Stránka 4 z 6

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: ned 22 bře, 2020 1:47 pm
od Davca
Zdravím,
celá výše uvedené kauza s pružinkami mi připomněla ...

Jednou kdesi na náměstí :
"Prosímvás, proč tady vykopete díru a Váš kolega ji hned zase zahrne hlínou ? Dyť to asi není normální ne ???"
"No to víte panímámo, další kolega co měl do těch děr sázet stromky dnes nedorazil do práce."

David

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: ned 22 bře, 2020 2:55 pm
od jamik22
Mirek Moc:
Dobrý nápad s těmi pružinkami od Tilliga. Nicméně, pokud to chápu dobře, tak to stále znamená úplnou rozborku? Ano?

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: ned 22 bře, 2020 3:56 pm
od hank
Mě by spíš zajímalo, u jakého asi % prodaných kusů se ta závada projevuje. A protože D. Strupp má ve II. kvartále t. r. dovézt do republiky další sérii, zajímalo by mě, jestli na tu závadu upozornil výrobce a s jakou odezvou.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: ned 22 bře, 2020 4:07 pm
od Mirek Moc
Jamik 22. Nevím jestli se tomu dá říkat úplná rozborka, ale znamená to odšroubovat 4 šrouby = sundat kastli; odpájet 2 vodiče; odšroubovat 5 šroubů dole a povytáhnout spodní desku se sběrači proudu; vložit pružinky , nalepit podložky, zasunout desku se sběrači ... a složit.
hank: David o této úpravě Kuehna informoval. Nevím ale jaký byl výsledek.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: ned 22 bře, 2020 4:53 pm
od jamik22
Dík za upřesnění. Pustím se do toho. Tvůj návod a jízdní vlastnost pětispřežek od Beckmanna jsou motivační. :)

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 23 bře, 2020 9:47 am
od Trainmaniak
Na http://www.trainmania.info/clanky.html#br94_kuehn jsme vyvěsil recenzi DR verze této páry.
Čistě ze zvědavosti jsem zkoušel, jakou vertikální vůli mají nápravy mého kousku. Vůle tam je prakticky nulová, tak si říkám, jak ty pružinky mohou vlastně zlepšit přítlak kol na kolejnice, když se v uložení ve svislém směru ani nepohnou. Stejný poznatek má kolega. Pravdou je, že já nemám problém se sběrem.

br94-25.jpg

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 23 bře, 2020 10:58 am
od Mirek Moc
Trainmaniak píše: Vůle tam je prakticky nulová, tak si říkám, jak ty pružinky mohou vlastně zlepšit přítlak kol na kolejnice, když se v uložení ve svislém směru ani nepohnou.

Pro vytvoření vůle je nutné na rám nalepit 0,5 mm podložky . Použil jsem foto od Zdeňka Řemenáře z FB . Já jsem si to svoje nestihl vyfotit.
Obrázek
Obrázek

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 23 bře, 2020 11:04 am
od Trainmaniak
Jo takhlec... Díky za názornost. Naštěstí jsem zatím v situaci, že to nemusím řešit. Snad to vydrží.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 23 bře, 2020 5:59 pm
od Kajinek11
Také jsem se do toho pustil, můžete mi říci jak se sundavá motor? Nerad bych něco utrhl.. Díky..

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 23 bře, 2020 6:12 pm
od Mirek Moc
Kajinek11 píše:Také jsem se do toho pustil, můžete mi říci jak se sundavá motor? Nerad bych něco utrhl.. Díky..

Motor není potřeba sundávat. Stačí odpájet vodiče z pozic TR a TL na DPS. Tyto vodiče pomalu vytahovat s deskou kde jsou sběrné kontakty. Stačí je povytáhnout tak o 2 cm a desku odklonit na stranu . Nevytahoval jsem je úplně, aby jsem je pak mohl zase vytáhnout zpátky k DPS.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 23 bře, 2020 6:58 pm
od Kajinek11
No já, že na té fotce cca o 2 příspěvky výše je motor sundaný..:-)

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 23 bře, 2020 7:34 pm
od hank
Sorry jako, ale mně to připadá naprosto absurdní, aby se za ty prachy prodával model DoDo. A ta úprava, když se má dělat v domácích podmínkách, vůbec není triviální.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2020 9:31 am
od zderem
hank píše:Sorry jako, ale mně to připadá naprosto absurdní, aby se za ty prachy prodával model DoDo. A ta úprava, když se má dělat v domácích podmínkách, vůbec není triviální.

Máš naprostou pravdu Hanku. Ale když už jsem si tu mašinu koupil, ještě jsem nevěděl, že bude mít tento problém. Měl jsem samozřejmě na vybranou. Model reklamovat a čekat co se z toho vyvrbí, nebo to nějak řešit. Shodou okolností se tímto problémem zabýval to samou dobou modelář Petr Benda, který své řešení prezentoval na FB (občas se na této stánce dá nalézt spoustu zajímavého) :wink: a díky tomu mi má mašina zase jezdí, jak má. Už si začínám zvykat, že co nový model, to nějaká úprava, aby vůbec fungoval. Bohužel se tento jev objevuje u všech výrobců.

Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2020 10:36 am
od RSC
Můj praktický postřeh. Já jsem pouze přihnul více plíšky ke kolům a jezdí mi bez problémů. K tomu dodávám, že precizní pokládce kolejí jsem opakovaně přikládal obrovskou pozornost, má domněnka je u této lokomotivy, že tahle lokomotiva to určitě ocení. Takže žádné další úpravy za mne lokomotiva nepotřebuje, stejně jako jiné, které jsou náchylnější.
Jestli já této lokomotivě něco do budoucna vyčítám, tak to, že kdyby měla převody hnanou i první nápravu, bylo by to super řešení z hlediska životnosti. S H0 toto řešení srovnávat nelze. Protože já toho s ní tolik nenajezdím, asi problém s tímto řešením mít nebudu.
Je to krásná lokomotiva svým zpracováním, a líbí se mi i to, že má hezčí červenou barvu rámu a kol, než ta extra-hnusná tillig plastová. Model, když vedle něj postavím páru od Beckmanna, vypadá jako by byla od Beckmanna. 8)

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: úte 31 bře, 2020 7:34 am
od Trainmaniak
Na http://www.trainmania.info/br94.html je fotogalerie německé verze páry, v brzku dodám i fotky provedení ČSD.

br94-26.jpg