Stránka 1 z 8

Bai od Igry

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2020 9:35 am
od Pavel Čáp
Po mnoha letech slibů, že modeláři velikosti TT se dočkají v příštím roce také, se vozy Bai v TT staly realitou. S nákupem jsem váhal, protože kritika na tyto modely se valila ze všech stran. Nakonec jsem dva zakoupil (Brno 2 a Brno 3). Natáčení podvozků nebylo třeba řešit, je bez problému, vozy odjezdily výstavu v Chrudimi. Povrchová úprava skvělá, popisy, barevný odstín, vše fajn, proporčně vozy odpovídají, šuplerou jsem je sice neměřil a s výkresy neporovnával, ale vzhledově jim nemám co vytknout, jen některá okna jsou méně jiná více zamáčklá v bočnicích, při pohledu pod úhlem je to znát. Nicméně, vozy jezdí velmi ztuha. Rozebral jsem podvozky, mimochodem vylisované z houževnatého materiálu, ty se jentak nepoškodí a vylisované jsou čistě, žádné otřepy, které by brzdily dvojkolí jsem nenašel. Jsou tam minimální vůle, vše je dost natěsno, ale nezdá se mi, že by někde docházelo k nežádoucímu tření. V plíšcích hrotově uložená dvojkolí mají přiměřené vůle, ani tam jsem problém neodhalil. Až, když jsem plíšky vyjmul, našel jsem příčinu. Důlky v plíšcích, v nichž jsou hroty náprav uloženy jsou proraženy skrz, takže uložení je de facto čepové a hroty jsou v otvorech svírány a tím i bržděny. Optal jsem se dvou kamarádů, kteří si kupovali tyto vozy zároveň se mnou, tudíž se s největší pravděpodobností jedná o modely z téže výrobní série a jejich vozy jezdí obdobně ztuha a po rozebrání u všech odhalili stejnou vadu.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2020 6:32 pm
od Ossi
Zdravím. Též jsem si obstaral Baiky, Všechny tři ze série Brno. Na rozdíl od kolegy jsem neměl ložiskové plechy proražené, ale vylisované zhruba 2mm hluboko. Projeví se to po položení na koleje, když se dotkne náprava o rám podvozku. Vyřeším to odvrtáním a vsazením ložisek s osazením. Brejlovec od MTB tři vozy utáhne tyto tři vozy na 30 promilích taktak, čtvrtý by asi už nepobral. Při dosazování spřáhel jsem musel část spřáhla "slíznout" pilníkem, šachta je úzká. Při kompletování dynama se musí dutina v jedné půlce 2,5mm vrtákem zvětšit. Pak jdou obě půlky sesadit. V podvozku se též musí protáhnout otvor pro držák dynama. Vše jsem lepil lepidlem Revell Contacta. U těchto vozů jsem jsem zvědavý, zda bude vyráběno osvětlení jako u Rybáků SDV, nebo zda použiji samodomo lištu a dekodér DPR1 od STE. Mám dotaz: vyrábějí se ještě dekodéry DPR1 a DPR4? Jedničky mám dvě a hodily by se další. Díky, Ossi

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2020 9:31 pm
od jamik22
Osvětlení dělá PeLi. Je jako vždy perfektní. Jen Bai na to není připravené. Takže DoDo. Už se to tady probíralo jak.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: stř 04 bře, 2020 7:21 am
od Adam96
Můj názor je ještě jiný, a to že docvakávací díl se zdržemi nemusí být řádně docvaklý k podvozku a pak o něj tře plastová osa dvojkolí. O to víc se to projeví, když vůz sedí na kolejích. Jakmile jsem díly pořádně docvaknul a u jednoho ještě prostor pro osu více vybrousil, tak vozy jezdí hladce. Zanedlouho by mohl být článek včetně fotek.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: stř 04 bře, 2020 1:11 pm
od RSC
Problém s těžkopádnou jízdou je skutečně u ložisek a jak již zde je napsáno, reálně se tak jedná o "čepové uložení", ikdyž to není proraženo. Já proražené neměl a výsledek je stejný a ještě to pískalo a vrzalo. Takže musel jsem své ložiska Bai malým vrtáčkem upravovat, aby to bylo lepší - tzn. aby úhel u ložiska byl větší, než na ose nápravy. Dokonalé to po úpravě jízdně není, ale je to výrazně lepší. Podařilo se mi u jednoho ložiska vrtáčkem jít skrz, takže jsem si to dopájel tvrdším cínem a opracoval a navrtal znovu. Zvažoval jsem i variantu dát jiná ložiska, ale utáhnou mi to teď lokomotivy lépe a nepískám...

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: úte 31 bře, 2020 8:56 am
od Adam96
Zde je článek o úpravách na vozech Bai.http://www.mojett.cz/61829

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: úte 31 bře, 2020 10:42 am
od PeTTr123
Adam Buchal píše:Zde je článek o úpravách na vozech Bai.http://www.mojett.cz/61829


Užitečný článek pro (některé) nešťastné majitele těchto jinak krásných vozů. Mám však ještě jeden dotaz a prosbu o návod. Pustil jsem se do osvětlení těchto vozů a řeším problém, jak dostat "šťávu" od podvozků k deskám. Výrobce má v návodu popsaný jistý způsob, ale ten je díky absenci sběrných plíšků nerealizovatelný. Další možnost je použít vodiče a připájet je přímo na ty plíšky, ve kterých jsou uložena dvojkolí. Ale kudy je protáhnout dovnitř do vozu, aby se zase nezvyšoval odpor proti otáčení podvozku? Nejtenčí vodiče, které jsem doma našel a použil, byly zbytky od dekodérů. Otvory pro ně jsem vyvrtal kousek od čepu směrem ke středu vozu. Jeden vůz jsem takto zkušebně zprovoznil a odpor otáčení podvozků se zvětšil, takže např. jízda přes výhybky je nespolehlivá a vůz občas "vypadne". Napadá mě použití ještě tenčího drátku (třeba z nějaké vysokofrekvenční cívky), ale mám trochu obavu, že se brzy ulomí. Podělí se někdo o svoje zkušenosti? Konkrétně jaký drátek a kudy jej dostal k desce? Díky.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 7:43 am
od Bender
Řešili jsme ten samý problém, aby se nezvyšoval odpor při otáčení podvozku. Nakonec jsem vzal tenký lakovaný vodič, myslím, že 0,2, nad středem čepu podvozku jsem vyvrtal dírku 1mm, může být i víc, do zeleného středu schůdků. Vodiče jsem připájel k plíškům podvozku a natvaroval p podvozku do středu čepu a čepem protáhl do vagónu pod střechu. Vodiče tím, že jsou tažené do středu, nejsou vůbec namáhané na ohyb a nekladou odpor.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 4:05 pm
od PeTTr123
Díky, jiný spolehlivý způsob asi není. Taky jsem o této variantě uvažoval, ale měl jsem obavu z vrtání skrz to těleso schůdků. Takže pohledám tenký lakovaný vodič a dám se do toho.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 6:52 pm
od jamik22
Igra otevírá přímé objednávky přes web a mail. Zatím u Bai i slovenské cisterny svítí zelená

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 8:48 pm
od Bender
PeTTr123: To vrtání do toho středu schůdků šlo pěkně. Chce to vrtat pomalu, aby vrták neproletěl a nepoškodil interiér. Na jedné baice mi jedna díra uskočila trochu mimo střed a ničemu to nevadí. Vodič je z nějké cívky relátka myslím.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: čtv 02 dub, 2020 2:10 pm
od PeTTr123
Díky, nějaké to nepotřebné relátko se doma najde, tak aspoň vinutí poslouží pro dobrou věc.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: čtv 02 dub, 2020 4:37 pm
od jamik22
Já jsem použil sběrné plíšky od Tilliga ze šuplíku. Tenké pásky jsem naletoval na záváží na rámu a prostrčil dolů k podvozku otvory již připravenými výrobcem . Pak již není problém naletovat pevné drátky, které se nehýbou.. Mám tak upravené tři vozy a sběr plíšky z podvozku je bez problému.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: stř 06 kvě, 2020 12:46 pm
od Keďul
Ahoj,nemáte někdo baiky z poslední série depo Praha - zajímalo by mně,zda výrobce udělal úpravy, aby se člověk nemusel hned vrtat v novém vagónu, aby fungoval jak má, obchody,kde bych si je mohl prohlédnout a vyzkoušet jsou pořád ještě zavřený.

Re: Bai od Igry

PříspěvekNapsal: stř 06 kvě, 2020 2:43 pm
od HonzaM
Například prodejna Ben-Zerba už je od včerejška otevřená, jestli tam ale mají tyhle vozy nevím.