Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka navíc)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod TheJaro » čtv 30 led, 2020 6:43 am

Davca- Aspoň niečo. Inak vďaka bohu za výrobcov ako Je SDV a LOCO
TT-čkár ako repa :),IV-VI ZSR/ZSSKCARGO,začiatky z DCC,Z21 Čierna+MM+RocRail+mobil
Pomaly sa učím..
Uživatelský avatar
TheJaro
 
Příspěvky: 196
Registrován: čtv 14 říj, 2010 8:43 pm
Bydliště: Slovensko - Trenčín

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod hank » čtv 30 led, 2020 7:48 am

O tom, že lokomotivy Köf II i jiné kapesní posunovací stroje dodnes na vlečkách odvádějí svůj poctivý díl práce, svědčí například tyto snímky.

deutz.jpg


koef_II.jpg

Úctyhodný kaloun 12 ložených cisteren s plynem vpředu táhne lok. Deutz v.č. 58174 z roku 1967 a na postrku se snaží Köf II ex 323.921 DB. Snímky jsou z jedné vlečky v italské Lombardii poblíž Milána a byly pořízeny v lednu 2013.
(Ty popisky jsou poněkud zmatečné, správná data jsou tady:
https://trainspo.com/photo/35400/?lister=1
https://www.rangierdiesel.de/index.php? ... n=portrait)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod JBr » čtv 30 led, 2020 12:44 pm

Ad Bizon vs. x62/x63 -- pominu-li to, že už mají hotový pojezd (protože ten mají i pro elektriku), tak pro Bizona vcelku jasně mluví to, že jezdí u několika provozovatelů v ČR (SDKD, Unipetrol, ČDC), ale i v Rakousku, Slovensku, Maďarsku... Oproti tomu esa, peršingy a princezny jsou prostě silně lokální záležitost, kterou si krom lidí od nás koupí málokdo. Brejlovci a Berty jsou v tomhle ohledu výjimkou, protože si získaly více méně legendární status i u fanoušků železnice ze zahraničí.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod TTBlecha » pát 31 led, 2020 6:44 pm

Zase bych to tak jednoznačně pro Bizona neviděl jak píšeš. Možná jezdí u několika dopravců (ale kolik kusů), ale i ty škodovácké elektriky nejezdí jen u nás a na Slovensku. Pokud pominu italskou anabázi, tak nějakou dobu jezdily pronajaté od ČD a.s. v Polsku na osobních vlacích (myslím pro Przewozy Regionałne). Následně se vrátily do Čech a přešly do vlastnictví ČD Cargo. K polonizaci byly dodělány nějaké úpravy a znovu vyjely do Polska na společných vlacích s dceřinou společností CD Cargo Poland (dříve Koleje Czeskie). CDC Poland si je nyní pronajímá i pro své přepravy v Polsku, a tak jezdí po celém Polsku. Lokomotiv (163) je něco přes deset. No a polský trh modelů není tak zanedbatelný. Zjistilo to MTB, Piko a poslední dobou ve větší míře i Tillig. Co se týká jiných řad, tak jsou polonizované i 4 kusy řady 130, taky ve vlastnictví ČD Cargo a následně zase pronajímané CD Cargo Poland. No a lokomotivy řady181 byly ve velkém také polonizované v DPOV Přerov a jezdí u spousty dopravců v Polsku.
Stále věřím (doufám), že ty škodovácké elektriky Keuhn brzo udělá. A snad i řadu 150 a odvozené. Tilligu moc nevěřím, ten je zahleděnej do svých modelářů ve východním Německu, kteří mu ale povážlivě stárnou. Předloni na výstavě v Drážďanech jsem tam jako padesátník byl skoro nejmladší! Ale to je problém modelářů i u nás.
No ale Bizon možná vyhrál i proto, že spolupracovníci z Čech nebo možná i Kuehn sám, jsou třeba více na motorovky.
TTBlecha
 
Příspěvky: 58
Registrován: pát 17 dub, 2009 4:32 pm
Bydliště: Přerov

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod Davca » pát 31 led, 2020 6:51 pm

Zdravím,
někde tady padla zmínka o touze po Kocourovi "Čechomorce". Tak prý na cestě od výrobce ...
https://www.itvlaky.cz/tt-dieselove-lok ... lig-02758/

David
Davca
 
Příspěvky: 268
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 05 úno, 2020 7:09 am

Re: Novinky TT 2020
Příspěvekod vorech » úte 04 úno, 2020 9:30 pm

Nevím jestli to tu už někdy někdo dával. http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... &firm=*.Je to takové pěkně ucelené

Tak jsem se díval do toho katalogu od L.S.models a už někdo viděl a nebo snad koupil ten set 58 030 nebo 58 031 a nebo osobní vůz Unesco Lednice 58 042? :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod Adam96 » čtv 06 úno, 2020 8:41 pm

Celkem mě zajímá, jak se MTB popere s modely 943, 043 a snad i 843 :?: Dohromady by to mohla být ideální "pětoepošní" vratná souprava i pro menší kolejiště. Je nějaká šance, že by si výrobce už vzal k srdci nějaké poznatky od zákazníků?
Třeba by mne zajímalo, jestli:
1. kastle bude lakovaná, nebo v barvě prosvítajícího plastu.
2. 600mm pruh bude mít fakt jenom 600mm (tedy v TT 5mm ) a bude ve správné barvě, nikoliv bílý.
3. okenní rámečky budou šedé a nikoliv stříbrné
4. zda budou mít vozy za patrně nemalé peníze dostatečně detailně vybavený spodek, viz: https://www.vlaky.net/upload/images/rep ... 231/03.jpg

Protože zatímco takové Bmx vypadají sice k světu, tak od lidí co je mají, mám info, že funkčně je to spíš problémový model. Tak by mne zajímalo, zda lze očekávat lepší zítřky, nebo si rovnou můžu koupit RS1. :mrgreen:
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod Pavel 152 » čtv 06 úno, 2020 11:32 pm

Jak funkčně? Nejezdí, nejdou osvětlit, nespřahují se, vykolejují? Pište konkrétně co je nefunkční. Jinak kamarád tvrdí, že je o dva cm menší a jste si jistý, že je to pravda?
Moje zkušenosti. Nedostal jsem sbírací plíšky, ty jsem nahradil i s koly jednostraně odizolovanými a plíšek sbírá z osiček(menší jízdní odpor). Doplnil jsem koncové osvětlení na druhou stranu. Vnitřek skříně kromě oken jsem polepil šedou plastovou samolepící páskou. Zábradlí jsem nasadil a zaohýbal uvnitř, což je prý špatně, má se zkrátit a zalepit, tomu jsem se vyhnul, kvůli popatlání. Ale drátek je silně pružný, tvrdý. Jiný odstín červené nebo pruhu není funkčnost. Jezdí mi výborně i spřáhlo je bez problému.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 420
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod Pavel 152 » čtv 06 úno, 2020 11:40 pm

Ještě jsem si všiml RS 1. Uvnitř téměř nesvítí, Rychlost 200km/hod. Tu prý vyřeší digitalizace. Zkuste jezdit s pulsní regulací v jedné třetině regulátoru, máte garanci utrápení a poškození motorků(to je slyšitelný bzukot). Přehřátí při tomto způsobů je nasnadě.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 420
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod radula63 » pát 07 úno, 2020 7:10 am

Adam Buchal píše:Celkem mě zajímá, jak se MTB popere s modely 943, 043 a snad i 843 :?: Dohromady by to mohla být ideální "pětoepošní" vratná souprava i pro menší kolejiště. Je nějaká šance, že by si výrobce už vzal k srdci nějaké poznatky od zákazníků?
Třeba by mne zajímalo, jestli:
1. kastle bude lakovaná, nebo v barvě prosvítajícího plastu.

To byl ale blud... Ta kastle na 842 je v základu bílý plast. Následně v první vrstvě je barva krémová, na ní červená a nakonec šedivá na střeše. MTB nikdy na žádném modelu nemělo kastli v barvě plastu. Že 842 prosvítá skrz stěnu je samozřejmě nepříjemné, sám jsem to zevnitř začernil a následně přetřel vnitřek šedivou. Je to způsobeno tenkou stěnou platu a velmi tenkou vrstvou barvy.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod jirkah » pát 07 úno, 2020 8:45 am

Myslím si , že by šlo model nabarvit na šedo hned od výrobce , ale evidentně nemá zájem.Na druhou stranu výrobce modelu moc dobře ví , že se prodá i bez nabarvení :-) .
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod Jacek » pát 07 úno, 2020 10:37 am

Adam Buchal píše:Celkem mě zajímá, jak se MTB popere s modely 943, 043 a snad i 843 :?: Dohromady by to mohla být ideální "pětoepošní" vratná souprava i pro menší kolejiště. Je nějaká šance, že by si výrobce už vzal k srdci nějaké poznatky od zákazníků?
Třeba by mne zajímalo, jestli:

Adame, v těch bodech máš pravdu, ale myslíš, že výrobce čte zdejší fórum? Proč se ho nezeptáš přímo nebo netlačíš na nějakého prodejce?
Adam Buchal píše:Protože zatímco takové Bmx vypadají sice k světu, tak od lidí co je mají, mám info, že funkčně je to spíš problémový model. Tak by mne zajímalo, zda lze očekávat lepší zítřky, nebo si rovnou můžu koupit RS1. :mrgreen:

Aha, takže model nemáš, nikdy si ho neměl v ruce, ale máš info "jedna paní povídala", vlastně nemáš ani tu RS1. Asi jako plky zdejších borců jak je rozhodně lepší stavět odlitek na mosazném pojezdu než kupovat MTB, protože tomu hned hoří motor?
Máš i nějaké vlastní zkušenosti?

RS1 je sice vzhledově a zpracováním na jiné úrovni, ale nedostatky taky má a není jich málo
- zmíněná rychlost 250 km/h. Na digitálu sice srazit jde (taky častý blud), ale tím se rozsah otáček motoru srazí skoro pětinásobně, model neumí jezdit nejnižšími rychlostmi, rozjede se přískokem vpřed. Malé otáčky motoru údajně nejsou dobré při dlouhých jízdách, motor se nechladí, přehřívá se.
- na DCC nejdou zkalibrovat dva vozy na přesně stejnou rychlost při nastavení modelové rychlosti (tomu sraženému rozsahu)
- nejdou spřáhnout dva motory, v oblouku se zaklesnou nárazníky
- osvětlení v interiéru je slabé, DPS nic neumí
- pro instalaci zvukového dekodéru je nutné frézovat strop, jaksi se s ním nepočítalo. U modelu této cenové kategorie.
- Vzhledově RS1 jednoznačně vede, jízdními vlastnostmi mají ovšem pojezdy MTB navrch, to je moje osobní zkušenost. A upravovat je třeba obojí. Prostě supermodel neexistuje

radula63 píše:To byl ale blud... Ta kastle na 842 je v základu bílý plast

Dovolím si nesouhlasit, tenhle blud pochází asi ode mě. Jednu kastli jsem totiž kvůli vadnému potisku oškrábal žiletkou a umyl ředidlem. Je to skutečně jednolitá červená barva plastu. U Balmu je to stejné, zkusil jsem oškrábat označní TSI kvůli přeznačení. Pod tiskem už žádná barva nebyla, to prosvítání světla je bohužel velký problém.

Pro šťouraly, přestřik kvůli mé plánované úpravě na jiné číslo ve stavu z výroby
Přílohy
842 kastle.JPG
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod radula63 » pát 07 úno, 2020 11:07 am

Ještě k 842 v TT. Kontaktovala mne lakovna. Takže další výrobní série má být s některými detaily blíže ke skutečnosti. Už nastříkaná střecha o cca milimetr níže a bude barvou vystříkán i vnitřek (zřejmě červeně), tak snad by neměly tolik prosvítat.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod vorech » pát 07 úno, 2020 2:27 pm

Jacek píše: ale tím se rozsah otáček motoru srazí skoro pětinásobně, model neumí jezdit nejnižšími rychlostmi, rozjede se přískokem vpřed. Malé otáčky motoru údajně nejsou dobré při dlouhých jízdách, motor se nechladí, přehřívá se.

Tak od toho jsou prevodovky,ktere dokazou zajistit pri vetsich otackach motoru pomalejsi jizdu. A co se tyka ochlazovani, tak to mi pripada dost velkej blud. Pokud ten motor je konstruovany na ochlazovani vzduchem,tak mu chybi zebra a kastli funkcni zaluzie. Proste jezdim a kdyz se moturek zda byt teplej zastavim.Nehlede,ze dnesni kovove pojezdy pomuzou v ochlazeni vic nez plastove v bttb.
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Diskuze k vláknu "Novinky TT 2020" (a nějaká ta omáčka n

Příspěvekod Adam96 » pát 07 úno, 2020 8:22 pm

Jacek píše:
Adame, v těch bodech máš pravdu, ale myslíš, že výrobce čte zdejší fórum? Proč se ho nezeptáš přímo nebo netlačíš na nějakého prodejce?

Protože zde chodí uživatelé, kteří jsou patrně u výrobce zainteresováni. Tebou zmiňované "tlačení" na prodejce...ta snaha tu byla, ale je to házení hrachu na zeď, protože podle dvou na sobě nezávislých prodejců výrobce připomínky k modelům od prodejců ignoruje.
Jacek píše:
Aha, takže model nemáš, nikdy si ho neměl v ruce, ale máš info "jedna paní povídala", vlastně nemáš ani tu RS1. Asi jako plky zdejších borců jak je rozhodně lepší stavět odlitek na mosazném pojezdu než kupovat MTB, protože tomu hned hoří motor?
Máš i nějaké vlastní zkušenosti?

Model kvatra jsem viděl naživo u jedné "paní s pinďourem" včetně jízdy, včetně funkce "vánoční stromeček" a stačilo mi to k rozhodnutí, abych si ho nekoupil. Stejně tak jsem měl možnost si osahat Bmx, který pocitově i prstem jezdí tak nějak zatuhle ( že by zase dvojkolí :?: ) Víš Petře, nerozporuji, že ty budeš mít s modely mnohem víc zkušeností, když jim můžeš věnovat celý svůj den, ale zase ze mne nemusíš dělat debila :wink: Ne každý je kupovač všeho, ani zdaleka nechodím do práce jen proto, abych plnil vitríny. Takže pokud mám dát nemalou částku za model a ne ji uložit třeba na rekonstrukci bytu, tak si rád rozmyslím, za co ty tisíce dám. A když už se oháníme zkušenostmi, tak jak s 842, tak s Bmx jsem denně pracoval, tak mám jakousi představu, jak by model mohl vypadat. A třeba první serie kvater, nebo drahé Bmx s nefunkčním osvětlením mne zatím nepřesvědčily. Když bude další várka lepší, rád změním i já svůj přístup :wink:
Jacek píše:
RS1 je sice vzhledově a zpracováním na jiné úrovni, ale nedostatky taky má a není jich málo

O té rychlosti vím, zbytek se mých podmínek netýká, nepoužívám ani PWM, ani RS1 nehodlám ozvučovat, nebo jezdit dvojmo.
radula63 píše:To byl ale blud... Ta kastle na 842 je v základu bílý plast

Viz Jacek. A co hánulkové Bn? Ta červená je tam obdobně plastová jak na 842.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků