Motorový vůz 842 v TT od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Dancer » ned 05 dub, 2020 12:29 am

Musí se tato úprava dělat i u 2. série?
TT, centrála DR5000, sw- Traincontroller 7 gold
Dancer
 
Příspěvky: 162
Registrován: sob 28 črc, 2012 6:58 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod radula63 » ned 05 dub, 2020 1:41 am

Dancer píše:Musí se tato úprava dělat i u 2. série?


Která úprava? Bylo jich více.
1/ Barva sedaček, barva okenních rámečků, předěl mezi červenou a šedou částí u střechy - tohle je už opraveno z výroby.
Prosvítání dálkového reflektoru a světla interiéru skrz stěny bylo také potlačeno - někomu to už vyhovujě, někomu ne. Ve tmě je prosvítání znát, v šeru jsem prrosvítání nezaznamenal.
2/ Pokud myslíš úpravu elektro na samostatné ovládání reflektoru, tak to si musíš dobastlit.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Dancer » pát 01 kvě, 2020 8:35 am

Tak kvůli zvuku jsem ho celý rozebral a našel kovové špony jakoby ze setrvačníku. Celý jsem ho vyčistil a namazal, ale ten zvuk je stále stejný. Asi je blbé řešení převodů.


20200501_103326.jpg
TT, centrála DR5000, sw- Traincontroller 7 gold
Dancer
 
Příspěvky: 162
Registrován: sob 28 črc, 2012 6:58 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Davca » pát 01 kvě, 2020 1:16 pm

Zdravím,
tak to jste měl štěstí, že jezdil. Někde a někomu se totiž po asi třech minutách jízdy přestalo dařit ...

https://www.youtube.com/watch?v=clRbMvU ... e=youtu.be

A našly se i ty mosazné "špony" jak na oknech v prostoru kolem setrvačníku, tak i u převodů v podvozku. Prodejcem doporučená výměna zboží byla úspěšná. Reklamaci s požadovanou opravou v tomto případě prý ani nezkoušet a když už, šlo by prý běh na hodně dlouhou trať. 8)

David
Davca
 
Příspěvky: 265
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Dancer » sob 02 kvě, 2020 10:23 am

Nevím, jestli mi reklamaci uznají když jsem se v tom šťoural a navíc provrtal podle Jacka dirku pro reproduktor a ozvučil.
Ještě jeden poznatek je, že ten vůz jak se postaví na koleje, tak bzučí. Dekodérem to není, zkoušel jsem i jiný, tak asi i ta deska není úplně ok.
TT, centrála DR5000, sw- Traincontroller 7 gold
Dancer
 
Příspěvky: 162
Registrován: sob 28 črc, 2012 6:58 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Leoš Vobořil » sob 02 kvě, 2020 11:33 am

Dancer píše:Nevím, jestli mi reklamaci uznají když jsem se v tom šťoural a navíc provrtal podle Jacka dirku pro reproduktor a ozvučil.
Ještě jeden poznatek je, že ten vůz jak se postaví na koleje, tak bzučí. Dekodérem to není, zkoušel jsem i jiný, tak asi i ta deska není úplně ok.

Trošku mimo téma, ale mě bzučí asi vše od MTB.
Leoš Vobořil
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon 24 bře, 2008 10:39 am
Bydliště: Brno a Kutná Hora

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Dancer » pon 04 kvě, 2020 12:39 am

Tak nic, zkusím reklamaci...
Dnes jsem měl 842 půl dne rozebranou, zkoušel jsem měnit úhel motorku, měnit vůli v kardanu, zkosit hrany unašečů kardanu, napínat povolovat pružinku podvozku, ale vše bylo marné. Na rovince to jde, ale v oblouku je to řechtadlo. :cry:
TT, centrála DR5000, sw- Traincontroller 7 gold
Dancer
 
Příspěvky: 162
Registrován: sob 28 črc, 2012 6:58 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Dancer » čtv 23 črc, 2020 1:06 pm

Tak se mi 842 vrátila z reklamace. Vypadá to, že v MTB vyměnili dvojkolí a možná i převody. Rachocení v oblouku zmizelo, ale i tak je ten pojezd hlučnější.
TT, centrála DR5000, sw- Traincontroller 7 gold
Dancer
 
Příspěvky: 162
Registrován: sob 28 črc, 2012 6:58 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Lukon » pát 11 pro, 2020 3:25 pm

Zdravím, mám jeden problém. Chci do mašiny vložit dekodér a kastle drží jako přilepená. Nemáte nějaký fígl? Nechci použít hrubou sílu a něco poškodit. Děkuji.
Lukon
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 15 zář, 2011 11:17 am

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Keďul » sob 12 pro, 2020 8:50 am

Je to stejný jako u většiny modelů, musí se kastle roztáhnout, podívej se na stránky jacek - modely - je tam na obrázcích vidět, kde jsou západky, pokud to jde blbě, tak si vypomůžu tvrdším papírem ( karton ), kterým zastrčím na místo mezi západkou a výřezem na rámu mašiny a pak to chce opatrně vyviklat.
Keďul
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Bedlisch » ned 13 pro, 2020 4:52 pm

Problém je v něčem jiném, aneb vítejte ve světe MTB. Tedy můžete postupovat dle návodu, ovšem otázkou, zda-li to pak uznají na reklamci. Neb dle návodu je to A)tahem vyhnout boky cca 2mm B)kývavým tahem ze pluh směrem dolů uvolnit podlahu. Ovšem v tom případě se urve pluh.
Problémy jsou 2: za prvé taťka konstruktér tam udělal západky jak pro loko měřítka 0 a za druhé je tento o problém vylepšen o toto, že nám tam trochu haprujou geometrické tvary jednotlivých komponent, čímž pak je velký problém skříň vytáhnout.
Takže postup je následující: 2 tenké destičky (průhlédné "plexi" z Tillig krabiček, trsátka apod) narvat silou mezi skřín a pojezd v místě západek. Pak ohnutým pevným ocelovým drátem (třeba drát na výplet kola) výtahnout pojezd za pomocí díry u motoru za spoda pojezdu. Pak už jde vytáhnout i druhá strana. Totéž platí i o přípojných vozech.
Bedlisch
 
Příspěvky: 329
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Jacek » ned 13 pro, 2020 5:15 pm

Pak je ale tento nebo ještě horší problém i u jiných výrobců, viz 372 od Kuehna, tam i jemným tahem za podvozky uvolníte převodovky i s kardany a podvozek vypadne. Nebo prototypový brejlovec od téhož výrobce, kde je kastle tak nafest, že to jinak než pletacím drátem nejde a ještě máte šanci ulomit světlovody. Nebo kocour Tillig. A tak můžeme pokračovat. Nechci se MTB zastávat, ale v tomto není ani horší ani lepší než jiní výrobci.
Používám postup, který byl popsaný výše, jen místo plastové destičky zasunu u každé západky páratko.
Hlavně se neřiďte videonávody, kde to někdo rozevírá jen rukama a klepe o stůl. To jsou rady nad zlato.
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 883
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Lukon » ned 13 pro, 2020 5:28 pm

Díky za rady. Dílo se podařilo. Podvozek drželo čelní osvětlení, výlisky světlometů přečnívaly do prolisů v podvozku.
Lukon
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 15 zář, 2011 11:17 am

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod jipol57 » ned 13 pro, 2020 6:54 pm

Bedlisch píše:Problém je v něčem jiném, aneb vítejte ve světe MTB.

Já bych to nesváděl jen na MTB. S ROCO mám taky někdy problémy, zvlášť když je loko nová, nevytahaná. Zatím jsem to taky řešil párátky, ale příště zkusím ty trsátka. To by mohlo být lepší, Nebo jen ty tvrdší papírky.
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Pavel 152 » ned 13 pro, 2020 7:16 pm

Bobina 141 v pohodě, bobina 140 nevím kde drží. Zato Roco plzeňský blesk vypadává podvozek sám od sebe-vyboulená kastle, jiné to nedělají.
Pavel 152
 
Příspěvky: 419
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků