IBW s kovovou srdcovkou

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

IBW s kovovou srdcovkou

Příspěvekod Ivan » pon 25 lis, 2019 10:47 am

Pánové,

Dorazili mi obloukovky s odlitou srdcovkou. Když jsem první proměřoval, zda správně vodí, tak na mne doslova vypadla srdcovka, je tam jen nasunuta. Tedy ani tomu kontaktu na plíšek bych moc nevěřil :roll:.
Naštěstí není problém uprostřed srdcovky vyvrtat díru a vodič tudy přípájet a následně přilepit vterinakem.

Co mi také vadí je sundavání těch pacek na přestavníky. Nemáte tip, jak to provést a nevytrhnout přitom kolej? I po oříznutí mi to moc nešlo. Možná je to rukama :mrgreen:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1697
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: IBW s kovovou srdcovkou

Příspěvekod Ferys » pon 25 lis, 2019 5:30 pm

Tos mě docela vyděsil. Přišla mi právě bedna kolejiva na stavbu kolejiště... Vybalil jsem zatím jen jednu EW1, plastové packy jsem sundal vyhnutím směrem dolů pod pražce. Chtělo to jen trochu síly, šlo to bez poškození. Asi to tak má být.
TT Ep. III/IV, DCC TC
Ferys
 
Příspěvky: 293
Registrován: pon 01 říj, 2012 11:02 am

Re: IBW s kovovou srdcovkou

Příspěvekod Mousak » ned 11 říj, 2020 5:18 pm

Teď jsem to řešil také, ty větší packy jdou vyhnout dolů a jdou ven, ale ty menší jsem musel z vnitřní části koleje odříznout(tedy na obě strany pražce) a pak už šla vysunout zbylá čát ven, silou to bohužel bez lehké deformace a ohnutí pacek držící profil koleje nešlo, takže ostrý nůž a opatrnost je třeba. Taktéž jsem zakracoval plastový díl, který přehazuje výhybku, aby nepřečuhoval zbytečně přes ostatní pražce ven.
TT - To je Tak akorát... Projekt Sluníčko od M. Ferdiána + DR5000 a RocRail
Mousak
 
Příspěvky: 28
Registrován: stř 26 úno, 2020 11:36 am

Re: IBW s kovovou srdcovkou

Příspěvekod Sedli-CB » pon 12 říj, 2020 9:48 am

Při stavbě jsem tyto problémy také řešil. Packy pro připevnění přestavníku jsem odstranil pomocí malého dlátka (škrabátka) zhotoveného z vodící lišty čtečky ze staré CD mechaniky (je to poměrně tvrdý materiál). Výhybku jsem položil vzhůru nohama na tvrdou podložku a z vnitřní strany kolejnice jsem ze spodu ty packy odsekl. Zbytek pak šel volně vytáhnout bokem bez poškození uchycení kolejnice.

Co se týká kovových srdcovek, tak u všech výhybek nejen obloukových (vyjma trojcestné) mi také vypadly (na kolejišti jich mám asi 27 dohromady). Snad s vyjímkou asi čtyř kusů EW1. Plíšek jsem tedy na ten zadní "čep" naletoval, podloží lehce frsenknul, aby to místo letovaného spoje do něj dobře zapadlo, a takto osadil do kolejiště. Pod překližkou dole kouká tedy jen konec toho plíšku s očkem, kam pak přijde zaletovat drát. Samotnou srdcovku jsem pak ještě přilepil k podloží kapičkou gelového vteřiňáku. Funguje to...

Jinak důležitý poznatek k srdcovce na obloukové výhybce :!: Má špatně geometrii a při jízdě "odbočkou", tedy po R310, proti hrotu mi polovina modelů šla na srdcovce ven. Vyřešil jsem to tím, že jehlovým pilníčkem jsem drážku určenou pro jízdu po R310 zevnitř lehce zpiloval směrem k jazykům, hrotu srdcovky. Je to vidět pouhým, okem, když se na ní po vybalení podíváte, že ta geometrie nesedí. Po této úpravě vše projede bez problémů.
https://www.facebook.com/zubackanovahut
S*x je zábava chudých. My bohatí máme modelovou železnici :D
Uživatelský avatar
Sedli-CB
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 01 kvě, 2011 8:19 am
Bydliště: České Budějovice


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků