Tvarem reálné vozy to jsou: Jde o vagon typu OOt-47.2 s mechanickým ovládáním klapek (tedy "po našem" ne Wap, ale "jen" Wa) z půlky 50tých let, což je vylepšená konstrukce z roku 1947, navazující na válečnou a předválečnou produkci. V tomto konkrétním případě se jedná o vůz z výroby LÖWA (závody Gotha a Niesky) pro DR, předloha nebyla exportovaná do ciziny, takže nějaké nátěry DB, ČSD, PKP, Gelsenkirchen Bergbau AG - popis GBAG-863 a další jsou čistě fantazie. NDR sice exporotovala obrovské množství osobních vagonů pro celou RVHP, do Sýrie, Egypta, do bývalého SSSR, do Mongolska, Číny, Vietnamu, Řecka, Afriky a buhvíkam, ale nákladní vozy s vyjímkou chladících se z NDR nexeportovaly, ale naopak nakupovaly v cizině a to mnohdy i na západě - ciesterny z NSR, kryté vozy z Francie a Španělska, taky si třeba pamatuju z PPS Hrádek nad Nisou na takové "jakoby Vtdr" v barvách DR, ty byly původně z Dánska a Švédska (jejich nepříliš povedená verze v TT od BTTB je takový ten vůz se dvěma IFAma) + pochopitelně v Ostbloku - hodně vozů bylo u DR od nás, z Rumunska, Jugoslávie a Bulharska (cisterny, uhláky, plošiny) - ostatně na východě se staví vozy pro německé firmy dodnes.
Vozů OOt je strašně moc typů, rekonstrukcí a podtypů, jde o takového tažného koně nákladní dopravy. V TT se dají v různých verzích pořídit od Tilliga, Zeukeho, Pika, Busche, Karsei plus stavebnice a odlitky.
Ono to tak nevypadá, ale "Wapy" jezdí po kolejích bezmála sto let, vizte třeba zde:
https://www.k-report.net/clanky/80-let-vozu-rady-wap/