kastle Ba/Bai Elektroservis a současná IGRA? Nebude to v soupravě jako pěst na oko.


Až se k tomu dostanu, přiložím fotku obou vozů pro porovnání.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: stř 15 pro, 2021 7:28 am
od _lt_
Pavel Čáp píše:... U Igry je ještě jedna chyba, vůz by měl mít dvě dynama, má jen jedno.


Na to jsem se chtěl zeptat, všechny fotky modelů vozů jsou jen bez dynama (mám na mysli to boční) a tak mě zajímalo, jestli tam na druhé straně je. Viděl jsem video z roku 1989 osobního vlaku z jedné strany a na druhém záběru z druhé strany a dynamo (taková ta točící se hřídel na boku podvozku) na vozech Bp (Bai) byla buď z jedné strany, nebo na některých vozech vůbec nebyla.

Jak to tedy s těmi dynami je/bylo v průběhu času? Vy budete mít na mysli dynamo jako je na osmidvéřácích pod skříní vozu, že bylo dvakrát. To budou pak ty vozy z videa bez dynama na boku jednoho z podvozků.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: stř 15 pro, 2021 7:48 am
od _lt_
Našel jsem obrázky o čem píši v předchozím.

dynamo na boku
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Bai_zdice_1991b.jpg

stejná strana vozu, ale bez dynama
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Bai_zdice_1991.jpg

fotku staršího dynama jsem nenašel, tak jen toto o čem se zmiňuje pan Čáp
https://www.modelyasport.cz/wp-content/uploads/2019/10/DSC_2767.jpg
že má být na obou podvozcích.