Bai od Igry

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Bai od Igry

Příspěvekod mareklin » sob 01 led, 2022 1:12 pm

Naskladnili ich deň pred Štedrým dňom, mrknite na stav objednávky, či nečaká na platbu. Inak sú stále hojne skladom.
mareklin
 
Příspěvky: 19
Registrován: úte 27 lis, 2018 1:32 pm

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Jan+Bjoern » sob 01 led, 2022 1:51 pm

mareklin píše:Naskladnili ich deň pred Štedrým dňom, mrknite na stav objednávky, či nečaká na platbu. Inak sú stále hojne skladom.


Objednavka ceka na set By Bratislava. Kdyz jsem zadaval objednavku, tak meli By Bratislava skladem. Tak to je potom tezky. Co s tim? Zrusit a zkusit udelat novou objednavku? Aspon zkusim, jestli by to dokazali bez DPH.
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 134
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: Bai od Igry

Příspěvekod PavelVebr11 » ned 30 led, 2022 2:40 pm

Zaujala mě Vaše diskuze ohledně dynam na vozech Bp.
Koukal jsem na fotky pozůstatku vozu Bai (Bp-k) v Ústí nad Labem.
Konkrétně 4-4551, vůz má sice již jen 1 převodovku dynama na podvozku ale v oddíle vlakvedoucího jsou pozůstatky po držácích 2 ER, navíc má hodně vozů dvounásobný počet bateriových beden které se z vozů asi nesundavali...
Přílohy
Bp_-_Usti_(8).JPG
Lepší foto teď nemám, ale jsou tam jasné 2 pozice ERY
PavelVebr11
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte 15 led, 2019 9:59 pm
Bydliště: Neratovice

Re: Bai od Igry

Příspěvekod J.Kozak » pon 31 led, 2022 1:36 pm

4dvéřové Baiky III.eppocha, nová série únor 2022, převzato z Itvlaky.cz:
"Nově jsme vylepšili podvozky vozů, mají znatelně nižší odpor. Přidali jsme ložiska PEHO na jednu stranu a sběrný plíšek na stranu druhou, použito je jednostranně izolované dvojkolí. Sběr je nyní ze 4 kol na vůz, což je plně dostačující i pro případné osvětlení."

Takže možná další vhodný postup jak upravit (dříve) zakoupené vozy aby volně jezdily...
Pokud někdo vyzkouší, dejte vědět, Já na to nemám chuť ani náladu.

Díky
J.Kozak
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned 26 zář, 2010 2:52 pm

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Jacek » pon 31 led, 2022 4:46 pm

To je věc názoru, mám z toho spíš smíšené pocity. Místo hrotového uložení s nekvalitními důlky budou tedy ložiska Peho, ale k tomu sběrací plíšek, který bude kola brzdit mnohem více, viz vozy MTB. Taky kdo tvrdí, že sběr ze 4 kol je dostačující, výrobce, prodejce? Jako jezdič mám názor, že každé sbírající kolo je dobré. Čtyři kola nenahradí nějaké minikondíky, leda magnetická spřáhla Peho.
Nejefektivnější řešení je sběr přímo z ložisek Peho, odpadá problém s jízdním odporem. Ale kdo by letoval drátky k těm ložiskům.

Spokojení budou asi ti co vozy neosvětlují.
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Trainmaniak » pon 31 led, 2022 6:04 pm

Já si myslím, že těmi sběrnými plíšky je myšleno původní uložení. Tedy že na jedné straně bude Peho, na druhé původní.
"Přidali jsme ložiska PEHO na jednu stranu a sběrný plíšek na stranu druhou"
Jinak by ložiska byla na obou stranách, nemyslíte?
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Pavel Čáp » pon 31 led, 2022 6:17 pm

Chtěl jsem všechny mé vozy vrátit, nakonec jsem tak ale neučinil a bastlil. Osvětlení neřeším, to bych musel osvětlovat všechny vozy, co mám a do toho se mi nijak nechce. Takže jsem podvozky rozebral, vzal vrtáček, navrtal důlky a vložil ložiska PEHO a původní dvojkolí nahradil novými, jednostranně izolovanými na kovové osičce, tedy s přesně dodrženou její délkou. U dvou podvozků jsem ale navrtal nepatrně hlouběji než je třeba a dvojkolí má lehce, opravdu jen lehce větší vůli, tak pro změnu drhnou okolky o podlahu vozu. Takže ještě bude muset přijít ke slovu frézka a krapičátko vybrousím podlahu vozu. Dají se ty vozy naučit jezdit, ale je to voser, u modelu za jedenapůl litru si představuji výrazně vyšší kvalitu a výrazně nižší potřebu vlastní domácí práce, abych to naučil jezdit.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Pavel Čáp » pon 31 led, 2022 6:23 pm

O potížích s nově zakoupenými modely jsem výrobci napsal někdy mezi Vánocemi a Silvestrem. Odpovědi jsem se, stejně jako před dvěma roky, kdy jsem řešil osmidvéřáky, nedočkal.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Adam96 » pon 31 led, 2022 8:13 pm

Pavel Čáp píše:Chtěl jsem všechny mé vozy vrátit, nakonec jsem tak ale neučinil a bastlil. Osvětlení neřeším, to bych musel osvětlovat všechny vozy, co mám a do toho se mi nijak nechce. Takže jsem podvozky rozebral, vzal vrtáček, navrtal důlky a vložil ložiska PEHO a původní dvojkolí nahradil novými, jednostranně izolovanými na kovové osičce, tedy s přesně dodrženou její délkou. U dvou podvozků jsem ale navrtal nepatrně hlouběji než je třeba a dvojkolí má lehce, opravdu jen lehce větší vůli, tak pro změnu drhnou okolky o podlahu vozu. Takže ještě bude muset přijít ke slovu frézka a krapičátko vybrousím podlahu vozu. Dají se ty vozy naučit jezdit, ale je to voser, u modelu za jedenapůl litru si představuji výrazně vyšší kvalitu a výrazně nižší potřebu vlastní domácí práce, abych to naučil jezdit.


Bude to trochu OT, ale ten dvojí metr mi už nedá.... u Bai, jež jsou vzhledově perfektní model za 1490kč, všem neskutečně vadí, že je potřeba je naučit jezdit, ale co takový Balm/Bmx od MTB? To je vůz sotva průměrné kvality, ovšem za krásné 2 litry a v základu jezdí stejně blbě, jako ty Bai, jen s rozdílem, že tam to defacto nelze opravit a zde nikdo necekne ani slovíčko. :D
Do Bai netřeba dávat ložiska, stačí ty vodící plíšky porovnat, ideálně dát dvojkolí s o něco menším průměrem a jede to jak po másle. Své Baiky jsem rozchodil za jeden večer, u úzkorozchodných Bmx jsem akorát zvládl upravit rozchod na správnou míru, ale víc jsem si rady nevěděl - ono totiž případné ložiska není do čeho zapustit, když hroty trčí skrz ložiskový domek ven.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Pavel Čáp » pon 31 led, 2022 8:25 pm

Adam Buchal píše:
Pavel Čáp píše:Chtěl jsem všechny mé vozy vrátit, nakonec jsem tak ale neučinil a bastlil. Osvětlení neřeším, to bych musel osvětlovat všechny vozy, co mám a do toho se mi nijak nechce. Takže jsem podvozky rozebral, vzal vrtáček, navrtal důlky a vložil ložiska PEHO a původní dvojkolí nahradil novými, jednostranně izolovanými na kovové osičce, tedy s přesně dodrženou její délkou. U dvou podvozků jsem ale navrtal nepatrně hlouběji než je třeba a dvojkolí má lehce, opravdu jen lehce větší vůli, tak pro změnu drhnou okolky o podlahu vozu. Takže ještě bude muset přijít ke slovu frézka a krapičátko vybrousím podlahu vozu. Dají se ty vozy naučit jezdit, ale je to voser, u modelu za jedenapůl litru si představuji výrazně vyšší kvalitu a výrazně nižší potřebu vlastní domácí práce, abych to naučil jezdit.


Bude to trochu OT, ale ten dvojí metr mi už nedá.... u Bai, jež jsou vzhledově perfektní model za 1490kč, všem neskutečně vadí, že je potřeba je naučit jezdit, ale co takový Balm/Bmx od MTB? To je vůz sotva průměrné kvality, ovšem za krásné 2 litry a v základu jezdí stejně blbě, jako ty Bai, jen s rozdílem, že tam to defacto nelze opravit a zde nikdo necekne ani slovíčko. :D
Do Bai netřeba dávat ložiska, stačí ty vodící plíšky porovnat, ideálně dát dvojkolí s o něco menším průměrem a jede to jak po másle. Své Baiky jsem rozchodil za jeden večer, u úzkorozchodných Bmx jsem akorát zvládl upravit rozchod na správnou míru, ale víc jsem si rady nevěděl - ono totiž případné ložiska není do čeho zapustit, když hroty trčí skrz ložiskový domek ven.


Tohle vlákno je o Bai od Igry, nikoli o Bmx od MTB. Že někdo jiný vyrábí také nekvalitní výrobek, není argument pro to, abych se spokojil jiným, rovněž nekvalitním výrobkem, byť o čtyři stovky levnějším.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Radek Strnad » pon 31 led, 2022 10:20 pm

Přesně tak. Vždyť to, co zatím z Igry vypadlo je katastrofa. Bai se neotáčely podvozky, spřáhlo a dynamo je hotová poprava, odřené laky na limitovaných edicích, protože pánové z Igry nejsou schopní dát do blistru za 50 haléřů kousek igelitu, cisterny opatlané lepidlem s křivě nalepenými lávkami a jinými detaily. Člověk by čekal, že se poučí z předchozích nezdarů a další vozy budou bez vad, ale některé se zase opakují. Komunikace se zákazníky se limitně blíží nule. A zákazníci by jako měli kolem nich chodit tiše po špičkách???? To, že někdo jiný dodává modely z vadami snad proboha není omluva. Spíš bych čekal, že se zákazníkům omluví a vyberou od nich zpět ty svoje zprzněnce a nabídnou zákazníkům ve své režii jejich zprovoznění nebo výměnu za bezvadné.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Bai od Igry

Příspěvekod jamik22 » úte 01 úno, 2022 9:50 am

Chápu, že Radek kope za MTB. Nicméně pokud jde o poučení z chyb, tak šlápl dost vedle. Igra se nenápadně posouvá, Ba série byla lepši než první Bai. Začali dávat modely do folie a pokud daji snímání jen z jedné nápravy vyřeší jízdní vlastnosti.
Takže “ mírný pokrok v mezích zákona” / Jaroslav Hašek by byl též spojen./ To u druhé zmíněné firmy ….
“ Je to marný, je to marný….” Abych použil také citát.
P. S. Nejsem nijak spojen s firmou Igra :D :D
jamik22
 
Příspěvky: 480
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Radek Strnad » úte 01 úno, 2022 10:35 am

Já zase nejsem nijak spojen s firmou MTB. Třeba když jsem viděl prvního Pielsticka, tak jsem si radši vyrobil svého z leptu. A není to tak dávno, co jsem tvrdě bojoval s Ganzem a dával to sem na DF téměř v přímém přenosu. Předpokládal jsem, že v Igře jsou šikulové a profíci a bude to lepší. Ale dávat do blistru igelit je fakt pokrok.......to jen tak někoho nenapadne, zvlášť když všichni větší výrobci to tak léta dělají. Třeba blistr Piko od páry 413.0.., má kromě igelitu ještě mechovkou vylepené snad všechny, byť zaoblené hrany, aby se nikde nic nedotýkalo.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Bai od Igry

Příspěvekod mareklin » úte 01 úno, 2022 4:16 pm

Novej limitky Bai, Brno III.ep od Kolmara sa toto "vylepšenie" podvozkov ešte netýka, vozy sú rovnako pribrzdené ako predtým. Nepomohla ani folia, vozy majú viditelný pás po šúchaní pod štvrtým oknom z prava, jeden ma aj viditelný škrabanec. O kvalite pridaných mechov, nejdem už radšej nič písať.

20220201_170226_resize.jpg


20220201_170420_resize.jpg


20220201_170454_resize.jpg
mareklin
 
Příspěvky: 19
Registrován: úte 27 lis, 2018 1:32 pm

Re: Bai od Igry

Příspěvekod Pavel 152 » úte 01 úno, 2022 7:11 pm

Když sám nevyrábím, ale nechám si to bůh ví kde vyrobit, tak si musím pohlídat kvalitu. Když to neudělám nebo nechci, tak bohužel musím vracet peníze zpět, a můžu prodělat gatě.
Záleží co pan Kolmar má ve smlouvě.
Pavel 152
 
Příspěvky: 419
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků