od zderem » stř 19 úno, 2020 3:44 pm
Asi před týdnem jsme s jedním šikovným modelářem z Prahy na fb řešili nedostatečný sběr proudu u tohoto jinak pěkného modelu. Je to trošku zarážející, když má lokomotiva pět náprav, které jsou bez bandáží a všechny jsou osazeny sběrači. První a pátá náprava je pevně usazená v mosazných kluzných pouzdrech. V kovovém rámu lokomotivy jsou z výroby připravené dva válcové otvory nad každou vnitřní nápravou. (druhou až čtvrtou). Soudruhům z NDR se zřejmě zdálo moc práce připravené otvory osadit pružinami, a proto se vnitřní nápravy při jízdě zasunou nad úroveň krajních náprav a tím pádem vůbec neplní svou funkci pro sběr proudu. Naštěstí onen modelář P.B. vymyslel nápravu tohoto problému tvorbou vlastních jemných pružinek z 0,1mm tenkého drátu, které se vloží do prázdných otvorů a vnitřní nápravy tlačí ke kolejnicím a mašina konečně jezdí bez výpadků. Musí se ještě mezi těmito nápravami vlepit na rám podložky z cca 0,5mm tlustého plastu, které zajistí vůli pro jejich pohyb ve vertikálním směru. Celá tato operace bohužel vyžaduje skoro kompletní rozborku lokomotivy, která díky osazení spoustou jemných detailů není zrovna uživatelsky přívětivá. Už teď se těším na další model, který budeme opět muset naučit jezdit.
- Přílohy
-
-
-