Stránka 1 z 1

IBW s kovovou srdcovkou

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2019 10:47 am
od Ivan
Pánové,

Dorazili mi obloukovky s odlitou srdcovkou. Když jsem první proměřoval, zda správně vodí, tak na mne doslova vypadla srdcovka, je tam jen nasunuta. Tedy ani tomu kontaktu na plíšek bych moc nevěřil :roll:.
Naštěstí není problém uprostřed srdcovky vyvrtat díru a vodič tudy přípájet a následně přilepit vterinakem.

Co mi také vadí je sundavání těch pacek na přestavníky. Nemáte tip, jak to provést a nevytrhnout přitom kolej? I po oříznutí mi to moc nešlo. Možná je to rukama :mrgreen:

Re: IBW s kovovou srdcovkou

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2019 5:30 pm
od Ferys
Tos mě docela vyděsil. Přišla mi právě bedna kolejiva na stavbu kolejiště... Vybalil jsem zatím jen jednu EW1, plastové packy jsem sundal vyhnutím směrem dolů pod pražce. Chtělo to jen trochu síly, šlo to bez poškození. Asi to tak má být.

Re: IBW s kovovou srdcovkou

PříspěvekNapsal: ned 11 říj, 2020 5:18 pm
od Mousak
Teď jsem to řešil také, ty větší packy jdou vyhnout dolů a jdou ven, ale ty menší jsem musel z vnitřní části koleje odříznout(tedy na obě strany pražce) a pak už šla vysunout zbylá čát ven, silou to bohužel bez lehké deformace a ohnutí pacek držící profil koleje nešlo, takže ostrý nůž a opatrnost je třeba. Taktéž jsem zakracoval plastový díl, který přehazuje výhybku, aby nepřečuhoval zbytečně přes ostatní pražce ven.

Re: IBW s kovovou srdcovkou

PříspěvekNapsal: pon 12 říj, 2020 9:48 am
od Sedli-CB
Při stavbě jsem tyto problémy také řešil. Packy pro připevnění přestavníku jsem odstranil pomocí malého dlátka (škrabátka) zhotoveného z vodící lišty čtečky ze staré CD mechaniky (je to poměrně tvrdý materiál). Výhybku jsem položil vzhůru nohama na tvrdou podložku a z vnitřní strany kolejnice jsem ze spodu ty packy odsekl. Zbytek pak šel volně vytáhnout bokem bez poškození uchycení kolejnice.

Co se týká kovových srdcovek, tak u všech výhybek nejen obloukových (vyjma trojcestné) mi také vypadly (na kolejišti jich mám asi 27 dohromady). Snad s vyjímkou asi čtyř kusů EW1. Plíšek jsem tedy na ten zadní "čep" naletoval, podloží lehce frsenknul, aby to místo letovaného spoje do něj dobře zapadlo, a takto osadil do kolejiště. Pod překližkou dole kouká tedy jen konec toho plíšku s očkem, kam pak přijde zaletovat drát. Samotnou srdcovku jsem pak ještě přilepil k podloží kapičkou gelového vteřiňáku. Funguje to...

Jinak důležitý poznatek k srdcovce na obloukové výhybce :!: Má špatně geometrii a při jízdě "odbočkou", tedy po R310, proti hrotu mi polovina modelů šla na srdcovce ven. Vyřešil jsem to tím, že jehlovým pilníčkem jsem drážku určenou pro jízdu po R310 zevnitř lehce zpiloval směrem k jazykům, hrotu srdcovky. Je to vidět pouhým, okem, když se na ní po vybalení podíváte, že ta geometrie nesedí. Po této úpravě vše projede bez problémů.