Bai od Igry

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Trainmaniak » úte 20 říj, 2020 9:56 am

Na http://www.trainmania.info/bai.html jsem dal ještě galarii k recenzi Bai.

bai-25.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1191
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Bai od Igry

Příspěvekod lajblt » pát 25 pro, 2020 7:16 pm

Hezký sváteční večer, pánové. Udělal jsem si radost a nadělil jsem si pod stromeček 4 Bai od Igry. Popíšu teď v krátkosti nejspíš to, čím si prošli asi všichni, kterým se tyto modely dostaly do rukou.

První dojem:
Na rozdíl od návěstních předpisů, se kterými jsem se seznámil během uplynulých čtyř desetiletí dobře, tady můžu říct jen: vypadá to jako osmidvéřák a to mi stačí. Jestli někde nesedí proporce nebo ne, to nezkoumám, na kolejiště koukám minimálně z metrového odstupu. Bohužel první dojem kazí to, že u dvou vozů blistr odřel lak neb ve všech krabičkách chybí igelit. :(
Vybaluju vozy a chystám se je projet, ale ouha! Nejdřív musím zprovoznit kinematiky. A je zle. Žádné spřáhlo nelze nacpat do protikusu v kinematice. Kromě toho je třmen spřáhla v jednom případě plastový a nelze ho nacpat ani do stěrbiny ve spřáhle. Rozhoduji se, že alespoň dolepím přibalené doplňky. Koukám do návodu, ale ať to prohlížím jak chci, nechápu, kam přilepit dynamo. Nakonec pomohly fotky skutečných vozů. Ovšem obě půlky nelze zacvaknout do sebe, díly jsou tak malé, že nedrží ani v jedné ze čtyř pinzet. Nakonec rozmrzele odkládám vagóny zpátky do krabiček a jdu spát.
Druhý den studuju Trainmaniakovu recenzi a konečně chápu, kde je problém se spřáhly, kterým nakonec pomohla žiletková pilka a zkrácení cca o 0,5 mm. Stejně jako madlům dveří pomohlo provrtání dírek. Na dynama kašlu, poté, co jsem ulomil u dvou obě půlky držáku, vím, že na to prostě nemám. Pozdě odpoledne konečně pokládám vozy na koleje, připřahuju za Bardotku a projíždím pár koleček. Kolejiště mám naštěstí v jedné rovině, takže ani na R396 není problém s tažnou silou, ačkoli u dvou vozů je znát větší jízdní odpor. Oproti Kuehnovým patrům Bmo, která se rozjíždějí samovolně i na lehce nakloněné desce stolu, je to nebe a dudy.

Takže: Za ty peníze bych čekal o něco více. Chápu, že spřáhla nejsou osazena z výroby kvůli možnosti dolepení háku a hadic, ale na místě výrobce bych raději přibalil tovární kusy. Stejně jako by určitě neměl být problém předvrtat dírky pro madla mezi křídly dveří. Kolika z vás se podařilo sestavit dynama?
Jdu tedy objednat osm spřáhel Tillig pro kinematiku a doufám, že dál to bude už všechno v pohodě.
lajblt
 
Příspěvky: 850
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Radek Strnad » sob 26 pro, 2020 8:21 am

Kdybychom si zde udělali anketu "Propadák roku", byly by jistě Bai-ky od Igry velmi horkým kandidátem na vítězství. Na to, kolik to stojí peněz, to má poměrně dost zásadních chyb. Být výrobcem, tak se stydím něco takového vůbec vypustit na trh. A ty odřené kusy, bych zákazníkům vyměnil za bezvadné, protože ty odřeniny jsou jednoznačně důsledkem nedbalosti výrobce při balení.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1097
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Pavel 152 » sob 26 pro, 2020 8:55 am

Ona totiž u českého výrobce by měla být zpětná vazba na připomínky zákazníků a přirozená reakce-náprava.
Tady je patrně objednáváno v Číně s nemožností okamžité nápravy. V normálně fungujícím tržním, by se všechny odřené měly vrátit i s proplacením poštovného. Prodejce co by pokračovali v prodeji poškozených dát do kategorie neseriózní. A pak co by s tím asi Igra dělala? Sám jsem si nejezdící, ale neodřené koupil, co kdyby už nikdy nebyly.
Možná ty odřené jsou ty reklamované nejezdící, tím převážením.
Tak co s tím? Na Tesaře radíte recenze a policii, tak na Igru pište recenze na Heuréku apodobně, snad to zaúčinkuje.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 302
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Bai od Igry

Příspěvekod jamik22 » sob 26 pro, 2020 10:21 am

Jo,jo. Trochu mi to připomíná ten vtip jak chtěli po kostelníkovi budovatelské heslo a tak vyvěsil na kostel :
“Vše bude, jen neztratit viru v zázrak, soudruzi” :D :D
Budou nové vozy od Igry, podvozky budou mít stejné problémy, připojení pro osvětlení se bude dodělavat a stejně se budou prodávat a ja si je také koupím :roll:
jamik22
 
Příspěvky: 359
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Bai od Igry

Příspěvekod brcky » sob 26 pro, 2020 8:06 pm

Je nás tady takových víc. Všichni vědí, jaké problémy vozy mají, ale stejně si je pořídí. Taky bych chtěl mít vůli je nekoupit a nepodporovat neseriózní výrobce. Je to stejné jako s modely od MTB, ale v podstatě i u ostatních výrobců. Např. problémy s krátkými spřáhly u Brejlovců a Bardotek Kuehn.
brcky
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte 04 bře, 2014 12:48 pm

Re: Bai od Igry

Příspěvekod RSC » ned 27 pro, 2020 12:19 am

Já výhrady do Igry napsal a i co s tím... Dostal jsem i odpověď, že jsem jedinný, kdo napsal co s tím.
Měl jsem dokonce ulomené západky ve střeše, jak to neuměl někdo složit, prostě je ulomil a vůz tak nechal, ikdyž se mu střecha odchlípávala, tak jsem si myslel, že bych mohl tu střechu alespoň obdržet... Nezbylo mi nic jiného, než si západky vyřešit sám a dodělat je, na reklamace obyčejně nemám náladu, pokud to zvládnu sám.
Koupil jsem snad každý vůz kromě prvního, co mi slíbili dodat i přímo z Igry, když se u IT na mne jaksi nedostalo a nemám jej i tak, ostatní mám i ve více kusech (ještě nemám ten DS, je v pořadí). Takže mohu říci, žádný vůz nebyl bez problému. To jsem měl i nápravy, které neměly "boční prolis", to již jsem vůbec nepobral, jak se toto vyrobilo. Pravdou je, že každý vůz jsem do teď musel dát dohromady, upravit ložiska, vyladit KKK, spřáhla dobrousit, nefunkční spřáhla zahodit (polovinu), otestovat zda to již jede dobře nebo ladit znovu... No prostě takový Bai rituál.
Cisterny na tom byly podobně, a to jim chybí i nějaké "kohouty", jsem si myslel, že bych je také mohl třeba dostat, takže si je musím vyrobit a dodělat...

Za mne největším propadákem roku, když už to tu zaznělo, je jednoznačně Kaluga. Sice krásný model, ale tak do poličky. Alespoň již jsem našel motor, kterým bych mohl vyřešit pohon i druhé nápravy, jen řeším jak se k němu teď dostat Pak přijde na řadu doplnění hnané druhé nápravy.
Takže bych raději upravoval Bai, než vylepšovat a prodražoval Kalugu. Tím nechi říci, že vagon Za 1500 Kč by neměl být OK. Ladil jsem i H0 verzi Bai a všechny 4 co mám, jen služebák myslím ne.
Ale jsem za ty vozy i tak rád a líbí se mi.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 437
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Bai od Igry

Příspěvekod jipol57 » ned 27 pro, 2020 8:07 am

Pánové, přesně se sem hodí příspěvek co napsal rchlumecky: viewtopic.php?f=15&t=12954&start=120#p285678
Já jsem taky z těch, co se mu občas nějaký model nelíbí, ale přesto si ho koupím. Zase lepší něco, co se jednoznačně vzoru podobá, než nemít nic. A když jste modeláři, tak nemusí být problém si něco opravit, nebo upravit. Není to nějaký domácí spotřebič, kde se vždycky očekává 100% funčnost. A jestli k modelu přistupuji jako uživatel a chci tu 100% kvalitu, tak zase platí, co je uvedeno v příspěvku rchlumeckého.
jipol57
 
Příspěvky: 649
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Radek Strnad » ned 27 pro, 2020 9:27 am

Ale třeba já jsem si ten model kupoval právě proto, že se mi líbil. Nadto jsem si ještě objednal limitky, abych měl něco opravdu zajímavého. To jsem ovšem netušil, že model vykolejí na každé druhé výhybce, protože se mu neotáčejí podvozky, při jízdě bude klást výrazný odpor, že nepůjde nasadit spřáhlo, na osazení vozu dynamem bez "ztráty kytičky" mám šanci tak 10% a že bude každý vůz na dvou místech odřený. Za bratru 1.500,-Kč/ks????? Vždyť za ty prachy mám krásné patro od Kuehna nebo Ca/BCa od Tilliga a ještě mi zbyde na digitální osvětlení, které jde v pohodě nainstalovat. A to Bai-ky byl můj druhý pokus. Prvním byla od lepidla upatlaná cisterna s nakřivo nalepenými tabulkami. Říkal jsem si: "Je to prvotina, přimhouřím oko, další model bude určitě lepší". Za ty prachy mám od Kuehna skoro dvě podobné cisterny, ovšem perfektní. Do "stavebnic" jsem se ani neodvážil pustit. Proč bych si takový "do do" měl ještě někdy kupovat????? Pokud budou matlové z Igry takto pokračovat, tak já už si od nich nekoupím ani kolo. Od modelu vozu totiž očekávám , že bude lehce jezdit po rovině, v oblouku i přes výhybky, půjde spřáhnout s ostatními vozy a nebude odřený/upatlaný od lepidla. Jo a ta anketa o propadák roku by samozřejmě měla dvě kategorie: Hnací vozidla, s horkým kandidátem Kalugou a druhá kategorie vozy, s oním Bai nebo s ne/stavebnicí cisteren.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1097
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Petr Barchánek » ned 27 pro, 2020 12:09 pm

Tak to nekupujte, když se Vám to nelíbí, nebo Vám to přijde drahé. V jiné části českého železničního internetu se ve stejné době vztekáte nad konzervativním politikem a přitom tady nadáváte na výrobek firmy, která by bez liberárních eurodotací neexistovala. To si pak musíte vybrat co je Vám milejší - jestli konzervativní nebo liberálně-dotační směr, protože všecho souvisí se vším: Je zcela jasné, že na vlastní hospodářské riziko v dnešní přeregulované, předaněné a předotované době s největší pravděpodobností nikdo nic echt supr dokonalého českého "Nedo-do" (i ty Vámi chválené Tilligy a Kühny jsou jen přelakované modely DR, vozy BCa dokonce pocházejí ještě z dob reálného socializmu) nevyrobí a s dotacema je pak už výrobci jedno, jestli jeho výrobky fungují, nebo ne, protože má zaplacený vývoj a náběh výroby (fixní náklady) a i po nekvalitních věcech je na trhu hlad (RSC to popisuje perfektně, proč si je koupil a proč je nereklamoval. Takhle to udělal - dovoluju si odhadnout - skoro každý jejich zákazník). Jenže ten hlad není až zas takový, aby zaplatil komerční vývoj bez dotací, ale udrží při životě výrobu po dobu udržitelnosti projektu (dotace je podmíněná tím, že výroba modelu bude nějakou dobu pokračovat). Zde jen malá vsuvka: stavebnice Bai z leptu Hekttor stojí skoro stejně jak ta od IGRA, ale bez práce, energie, daně, sociálního a zdravotního. Já s těmi dotacemi taky nesouhlasím, taky se mi to nelíbí (křiví to trh, dotovaní pak dodávají na trh nedodělky, v tom jsem s Vámi za jedo), ale nic s tím neudělám a když jsem Bai-ky chtěl, tak jsem si je prostě koupil a podle návodu na internetu upravil. V tomto se mi líbí technologie 3D tisku, kdy třeba snad jednou bude komunita modelářů vytvářet po večerech doma 3D předlohy a pak je bude za nějaký oboustranně rozumný poplatek dávat k dispozici na vytištění. To by mohlo odstranit dvě nejnákladnější části výroby modelů (výroba formy a daňové zatížení spojené se zaměstnáváním lidí v Evropě na plné úvazky) a zároveň i nejzávažnější problém - nemožnost opravit tvarovou nepřesnost či nefunčnost už hotové formy. Já teď s jedním 3D tiskem v TT experimentuju a když se to povede, tak se určitě pochlubím.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Bai od Igry

Příspěvekod RSC » ned 27 pro, 2020 2:31 pm

Asi bych zachoval chladnou hlavu. :idea:
Pánové, já jen dodám, že to co jsem napsal do Igry bylo zejména o tom, že ne každý zvládne věci doladit, že to není o mně, já si poradím... Já tedy i zavolal a v dobrém, že chápu dětské nemoci a zda by s to pro okolí nešlo doladit. Nabízel jsem i pomoc k odchytávání problémů u čehokoliv...
Koupím si i další, zejména by potěšily ČD. Sice jsem těmi vozy nerad jezdil, ale teď se mi líbí...
Stejně tak kupuji MTB. Jen třeba ponorek mám 6, čmeláků také 6.., nepěstuji jen MTB brejlovce, když je alternativa lepšího čumáku. Pravdou je, že si nechávám vybrat nebo přímo vybírám lépe nabarvené kusy.
Jsem nad věcí a jsem připraven to vylepšovat, rychlejší než to stavět a nedosáhl bych u vozů lepšího výsledku.

A jestli jsem teď na něco super nadával, protože jsem si teď každý den složil nějaký vůz, co je mám již dlouho, tak mou vánoční hitparádu vozů vede lept služebáku D rok 1909, jehož podvozek a návod k němu, obrázky, jsou tak tragické, nelogické, nepřesné.., že to nelze nikde omluvit větou, že tohle je pro zkušené modeláře :oops: . To bylo sprostých slov, než jsem podvozek spájel tak nějak asi správně a funkčně... Až u sebe to za pár dní tohle okomentuju a to si myslím, že nějaké zkušenosti mám. :lol: Beru si vždy něco jednoduchého na chalupu, tentokráte více kusů a tak nějak jsem čekal, že tohle bude přesná relaxační brnkačka... :roll:
To bylo k odlehčení, Bai to je pro mne dnes na pár minut. Raději nebudu uvádět časové hodnoty k leptu D, abyste se mi moc nesmáli.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 437
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Radek Strnad » ned 27 pro, 2020 8:13 pm

To Petr Barchánek: Napsal jste to přesně - nekupujte to. Přesně to jsem napsal i já v předchozím příspěvku: Od Igry už si model v této (ne)kvalitě nekoupím. Ekonomiku jsem studoval, ale nechápu jaký souvis má konzervativní nebo liberální dotační směr na to, jestli výrobce při balení modelu vyloží blistr ochrannou fólií, aby se model neodřel dřív, než vůbec doputuje k zákazníkovi. Jistě, Tillig ani Kuehn také není ideál, ale kromě toho, že je levnější, tak ho stačí postavit na koleje a on zlehka jede, má osazená spřáhla bez úprav, takže spřahuje a v obalu je usazen a podložen tak, že lak je nepoškozený. Ty "nedokonalosti" modelu Bai, jsou pouze šlendriánem výrobce. V praxi by mu jejich vychytání žádné další náklady nepřineslo. Stejně tak by mu neuškodila komunikace s prodejci. Tohle tolerování do-do, by mohlo nakonec skončit takto: Pan XY si jde koupit auto. V autosalónu si auto převezme a technik mu sdělí asi toto: To víte, ty strašné dotace......tady máte auto, ale ono permanentně přibržďuje. Také jde ztuha řízení, takže asi nevytočíte prudší zatáčku. Nejdou úplně otevřít dveře, protože přečuhuje nárazník. Jo a ty boky jsou odřené proto, že výrobce kvůli dotacím potřebuje udržet výrobu, a tak ho nepolepil ochrannou fólií a ani nepodložil řemeny při skládání. To víte, musí se někde ušetřit. Takže je potřeba, milý pane XY, abyste si na internetu našel, jak si auto zprovozníte. Už to někteří zákazníci dělali, tak na to mrknětě, jů!!!! No a doma pak už jen nebohý XY jde na PC, projde různá DF nebo písne výrobci a poté už jen sundá kola, rozpohybujete brzdiče, aby odléhaly, zapojí si posilovač řízení, uřízne kus nárazníku, aby šly otevřít dveře a odměnou mu bude sice odřený, ale pojízdný vůz. Jinak nic ve zlém, kolego. Každý to vidíme jinak. Já si dokážu doma přebastlit nebo upravit leccos, ale to není důvod k tomu, že toho bude nějaký výrobce zneužívat a už vůbec ne k tomu, že mu budu jeho ignorantství tolerovat já. A protože jsme tak nějak na diskuzním fóru, tak jsem zde svůj názor několikrát napsal. Stejně jako jsem dnes napsal svůj názor na K-reportu, kde jsem v tématu Nehody, našel namísto informací o nehodách, informace o prezidentovi a premiérovi(pokud jste narážel na toto).
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1097
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Petr Barchánek » ned 27 pro, 2020 8:55 pm

nechápu jaký souvis má konzervativní nebo liberální dotační směr na to, jestli výrobce při balení modelu vyloží blistr ochrannou fólií, aby se model neodřel dřív, než vůbec doputuje k zákazníkovi.

To by mě teda zajímalo, co Vás na té škole učí, no offence, bro. Výrobce podnikající v čistě konzervativním prostředí se musí snažit podle hesla "náš zákazník, náš pán", protože když neprodá, tak bez ohledu na vzdělání a počáteční investice zkončí někde u kasy v Kauflandu nebo u lopaty s platem Moldavsko-Ukrajinského gastarbajtra. Liberálně-dotovaný výrobce má zákazníka tzv. " v <I> na lehátku" zdroj: https://youtu.be/EXktQC4h9sE a i taková maličkost, jako miniaturní kousek molitanu, aby se jeho finální výrobek neprodával odřený (jak píšete, že by to pro něj bylo nic nebylo: i ten molitánek nebo mirelon něco stojí, úsilí, telefon, možná e-mail a další položku na faktuře) je pro něj moc práce zvednout prdel z gauče a udělat to (podívejte se na ten klip, fakt) a vždy se najde dost hejlů (včetně mě a RSC), co to nakonec koupí i odřené, takže spolu s dotacema se fakt nemusí nijak zvlášť snažit. Trochu bych to přirovnal k dotovaným ČSD v jejich terminálním stádiu na přelomu osmdesátek a devadesátek, jestli to pamatujete.

Jediné, čím se já utěšuju, je fakt, že se z erárních peněz dotuje výroba sice drahých a nedokonalých, ale přesto poměrně slušných modelů typických vozidel ČSD ep III-IV v TT, místo aby se moje daně vydávaly na nesmyslné studie proveditelnosti námořního přístavu v Hodoníně, podporu profesinálních menšin a výstavbu rozhleden v údolích.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Ronoath » pon 28 pro, 2020 12:22 pm

To, co je napsáno do odkazu na klip neřeším, ale to potom - a po shlédnutí klipu - bych podepsal.
H0, se zamračenými někde mezi roky 2001 - 2005 na Šumavě. V digitálu.
Uživatelský avatar
Ronoath
 
Příspěvky: 212
Registrován: úte 22 led, 2013 9:05 am
Bydliště: Prajzsko

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Sandy » úte 29 pro, 2020 7:57 pm

Petr Barchánek píše:nechápu jaký souvis má konzervativní nebo liberální dotační směr na to, jestli výrobce při balení modelu vyloží blistr ochrannou fólií, aby se model neodřel dřív, než vůbec doputuje k zákazníkovi.

To by mě teda zajímalo, co Vás na té škole učí, no offence, bro. Výrobce podnikající v čistě konzervativním prostředí se musí snažit podle hesla "náš zákazník, náš pán", .......

Hele, ty tomu, co jsi napsal, opravdu věříš?
Věk, vzdělání, zaměstnání?....
Nevím, proč mě právě teď napadá : "Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich jest království Boží!"..
Sandy
 
Příspěvky: 1298
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků