Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod ModelářTU » pon 06 led, 2020 4:06 pm

Milí kolegové modeláři, chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s modelem Lokomotiva T478.3 ALBÍN (názory, problémy,..), zda-li má smysl si ho kupovat a udělat si model podle sebe na tomhle, nebo koupit odlitek + mosazný pojezd a udělat si ho takto postaru.
ModelářTU
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned 05 led, 2020 8:01 pm

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod PepinTt » úte 07 led, 2020 5:55 pm

Zkusím poradit. Jsem spíše kritik ,,modelů " MTB tak se najde spousta oponentů. MTB albín bude asi lepší volba než odlitek a mosazný podjezd, ale tvar brejlovce MTB není to pravé ořechové a jízdní vlastnosti jsou po většině i v analogu mizerné, zkus si projít témata o modelech MTB na tomto fóru, a možná si uděláš obrázek .Obecně jsou modely MTB hlučné, mají problémi s motorky a jezdí pomalu (tzn.že model nedosahuje v přepočtu ani z daleka rychlosti svého vzoru,ať v digitalu a už vůbec ne v analogu-max 80 Km/h).Pokud chceš něco kvalitnějšiho ,přebarvy si 478.3 od Kuehna
Já modelařím jen pro radost,dokonalé modely by měli dělat ti co se tím živí
PepinTt
 
Příspěvky: 142
Registrován: sob 28 říj, 2017 8:58 pm
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod stiro » úte 07 led, 2020 11:17 pm

PepinTt: Tak na toto sa nedá napísať už nič iné, ako "DIAGNÓZA" :!: :!: :!:

Určite sa mu bude lepšie prefarbovať model od Kuehna... ako skladačka albína od MTB... ale OK...
stiro
 
Příspěvky: 162
Registrován: stř 05 srp, 2015 9:07 pm

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod sidlo » stř 08 led, 2020 6:00 am

Nechával jsem si barvit model. Dodavatel nechtěl přestříkávat jiný lak. Chtěl albína.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod PepinTt » stř 08 led, 2020 11:23 am

Co jsem napsal, je moje vlastní (ale také části lidí zde na fóru) negativni zkusenost s MTB,ve své podstatě jsem zatím spokojen po jízdní stránce jen s Pilštikem, Brejlovce jsem zavčas prodal,o prototipové Bardotce jsem se rozepsal už v jiném tématu (oba jízdně katastrofa ),momentálně mám Barču spíš jako statický model.Kyklop není taky žádný zázrak .Jinak od Kuehna mám čtyři Brejle a dvě Barče,Bastarda a nově 537.05,jizdně naprosto bez problémů,od Roka Brejlovce, Sergeje a 377,taktéž spokojenost ,Tillig Hektor, čtyři Kocouři,455.2 a 555.0 tam nějaké mouchy byli,po opravě taky o.k.,a Piko 413 a Ragulin, taky spokojenost.Tak to asi mnou nebude a určitě mám s čím srovnávat .Taky jsem nikde nepsal,že moje varianta je jednodušší, ale dle mého názoru jizdně i tvarově bude finální produkt někde jinde. Pokud by si sám na prebarveni netroufl,velice pěkné přebarvené modely dělají Lhotis a Zejmí,nebo Anet Graphics studio, já osobně bych se vydal spíš touto cestou,ale proto, že má někdo jiný názor nebo zkušenost, nebudu ho napadat
Já modelařím jen pro radost,dokonalé modely by měli dělat ti co se tím živí
PepinTt
 
Příspěvky: 142
Registrován: sob 28 říj, 2017 8:58 pm
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod stiro » stř 08 led, 2020 9:35 pm

PepinTt: Tak ono to nebolo myslené, ako napádanie... skôr také zamyslenie sa... Viem, že píšem do vlákna TT, sám mám H0-ku, no tiež môžem napísať za seba...že v H0-ke mám 9 modelov od MTB, a je mi známo, že to má nejaké tie muchy (tvar karosérie, rozmery, paprskové kolesá atď.), ale ohľadom jazdy, či motora, nemôžem napísať nič zlé. Píšete, že je to pomalé, no mne to len vyhovuje, pretože si radšej vychutnám jazdu modelu, ako keď mi má preletieť pred očami. To oproti MTB je napríklad PIKO rýchle až ďas, a je tiež pravda, že u tohtoročných (2019) modelov výrazne spomalilo sprevodovanie.
Takže za mňa len toľko... pekný večer.

PS: Možno by sa malo založiť špeciálne vlákno, či už tu v TT, alebo v H0, "Nemám rád MTB" a tam písať všetky tieto úvahy, poznatky a čo ja viem, čo ešte... :wink: :wink: :wink:
stiro
 
Příspěvky: 162
Registrován: stř 05 srp, 2015 9:07 pm

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod Jacek » čtv 09 led, 2020 11:54 am

Ta zapšklost některých vůči MTB je až neuvěřitelná a opravdu nelze nazvat jinak než diagnozou.

Dotaz uživatele úplně na začátku zněl takto
Milí kolegové modeláři, chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s modelem Lokomotiva T478.3 ALBÍN (názory, problémy,..), zda-li má smysl si ho kupovat a udělat si model podle sebe na tomhle, nebo koupit odlitek + mosazný pojezd a udělat si ho takto postaru.

A na jednoduchou otázku je jednoduchá odpověď, samozřejmě je lepší verze MTB ALBÍN než sochat nějaký odlitek a kupovat za drahý peníz kovářsky dělaný mosazný pojezd. Navíc máte elektroniku s osvětlením a přípravou na DCC a zvuk.

Mikinko a Pepin:
Jsou snad tvary epoxidového ingotu přesnější než nepřesný výlisek MTB? Jsou snad jízdní vlastnosti mosazného pojezdu lepší než pojezdu MTB? A vydrží snad téměř stejný motor za pár korun více, když je napevno přilepený k mosazi? Nehledě na neopravitelnost mosazného pojezdu v případě jakékoliv závady nebo nutnosti údržby. Spousta těchto pojezdů mi dojezdila jen proto, že nebylo možné vyčistit a napružit sběrače kvůli pevně nalisovaným kolům. U MTB práce na pár minut. MTB jede pouze 80 km/h, ale lítat 200 km/h s mosazným pojezdem je asi lepší. A co ten kravál, kterým můžete budit sousedy? A kde je osvětlení, DCC, zvuk? No hlavně když to není MTB...
Taky by mě zajímalo, kde berete ty věčné argumenty o hořících motorech, pracujete snad v reklamačním oddělení? Zvláštní, nikdy jsem tento problém neměl a ani nikoho neznám, komu by shořel motor. První berty mám od roku 2013 a pořád jezdí.
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod fruafru » čtv 09 led, 2020 1:38 pm

Zdar ve spolek. Jestli se ti jedná jenom o "barevnou mutaci" a rozměrové nepřesnosti neřešíš, tak určitě albin je správnou volbou.
Problémy MTB:
všechno jsou následky lajdácké montáže modelu. Všechno se mi podařilo opravit, krom případu 4.
1/ tuhé podvozky, třmen který drží podvozek v rámu je hodně předpjatý a podvozek nemá žádnou vůli. Demontovat třmen a v kleštích ho malinko přihnout, lepší několikrát opakovat, dokud není docílené přiměřené vůle v pohybu podvozku. Po sundání kastle sem vrazil šroubovák mezi rám a podvozek a několikrát zapáčil a bylo hotovo.
2/ podvozky "pruží" otočíš model vzhůru kolama a při vytočení podvozku se sám vrátí do původní polohy, přívodní drátek mezi podvozkem a tišťákem není na svém místě. Drátek má být veden skoro v ose otáčení podvozku, na brejlovci sem ten drát měl nacpaný úplně ve předu takže bránil podvozku v natáčení protože se dostal mezi rám a podvozek. Drát je potřeba správně naskládat někde kde bude mít místo a nebude zavazet.
3/ "cvakání" během jízdy, příčinu neznám, opraveno povolením šroubků co drží tišťák. No opraveno je silné slovo, zmírněno. Tišťák drží motorek a jestli má motorek trochu odlišný rozměr? Nebo ta mechovka co je mezi motorkem a rámem byla tlustší? Cvakání je slyšet pořád ale tlumeně.
4/ Kolegové z Holešova měli špatné rozkolí na dvou nápravách. reklamovali. Na srcovce vždy vyskočilo stejné dvojkolí a bylo jedno kterým čelem jel model kupředu. Podobně se projevují i závady 1,2,5.
5/ otřepy na různých místech, většinou tak šikovně že se při krajních polohách zadrhne podvozek. u albína není problém odstranit nehrozí poškození barvy na modelu.
6/ MTBčka jsou neuvěřitelné "olejničky", Model důkladně ", zajet" rozebrat a přebytečné mazivo odstranit, nebo se smířit s tím že se pořád musí čistit, ja držím tu druhou variantu, pořád čistím podvozky 8)
7/ prosvítání osvětlení přes skříň modelu, používám analog a protože si modely šetřím provozuju je na cca 50-80% napětí a zmíněná vada je patrná jen při nízkém osvětlení, nebo lze sundat kastli a inkriminované místa zevnitř natřít černou barvou.
Dokonalá má být maketa, já mám provozní modely a nějaká ta moucha je snesitelná http://tt-modely.blog.cz/1811/my-fleet
fruafru
 
Příspěvky: 341
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod ModelářTU » čtv 09 led, 2020 4:37 pm

To "Jacek" :
Moc děkuji za odpověď, ano, také se mi zdá, že některé věci ohledně modelů od MTB si někteří modeláři si asi vymýšlí, co se s modely děje...
ModelářTU
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned 05 led, 2020 8:01 pm

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod ModelářTU » čtv 09 led, 2020 4:38 pm

To : "fruafru" :
Taktéž moc děkuji za odpověď.
ModelářTU
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned 05 led, 2020 8:01 pm

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod Brejla » čtv 09 led, 2020 5:46 pm

Jacek píše:Ta zapšklost některých vůči MTB je až neuvěřitelná a opravdu nelze nazvat jinak než diagnozou.

Taky by mě zajímalo, kde berete ty věčné argumenty o hořících motorech, pracujete snad v reklamačním oddělení? Zvláštní, nikdy jsem tento problém neměl a ani nikoho neznám, komu by shořel motor. První berty mám od roku 2013 a pořád jezdí.


Na tu slušnější část příspěvku odpovím takto: Argumenty beru z vlastních zkušeností s provozem modelů, které jsem si od této firmy v minulosti pořídil, část remotorizoval, zbytek vyreklamoval a vrátil a od té doby mi to už nesmí do baráku, a z fotografií modelů a motorů kolegů z různých klubů běžně dostupných na internetu.
Ta kontroverzní arogantní část příspěvku mi nestojí za reakci.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod Jacek » čtv 09 led, 2020 6:26 pm

Brejla
No a konrétně Vy se takové reakci divíte? Nevím proč asi tři stále stejní členové fóra startují na první nakopnutí po spatření písmen MTB, vždyť je nikdo nenutí to kupovat. Ale doporučovat radši epoxidový odlitek na mosazném pojezdu než albína MTB a nebo si radši nechat přestříkat model od nějakého studia za 8 tisíc, to už je fakt síla.

No nějaké srovnání, každý soudný člověk musí uznat, že doba odlitků a "maket" z leptu na kovářských pojezdech je prostě pryč
http://www.jacek-modely.cz/deset-let-provozu-stranek/
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod PepinTt » čtv 09 led, 2020 7:01 pm

Pane Jacek,když už chcete reagovat na moje příspěvky, tak si alespoň přečtěte co píšu!!! Já jsem také napsal ,že MTB je asi lepší volba než odlitek a mosazný pojezd. Ovšem také jsem se objektivně podělil o svoji zkušenost,a to dost mírně! Z mého pohledu má značná část modelů MTB jízdní vlastnosti nevalné,doprovázené vyšší poruchovostí. Toto mám podloženo jak svojí zkušeností, tak informacemi od několika prodejců a kolegů modelářů. Proto jsem i doporučil z mého pohledu lepší variantu. On ten Brejlovce od Kuehna není o tolik dražší a přes vyšší pracnost bude opravdu ten výsledek lepší. Ve svých příspěvcích se snažím pouze podělit o svoje zkušenosti, nemám na nich ekonomický zájem a ani nemám potřebu chyby na modelu omlouvat nějakými vlastními normami,natož nějaké chyby zatajovat. Pokud máte nějaký vztah k výrobci, je to vaše věc,ale jako profesionál by jste si měl zachovat trochu nadhled.Jen ve zkratce jen dodám ,moje Bardotka s původní třípolovim motorem externě hlučná a kolisavá jízda, po remotorizaci o něco lepší, po asi dvou hodinách provozu se přidřelo mosazné uložení šeku v jednom podvozku.Důvod vysoké hlučnosti se mi do teď nepodařilo zjistit.Jinak model je podle mně něco co má být zmenšená předloha co nejvíce podobná tvarem a funkcností podle měřítka ,maketa je obvykle pouze podobná a většínou nefunkční.Pokd tedy někdo chce opravdu model a ne maketu,určitě má možnost si vybrat.
Já modelařím jen pro radost,dokonalé modely by měli dělat ti co se tím živí
PepinTt
 
Příspěvky: 142
Registrován: sob 28 říj, 2017 8:58 pm
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod PepinTt » čtv 09 led, 2020 7:29 pm

Jinak to studio momentálně prodává Tiligova Kocoura na Modelbazaru přebarveneho (mimochodem velice pěkně) a ozvučeného v digitalu (Zimo) za 8300,-což si dovolím tvrdit, že není moc. Jen pro úplnost ! Ale jak vidím používají zvuky Artol ,tak asi proto je to špatně.
Já modelařím jen pro radost,dokonalé modely by měli dělat ti co se tím živí
PepinTt
 
Příspěvky: 142
Registrován: sob 28 říj, 2017 8:58 pm
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Lokomotiva T478.3 ALBÍN od MTB

Příspěvekod jirka107 » čtv 09 led, 2020 8:30 pm

Co je na tom pěkně předělané ten nástřik krupicí? Jinak mimochodem to studio je jeden člověk chlap předělaný na ženskou.
jirka107
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát 09 pro, 2016 6:30 pm

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků