Stránka 1 z 2

Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a IV?

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2020 8:06 am
od hank
Jak už jsem naznačil jinde, dostal jsem se do rozhodovacího bloku. :lol: Naštěstí, než se obě možnosti objeví na trhu, bude to ještě pár pátků trvat, tak se jen tak nezávazně zeptám.

Snad k tomu ještě jen dodám, že Arnold už Köf II v TT v jiném provedení měl a jezdila dost dobře, tak doufejme, že bude fungovat i tahle verze.

A držte mi palce, ať se dožiju, v mém věku už člověk neví dne ani hodiny... Ať už se rozhodnu jakkoli, rád bych si svého rozhodnutí ještě aspoň trochu užil. :mrgreen:

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2020 12:12 pm
od jirmicz
Záleží jaká ta vlečka je. Myslím velikost a komoditu, která se bude nakládat vykládat.

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2020 12:26 pm
od Trixt
Bude provozována na českém nebo německém modelu kolejiště? Jelikož se jedná o přelom mezi III a IV epochu, tak pokud to je české kolejiště, pak bych asi dal přednost lokomotivě Kaluga. Snad je moje úvaha správná. ;)

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2020 1:52 pm
od hank
jirmicz, Trixt: Ve vlákně Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka navíc) jsem se k historii provozu lokomotiv Köf II v Československu rozepsal trochu víc, tak tam nakoukněte.

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2020 3:13 pm
od TTmili
Hanku nestraš :wink: .
Každopádně jako odpověď jsem zvolil "jiný" stroj a hned to trochu rozepíšu. Pro potřeby mého kolejiště jsem k provozu na minivlečce v horní koncové staničce lokálky zprvu uvažoval T211 z leptu od HekTTora a taktéž na pojezdu od HelTTora. Jednu aktuálně dokončuji, druhou mám rozestavěnou, a patrně se pustím ještě do třetí. Po promyšlení co a jak, jsem došel k názoru, že továrna, v níž se vyrábí to co nikdo nesmí říct ale všichni v okolí to vědí, vlečka je o maximálně 2 kolejích s minitočnou na jednu Zetku a garáží pro lokomotivu patřící továrně, a denně se na vlečce prostřídají maximálně dvě Zetky, a když je topná sezóna tak cisterna s mazutem, by vlastně ani svou lokomotivu nepotřebovala a obsluhu by mohla provádět lokomotiva ČSD od manipuláku co dovezl vozy.
Pak jsem objevil lept BN60 a chvilku to hlodalo, no a to už PIKO přišlo s Kalugou. Nutno podotknout, že úvahy padaly i směrem le Köf II, ale nikdy se mi ten stroj úplně nezalíbil. V tu chvíli bylo skoro rozhodnuto, do továrny na konec lokálky přijde Kaluga, nová, naleštěná, opečovávaná. Jen ono nadšení vystřídala studená sprcha po zjištění jakou koncepci pohonu PIKO zvolilo. Myšlenky se tedy opět vrátily k T211, přičemž Kaluga je stále ve hře, zejména po té, co se v katalogu objevila bez tzv. "ne-DR příplatku".
Už jsem i začínal mít jasno, Kaluga pro letošek spolu s možností nechat odlít olověné závaží začínala nabírat reálné obrysy, byť spíš coby druhý stroj pro "kamenolom" na hlavní trati (reálně jen jedna kusá kolej navíc ve skryťáku) pro výpomoc T448.05 zdolat s plnými vozy stoupání do stanice, a občasný odvoz prázdných vozů do kamenolomu pokud bude mít T448.05 nějaký těžší posun. Do továrny by v tom případě měla přijít T211, ale ta Köf II s otevřenou kabinou to teď tak nějak celé doje...

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2020 3:43 pm
od hank
Koukám, že "köfka" nemá moc příznivců... To asi soudruzi z NDR nebudou mít z českého trhu moc velkou radost. :mrgreen: Nicméně tak je to správně a tak to má být. Nás dědků, kteří to pamatujeme, logicky ubývá a mládež včetně Husákových dětí už ke kořistním strojům většinou nemá ten správný vztah. :lol:

Disclaimer: Sám jsem hlasoval pro obě, uvidíme, jaký bude stav rozpočtu. :?

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2020 4:16 pm
od jirmicz
Nehlasoval jsem, jelikož každá vlečka má svoje specifika. Do lomu, kde se nakládá denně 15 vozů nebude asi malá lokomotiva. Zase na malou vlečku, kde budou týdně 4 Zetky stačí klidně něco malého popř. Auto, traktor, kůň. Jestli máš nějakou konkrétní vlečku, tak musíš říct co se tam bude nakládat a v jaké intenzitě. Osobně se mi líbí ta "köfka" ale zase na T211 jsem jezdil osobně, takže bych ji radši měl u mě na vlečce. Kalugu si zase pamatuji ze sila v Ostroměři, když jsem tam vozil obilňáky a oni si to ze šturcu brali na nákladku. Myslím si, že ji tam mají dodnes.

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2020 4:31 pm
od hank
jirmicz: V tom vedlejším vlákně jsou příklady vleček, kde byly v Československu v provozu. K tomu bych ještě přidal ten topírenský a dílenský posun a stavební vlaky.

U DRG to bylo jinak, tam jich bylo do začátku války v provozu přes 1300, většinou na staničním posunu. V Německu tehdy na spoustě tratí neexistovaly Mn vlaky a malé posunovací lokomotivy zajišťovaly staniční posun i v poměrně malých nácestných stanicích, jedna třeba i v několika sousedních. Pro tento druh provozu byly taky konstruovány. Počítalo se průměrně se 4 - 5 hodinami provozu denně. A taky s tím, že je budou obsluhovat i neúplně kvalifikovaní strojvedoucí.

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2020 4:59 pm
od jirmicz
Hank: Ano to jsem četl, ale jak jsem psal v předchozí zprávě. Je potřeba upřesnit na jakou vlečku máš tu lokomotivu. Pak se může hlasovat.

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2020 5:39 pm
od hank
jirmicz píše:Hank: Ano to jsem četl, ale jak jsem psal v předchozí zprávě. Je potřeba upřesnit na jakou vlečku máš tu lokomotivu. Pak se může hlasovat.


Aha... Tak já si přešlápnu. :oops:

A co když je to tak, že zatím pro žádnou konkrétní a budu si modelovou vlečku vymýšlet podle lokomotivy? Dost modelářů uvažuje i takhle. Mám modely, nemám s nimi kde jezdit, tak si postavím něco, co se k nim bude hodit a na čem nebudou vypadat jako pěst na oko. Třeba mi ta anketa pomůže upřesnit si, co za vlečku bych měl stavět...

Nebo to může být i tak, že mám (chci mít) vlečku, na kterou se modelově hodí obě. Málo rozposunované zátěže, trať v rovině, krátké vzdálenosti. Období, kdy se ještě mohly potkat - přelom 70. a 80. let. A jestli je správně tohle, pak je smysl ankety v tom, zjistit, který z obou modelů je lepší řekněme technicky. No jo, ale to si asi umím odpovědět sám... Nicméně ještě bych počkal, jak/jestli vůbec nějak PIKO před výrobou československé mutace Kalugy naloží s tou kritikou.

Suma sumárum, hlasujte tak, jako byste se ve shora popsaných situacích rozhodovali vy.

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2020 6:10 pm
od Trixt
hank píše:jirmicz, Trixt: Ve vlákně Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka navíc) jsem se k historii provozu lokomotiv Köf II v Československu rozepsal trochu víc, tak tam nakoukněte.


Já jsem to četl a hledal i informace na netu a došel jsem k závěru, že do období po roce 1970 se mi hodila spíše Kaluga. Druhý faktor, proč jsem ji navrhl, je fakt, že se mi více líbí, ale to je již subjektivní pohled. Navíc pro ni existuje i zvuková verze, sice německá, ale alespoň něco. ;) Nevýhodou je sice hodně diskutovaná tažná síla, ale to by na malé vlečce nemuselo vadit.

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: pon 13 led, 2020 8:30 am
od TTmili
Z toho co hank postupně přidává v diskuzi o novinkách k T200.2 jsem čímdál nalomenější pořídit si jednu, a vytvořit si z ní stroj pro armádní vlečku, zvlášť pak pokud mohla nést khaki nátěr, podobně jako lokomotivy co přišly později (T211 a T334.0). Nemá někdo inf9rmace o barevných provedeních (klidně i jiných vlečkových strojů) řady T200? U ČSD byly asi černé podle toho co se mi povedlo kde najít, ale jinak? Na hankových fotkách je vidět že byla lokomotiva světlejší, a o hodně.

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: pon 13 led, 2020 10:24 am
od MirekTT
Nějaké nicmoc pojednání o barvách Köff zde viewtopic.php?f=3&t=8584&p=234908&hilit=K%C3%B6f#p234908
Jinak koupi doporučuji, zejména tu poslední verzi s malým motorem, nad který se vejde dekoder goldmini a zůstane předozadní průhled okny.
Já jej mám zatím v lesklé černé po obtiscích od pana Palaščáka na zakázku. Patinu udělám, až ji budu umět.

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: pon 13 led, 2020 1:50 pm
od Radek Strnad
Kdysi(už je to 6let.....to to letí) jsem s ní zkoušel posunovat a natočil video. Už jsem to sem dával, ale pro nově příchozí http://www.youtube.com/watch?v=FCsuycjKlyg Byl tam tuším dekodér Kuehn N045. Dneska bych použil menší Zimo MX616 a kondenzátory tantalové 4x220uF. Vejdou se, už jsem to zkoušel.

Re: Co byste si pořídili na vlečku na přelomu epochy III a I

PříspěvekNapsal: pon 13 led, 2020 3:25 pm
od MirekTT
Já do mého žádný pack nedával. Ta mašinka jezdí tak dobře, že mi to přišlo zbytečné. Dokonce o kofce tvrdím, že kudy projede ona, jsou dobře položené koleje. Vyzkoušeno na sluníčku se spoustou ew1 a ibw s plastovými, upravenými srdcovkami. Dá se tedy říct, pokud zde neprojede něco jiného, je chyba ve vozidle, a ne ve špatně položených kolejích. Je to prostě takový etalon sjízdosti. Určitě doporučuji vlastnit.