Parní 537.05 Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Radek Strnad » stř 05 úno, 2020 8:36 pm

Já jsem měl u černé špatně sestavený rozvod. Přišla mi dneska, a nějaký jouda dal zadní spojnici pod brzdovou zdrž. Mašina se při jízdě vrtěla, div že nevypadla z kolejí(nějaká výstupní kontrola???? asi ne!!!). Musel jsem vyndat spojnici a vrátit to zpět před zdrž. Naštěstí nic neprasklo. Po chvilce se pro změnu rozpadla část rozvodu vpředu(část/tyč co je u válce kolmo dolů napříč rozvodem). Naštěstí nic neprasklo a šlo to nacvaknout zpět(pod lupou). Asi to bylo špatně zacvaknuté v čepu, protože od té doby to jezdí a drží.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod zderem » stř 19 úno, 2020 3:44 pm

Asi před týdnem jsme s jedním šikovným modelářem z Prahy na fb řešili nedostatečný sběr proudu u tohoto jinak pěkného modelu. Je to trošku zarážející, když má lokomotiva pět náprav, které jsou bez bandáží a všechny jsou osazeny sběrači. První a pátá náprava je pevně usazená v mosazných kluzných pouzdrech. V kovovém rámu lokomotivy jsou z výroby připravené dva válcové otvory nad každou vnitřní nápravou. (druhou až čtvrtou). Soudruhům z NDR se zřejmě zdálo moc práce připravené otvory osadit pružinami, a proto se vnitřní nápravy při jízdě zasunou nad úroveň krajních náprav a tím pádem vůbec neplní svou funkci pro sběr proudu. Naštěstí onen modelář P.B. vymyslel nápravu tohoto problému tvorbou vlastních jemných pružinek z 0,1mm tenkého drátu, které se vloží do prázdných otvorů a vnitřní nápravy tlačí ke kolejnicím a mašina konečně jezdí bez výpadků. Musí se ještě mezi těmito nápravami vlepit na rám podložky z cca 0,5mm tlustého plastu, které zajistí vůli pro jejich pohyb ve vertikálním směru. Celá tato operace bohužel vyžaduje skoro kompletní rozborku lokomotivy, která díky osazení spoustou jemných detailů není zrovna uživatelsky přívětivá. Už teď se těším na další model, který budeme opět muset naučit jezdit.
Přílohy
4.jpg
3.jpg
2.jpg
zderem
 
Příspěvky: 97
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod MiG » stř 19 úno, 2020 5:04 pm

Byly by parametry těch doplňkových pružinek nebo výrobní postup?

Jinak soudruhům z NDR se to možná nemuselo zdát příliš pracné, jen jimi připravené pružinky možná sice výborně zvyšovaly adhezi pro sběr proudu, ale také současně nevýborně snižovaly adhezi hnací nápravy.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod zderem » stř 19 úno, 2020 5:19 pm

Pružiny jsou cca 6mm dlouhé, průměr cca 1,5 -2mm. (musí se vejít do díry). Jsou navinuté z drátuo průměru 0,1mm, aby byly dostatečně jemné a nebrzdily nápravy.
zderem
 
Příspěvky: 97
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod MiG » stř 19 úno, 2020 5:23 pm

Děkuji převelice.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Pavel 152 » stř 19 úno, 2020 5:35 pm

A kde drát pořídit? Taky důležitý údaj.
Pavel 152
 
Příspěvky: 420
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod zderem » stř 19 úno, 2020 5:46 pm

Drát je k dispozici například zde: http://www.pojezdy.eu/eshop/struny/971- ... ka-1m.html
zderem
 
Příspěvky: 97
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Střelec » sob 22 úno, 2020 4:54 pm

Zajímavá úprava. Ale nemělo to bejt takhle už z fabriky?
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod zderem » sob 22 úno, 2020 8:15 pm

Střelec píše:Zajímavá úprava. Ale nemělo to bejt takhle už z fabriky?


Mělo.
zderem
 
Příspěvky: 97
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Kajinek11 » pát 20 bře, 2020 4:02 pm

Chci se zeptat, co je na té rozborce tak složitého? Nestačí sundat ten spodní kryt? Nefungovalo by i řešení, že by se pod nápravu zastrčil pružný drátek, který by tlačil nápravu dolů? Já bych se rád vyhnul vyjmutí celého toho soukolí. Mě by hlavně zajímalo, jak to že ostatní jsou s jízdními vlastnostmi spokojení, protože u mě jezdí hůř než mašiny BTTB..Hrůza
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Radek Strnad » pát 20 bře, 2020 4:22 pm

A nemáš tam stejnou chybu, jako jsem měl já???? Mně ta mašina jezdila taky jako horší BTTB, než jsem na to přišel.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Kajinek11 » pát 20 bře, 2020 5:15 pm

Radek Strnad píše:A nemáš tam stejnou chybu, jako jsem měl já???? Mně ta mašina jezdila taky jako horší BTTB, než jsem na to přišel.


Nemyslím, když ji rozjedu jede plynule, ale je na ní znát jak na chvilku ztrácí odběr. Ale setrvačností se přehoupne a zas jede dál. Je to opravdu jen o sběru proudu..
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod zderem » pát 20 bře, 2020 6:52 pm

Kajinek11: Spodní kryt, na kterém jsou připevněny sběrače, od kterých vedou drátky na dps, nejde vyjmout dřív, než je odletuješ od dps. Proto se musí celá lokomotiva rozebrat. Nápravy jsou spojeny spojnicemi, takže nehrozí, že bys je dal potom nějak špatně. Jenom je potřeba dát pozor na brzdové zdrže, aby se nedostaly za spojnice. Dvě, tři rozborky a už se to nebude zdát tak hrozné :-)
zderem
 
Příspěvky: 97
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Kajinek11 » sob 21 bře, 2020 8:14 am

Uvidíme, zkusím to...
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Mirek Moc » ned 22 bře, 2020 9:38 am

Tak jsem se konečně dostal na úpravu 537 . Použil jsem náhradní pružinky do Tillig kinematik ( číslo dílu 393380) , které jsem o cca 2 mm zkrátil. Stranu s uzavřenými závity jsem dal směrem k nápravě . Měl jsem jenom 3 ks tak jsem je dal na 2,3,4,nápravu cik / cak do otvorů. Jako podložky 0,5 mm jsem použil zbytek plastů ze stavebnice Malé železnice s otvory. Dráty od DPS ke sběrným plíškům jsem jenom povytáhnul a odklonil od náprav, aby jsem je nemusel prostrkávat otvorem v rámu Za půl hodiny bylo hotovo a zlepšení o 100 %. :D
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 231
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků