Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka navíc)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod hank » pon 29 čer, 2020 12:59 pm

Máte už někdo novou 413.061 od PIKO? Můžete poreferovat?

Edit: Zase už to vypadá jako obvyklý (slušně řečeno) guláš německých výrobců... 413.061 má být sdružená, tj. každý válec jiný průměr, u komína má být rozjížděcí zařízení Dultz a písečník by měl být před parojemem... Toto provedení modelu s písečníkem za parojemem vypadá jako dvojčité, takže číslo by mělo být 413.064 a výš - až po 413.0101. (Přičemž s těmi písečníky by to mohlo být i jinak - více viz naše diskuse z přelomu let 2018/19 v tomto vlákně:
viewtopic.php?f=16&t=11822&start=30&hilit=413.0)
Lokomotiva nemá lvíčka, takže by každopádně měla mít na dýmnici hvězdu, a patří tedy do období po roce 1960. Jinak skoro všechny lokomotivy z tohoto intervalu, které se po válce vrátily k ČSD, dosloužily na Slovensku. Jednou z výjimek byla např. 413.071, která v letech 1960 - 63, kdy byla zrušena, tj. už bez lvíčka, sloužila v depu Břeclav.

Výběr čísel dvojčitých lok., které u ČSD dosloužily po r. 1960, tj. už bez lvíčka: 65, 68, 71, 73, 83, 86.

Sdružená 413.061 byla zrušena v r. 1960 a posledním depem byl Leopoldov.

Pokud jde o model, mohu se ale mýlit, nemám dost fotek. Jestli jste ji už někdo měli v ruce, prosím o upřesnění.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod hank » pon 29 čer, 2020 2:17 pm

Když už PIKO chtělo udělat skutečnou mašinu 413.061, tak měla vypadat nějak takhle:

413.062.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod Radek Strnad » pon 29 čer, 2020 3:18 pm

P1080613.JPG
Já klidně poreferuji..... 8) Mám i 061 z první série a také 073(výtopna :roll: Leopoldov) z druhé výr. série(podle čísla by tato ovšem měla mít na kotli dva písečníky). K té 073 jsem přišel lehce omylem, když jsem měl od léta 2019 objednanou 061, která už jaksi nebyla(přestože v době nákupu žlutý košík) a až těsně před koronou mi přišla výzva k vyzvednutí(jsem si tam ještě stihl dojet). Překvapením bylo jiné číslo, ale za starou akční cenu 157€. No nekup to.....Ale ta 073 je tedy větší paskvil, kvůli chybějícímu písečníku. Obě jsou tedy bez lvíčků s bílým ČSD. Tak jako na tom tvém pěkném obrázku nevypadá ani jedna. Ale jízdní vlastnosti jsou perfektní. Mašinky jezdí pomalu a naprosto spolehlivě. V jedné mám i zvuk od Jacka a je to pastva pro uši. Pro oči tedy také - je moc hezká. Je to myslím dobrý stroj, odhlédneme li od tvarových a popisových chybek. Rozdíl v průměru válců je 22cm, tedy necelé 2mm na modelu(by měl být), to je dost. Vyrobil jsem si na tu svou alespoň nástavbu tendru, aby nebyla tak německy sterilní. Pozor na kovovou "podkovu" mezi prvním a druhým dvojkolím, mající ve skutečnosti za úkol nejspíš podržet ulomenou kliku - ráda se zachytává za všechno možné a nepustí. Oblouky s hodně malým poloměrem jsou problém - přeci jen 4 spřažené.....Co novinka od Hädla - jeho G7? Ta má dva písečníky....
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod hank » pon 29 čer, 2020 4:49 pm

Radek Strnad: Děkuji.

Pokud jde o to provedení dvojčitých lokomotiv 413.064-95 se dvěma písečníky, tak bych si kategoricky tvrdit nebo zobecňovat nedovolil vůbec nic. Jediné, nač se dá spolehnout, jsou fotky. Ve výrobě se dva písečníky prokazatelně dosazovaly v letech 1916-17, z těchto sérií se k ČSD dostalo 16 ks dvojčitých strojů, konkrétně 65, 67, 69, 72-74, 76-79, 87, 90-93, 95. ČSD je přebíraly v r. 1919, kdy byly ještě skoro nové, tak se dá předpokládat, že většina jich měla aspoň ze začátku provozu 2 písečníky. Což ovšem nevylučuje, že druhý písečník mohly časem dostat i jiné stroje nebo že z uvedených některé naopak dojezdily s jedním. U těch sdružených (do čísla 63) bylo navíc na dýmnici napravo od komína to rozjížděcí zařízení, což je tak nápadný detail, že by na dobrém modelu neměl chybět v žádném případě.

U Hädla vidím v nabídce jenom G8, nebo mi zase něco uniklo?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod Radek Strnad » pon 29 čer, 2020 8:45 pm

Ne , nic ti u Hädla neuniklo, to jen já nejsem dneska nějak ve formě. Je to G8, takže pro nás ne tak zajímavý stroj. Vůbec píšu kraviny. I ta čísla 073 a 061 jsem prohodil. Jak přes léto skoro nemodelařím, tak jsem nesoustředěný a nerozvážný. :lol:........ Což ovšem nic nemění na skutečnosti, že tento model se Piku opravdu povedl a Jackovi zvuky také. Dosadit dva vzdušníky namísto jednoho by neměl být až takový problém. Dal by se možná použít ten původní a rozpůlit ho a vyrobit vždy jen jedno vypouklé čelo(pokud není příliš tlustý a nevznikly by dva buřty). Nějaká ta armatura by se také dala dosadit, největší problém by bylo rozjížděcí zařízení a kompresor. Ten nevím, jestli se dá koupit jako díl nebo někdo někde vyrábí lept, každopádně by se dal použít, tedy vyloupnout ten původní. Netuším, jestli je to na modelu lepené, nebo jen zacvaknuté. Až budu zase soustředěný, zkusím nad tím polaborovat :mrgreen:. Ta přestavba v H0, která zde na DF proběhla je pěkná inspirace.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod dudlifuk » pon 29 čer, 2020 10:59 pm

nejake fotky z Leopoldova ....
78464506-534A-45DC-8A84-2EF0C49202E1.jpeg
2C6E4A69-6054-49DD-8961-E111D19FC82F.jpeg
7ECA2CEE-E655-4F10-94AE-1192905845DC.jpeg
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Novinky TT 2020

Příspěvekod Petr Barchánek » ned 16 srp, 2020 12:34 pm

jamik22 píše:
Malosériový německý výrobce MWU (Modellbauwerkstatt Urban) připravil pro e-shop elriwa.de limitovanou sérii exkluzivního modelu poslední varianty saské lokomotivy V T = DRG 89.2 vyráběné po I. světové válce. Stroj je vzhledově dost odlišný od starších lokomotiv téže řady, jejichž modely v TT známe od PMT. Viz tady
https://www.elriwa.de/exklusiv/exklusiv ... -dr-ep.iii

Našinec bohužel asi neskousne cenu odpovídající ruční montáži modelu - přes 330 EUR v analogové verzi... :( Protože však je v TT stálý nedostatek modelů malých parních lokomotiv, myslím, že model přesto stojí aspoň za zmínku.

Jedna novinka z kategorie malé páry
[url ] http://www.schwenke-modellbau.de/[/url]
Všechny Modely od této firmy jsou perfektní, :) cena tomu odpovídá :(


Je otázka, jestli je perfektní to, že model za řádově 400 Euro má z celého složitého rozvodu pohyblivou pouze ojnici a spojnici. Na druhou stranu, když se prodávají nejezdící Baiky za 60 Euro/kus nebo ve stejné cenové hladině vagony cizích správ, přelakované do pseudomodelů ČSD zcela mimo předlohu, tak to spojení "perfektní model za odpovídající cenu" dostává zcela jiný nádech.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod jamik22 » ned 16 srp, 2020 5:24 pm

Nevím zda jsi viděl jet poslední avizovaný model, já ne. Ale mám 98 001 Malletku a její jízda s vozy od Beckerta je pastvou pro oči. Rozvody perfektní a pomalá jízda v digitálu ..... :D Moc takových modelů v TT není.
jamik22
 
Příspěvky: 480
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod Petr Barchánek » pon 17 srp, 2020 10:37 am

Jo, to je fakt, Malettka i Meyerka (Křižák, Kreuzspinne) jsou proti těm dvounápravovým žabkám úplně jiná liga.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod Trainmaniak » pon 17 srp, 2020 10:57 am

A já doufal, že tuhle malou páru udělá v TT Piko na technické úrovni BR 55 za cenu BR 101. :)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Novinky TT 2020

Příspěvekod jamik22 » pát 28 srp, 2020 11:04 am

Colonel32 píše:Herbstnojhajtenkatalog je venku, ke stažení např. tady:

http://ttmodelar.eu/index.php?route=inf ... ws_id=1309

Otázka: ta žlutá věc má reálný základ?


kdysi něco podobného jako na obr prodávali v Pečkách.
https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=v%C5%AFz+na+chlor&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwjmv4by2r3rAhWLjKQKHe95CdYQsAR6BAgFEAE#imgrc=stPhbOGDh_w0wM
tak asi ano, jen to zábrádlí vypadá hrozně
Přílohy
Screenshot_TILLIG.jpg
jamik22
 
Příspěvky: 480
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Novinky TT 2020

Příspěvekod MkTT » pát 28 srp, 2020 11:51 am

Ten nový Hektor není jenom reedice? Mám pocit, že úplně stejný se už před časem prodával.
MkTT
 
Příspěvky: 567
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod lesanek » pát 28 srp, 2020 12:54 pm

Malý, možná trochu hnidopišský, postřeh k Tillig HNH 2020 a českým vozům:

Áčko 16408 má nesmyslné číslo, u ČD jsou vozy od 054 výše. Navíc mě překvapuje, že se budou znovu vyrábět vozy, které už nechal vyrobit DS jako limitku a pár kusů má stále na skladě. U Béček a BDs tomu rozumím, po těch se zaprášilo, ale jedniček, AB nebo lůžek se obvykle nekupuje do soupravy několik. U AB jsou po vzoru limitky DS zachovány staré piktogramy mezi okny, což sice na pár vozech bývalo a možná ještě je, ale vůz čísla 022 má ve skutečnosti novou verzi.

a052.jpg


Spíš jsem čekal výrobu BDs v klasické verzi Najbrtu, postupně se jich objevuje čím dál tím víc. Dělal jsem během koronaomezení pár kusů úpravou běžného N2 BDs a jen se po nich zaprášilo. Případně nějaké ještě nevyrobené variace na již prodávané vozy, třeba Aee/Bee v najbrtu 2, B251 (devítiokenná jednička přeznačená na dvojku), Áčko v zelenošedém laku nebo Aee145/Bee272, ty už by ale vyžadovaly úpravu formy oken.

BDs449 438 Tábor 16.8.20.JPG



MkTT píše:Ten nový Hektor není jenom reedice? Mám pocit, že úplně stejný se už před časem prodával.

V podstatě ano, limitka DS, prodávala se pod číslem 500971. Letmým srovnáním obrázků se bude lišit jen číslem a popisky na kabině.
Uživatelský avatar
lesanek
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 13 úno, 2013 3:35 pm
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod Střelec » pon 31 srp, 2020 6:36 am

Dudlifuk:
Parádní snímky!
Kdysi tu někdo tvrdil, že konverzní díly na pikáckou 413 v TT bude dělat pan Muras. Tak jsem zvědavej, co z toho bude. Zrovna tenhle dvojpísečníkovej kousek toho bude potřebovat na tendr minimálně tolik, co na samotnou lokomotivu.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod hank » čtv 03 zář, 2020 6:07 am

Jenom malé historické doplnění k Trainmaniakovi a jeho "předrecenzi" modelu lok. 89.6476 DR ex 89.0 DRG ex T8 KPEV od Beckmanna.

Lokomotiva T8 vznikla v konstrukční kanceláři Roberta Garbeho v r. 1906 v době všeobecného pruského nadšení pro přehřátou páru a stala se nejmenší pruskou lokomotivou s přehřívačem. Její konstrukce vedená snahami o maximální úspornost ale byla od začátku nešťastná. Zadání nápravových tlaků 14 t se stejně nepodařilo splnit (skutečnost: 15,5 t), vynechané běhouny měly za následek existenci převislých hmot zvláště vzadu, které způsobovaly neklidný chod stroje při max. rychlosti 60 km/h a jejich omezení nepomohlo ani vynechání zadního uhláku. Zásoby uhlí tak byly na obou stranách za vanami, tj. i u strojvedoucího, jehož pracoviště tak spíš připomínalo pracoviště uhlíře. A k tomu všemu ještě vysoko položené hrany horních van omezovaly výhled na trať při jízdě komínem vpřed. Lokomotivy dostaly od strojvedoucích přezdívku "Knochenschüttler" (kostitřas). Na berlínské městské dráze tyto zcela nové lokomotivy vydržely pouhých 11 let (1906 - 17) a v r. 1925 už vůbec nefigurují ve služebních pomůckách DRG, takže v roce 1934 bylo možno řadu 89.0 obsadit dodávkou 10 ks jednotných posunovacích lokomotiv DRG nové konstrukce. Nicméně ty dvě lokomotivy převzaté v r. 1949 k východoněmeckým DR (89.6476, 89.6576) od jedné "okresní dráhy" (Prenzlauer Kreisbahn), kam byly odprodány ve 20. letech, přežily v provozu až do 60. let.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků

cron