od Pavel Čáp » úte 03 bře, 2020 9:35 am
Po mnoha letech slibů, že modeláři velikosti TT se dočkají v příštím roce také, se vozy Bai v TT staly realitou. S nákupem jsem váhal, protože kritika na tyto modely se valila ze všech stran. Nakonec jsem dva zakoupil (Brno 2 a Brno 3). Natáčení podvozků nebylo třeba řešit, je bez problému, vozy odjezdily výstavu v Chrudimi. Povrchová úprava skvělá, popisy, barevný odstín, vše fajn, proporčně vozy odpovídají, šuplerou jsem je sice neměřil a s výkresy neporovnával, ale vzhledově jim nemám co vytknout, jen některá okna jsou méně jiná více zamáčklá v bočnicích, při pohledu pod úhlem je to znát. Nicméně, vozy jezdí velmi ztuha. Rozebral jsem podvozky, mimochodem vylisované z houževnatého materiálu, ty se jentak nepoškodí a vylisované jsou čistě, žádné otřepy, které by brzdily dvojkolí jsem nenašel. Jsou tam minimální vůle, vše je dost natěsno, ale nezdá se mi, že by někde docházelo k nežádoucímu tření. V plíšcích hrotově uložená dvojkolí mají přiměřené vůle, ani tam jsem problém neodhalil. Až, když jsem plíšky vyjmul, našel jsem příčinu. Důlky v plíšcích, v nichž jsou hroty náprav uloženy jsou proraženy skrz, takže uložení je de facto čepové a hroty jsou v otvorech svírány a tím i bržděny. Optal jsem se dvou kamarádů, kteří si kupovali tyto vozy zároveň se mnou, tudíž se s největší pravděpodobností jedná o modely z téže výrobní série a jejich vozy jezdí obdobně ztuha a po rozebrání u všech odhalili stejnou vadu.