Stránka 1 z 6

Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: ned 06 říj, 2019 12:10 pm
od Mirek Moc
Kuehn bude vyrábět dvě verze parní lokomotivy 537.05 a 537.0504 ( jako limitka pro DS)
https://www.modelyasport.cz/537-0504-csd/
Jízdní vlastnosti zveřejnil Kuehn na svých FB stránkách https://www.facebook.com/52103020791586 ... 970162115/ .
Zvládla bez problémů 17 čtyřnápravových vozů.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 07 říj, 2019 7:30 am
od Střelec
Údajně má být k mání do konce letošního roku. Poslal jsem objednávku na jeden kousek limitky a uvidíme, kdy bude. Původně jsem uvažoval o 413 od Piko, ale ta by se mi nevlezla do šturcu na segmentovce, takže se octla v pořadníku až na druhém místě.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 20 pro, 2019 1:07 pm
od Střelec
Na dotaz na DS, jestli se 537.0 stihne rozeslat ještě před svátky jsem dostal odpověď, že vzhledem k množství objednávek se budou expedovat až po svátcích.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 08 led, 2020 3:40 pm
od Střelec
Tak limitka od DS je doma, o víkendu ji projedu po segmentech. Stroj vypadá úchvatně. Pro provoz budu ale muset vyměnit spřáhla - snad tam půjdou Tilligova očka do šachty - dají se nouzově spárovat s mými předpotopními košovými spřáhly (chytí se za háček).

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 08 led, 2020 4:54 pm
od PepinTt
Nejenom že vypadá perfektně, ale i jezdí super,a to i na mém plechovém profilu. Tichá plynulá jízda,max. rychlost tak akorát,dobrá tažná síla,za mně 5 hvězdiček.Jen otázečku, ta malá mosazná trubička je je píšťala a patří na místo zvonu? Otvor pro zvon je příliš malí,tak než to převrtám tak se radši tady zeptám . V návodu jsem nic nenašel a DS uvádí, že na dosazení jsou jen plnohodnotné propojovací hadice.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 17 led, 2020 9:02 am
od Hribajs
Zdravím, nějak to tady vázne s příspěvky...Distribuce již proběhla? Nebo probíhá? Nějaká fotečka? Já jsem objednání prováhal a už se na mě nedostalo. Touto dobou sem už čekal spoustu prvních dojmů...Co se děje???

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 17 led, 2020 9:53 am
od milostt
Neděje se nic , model je pěkně propracován a super jezdí , tedy aspoň v analogu ..

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 17 led, 2020 11:26 am
od Luděk
Hribajs píše:Zdravím, nějak to tady vázne s příspěvky...Distribuce již proběhla? Nebo probíhá? Nějaká fotečka? Já jsem objednání prováhal a už se na mě nedostalo. Touto dobou sem už čekal spoustu prvních dojmů...Co se děje???


Je možné ji znovu objednat, bude se dělat další várka.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 17 led, 2020 3:49 pm
od Střelec
Limitka je pryč. U některých prodejců asi bude ještě skladem tovární standard s podvojným značením z těsně poválečného období - tedy s vlastnickou značkou ČSD a českým i německým číslem na boudě, nenastaveným tendrem a červeným spodkem a pak samozřejmě nějaký německý standard.
K vlastnostem: v analogu jezdí pěkně plynule, osvětlení je bílé, stroj je velmi těžký. V pohodě zvládá Kuehnovy startsetové poloměry, vzhledem k délce stroje a odběru ze všech kol nejsou krátké výhybky s plastovou srdcovkou problém. Hnaná od motoru je poslední náprava, ostatní přes spojnice. Ač to není ideální, funguje to u nového stroje bez jediného problému. Nepředpokládám, že by u mě někdy měla "nalítáno" tolik, aby nastal problém.
Povrchové detaily i potisk jsou velmi dobré. U komína jsem nabyl pocitu jisté nepatrné "gumovosti". Možná se vejde do malé výtopny od Igry.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 17 led, 2020 3:53 pm
od Luděk
Střelec píše:Limitka je pryč. U některých prodejců asi bude ještě skladem tovární standard s podvojným značením z těsně poválečného období - tedy s vlastnickou značkou ČSD a českým i německým číslem na boudě, nenastaveným tendrem a červeným spodkem a pak samozřejmě nějaký německý standard.
K vlastnostem: v analogu jezdí pěkně plynule, osvětlení je bílé, stroj je velmi těžký. V pohodě zvládá Kuehnovy startsetové poloměry, vzhledem k délce stroje a odběru ze všech kol nejsou krátké výhybky s plastovou srdcovkou problém. Hnaná od motoru je poslední náprava, ostatní přes spojnice. Ač to není ideální, funguje to u nového stroje bez jediného problému. Nepředpokládám, že by u mě někdy měla "nalítáno" tolik, aby nastal problém.
Povrchové detaily i potisk jsou velmi dobré. U komína jsem nabyl pocitu jisté nepatrné "gumovosti". Možná se vejde do malé výtopny od Igry.

DS bude dělat další várku limitky.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 17 led, 2020 4:00 pm
od Pavel 152
Moje zkušenost, na pulsním zdroji Tillig nemá rovnoměrný chod při minimální rychlosti, je rozdíl na rovině a v oblouku. Rozjezd musí být na výšší napětí, poté ubrat. Při výměně za jinou, nefunkční jedno zadní světlo a přední světla svítí i při jízdě zpět(30 %). Tak jsem si nechal tu první.
To houpání je konstrukcí pohonu spojnicemi, odporem v úvrati.

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 17 led, 2020 5:37 pm
od Hribajs
No tak já objednával hned jak DS model po svátcích vrátil tlačítko koupit.., ale to sem už věděl, že s první várky na mě nezbude. Jak avizoval, tak snad se druhá série stihne v tomto roce. Já mám tempo jedna pára za sedm let a touhle sem to chtěl změnit na jedna pára za pět let. No a zase to nevyšlo. Každej rok si říkám, že letos už si musím jednu parní určitě koupit, ale pod přívalem ostatních, pro mě zajímavějších modelů už na ty páry nezůstavá finanční prostor. Musím konstatovat, že za pár posledních let začalo moje kolejiště výrazně napovídat na jakých kolejích se nacházíme. Na českých!!! Už ne na německých...Letošní rok by měl být taky plodný: od kuehna 810 a nějaká ta zamračená, MTB taky něco zmastí, ještě by se mohli výrazněji o naše končiny zajímat u tilligů. A to ještě neznáme novinky...

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 17 led, 2020 9:11 pm
od Radek Strnad
Hribajs: Tak to já jsem obě verze objednával u DS hluboko před svátky, když tam ještě svítily předobjednávky a taky na mě nezbylo. Což tedy příliš nechápu. Myslel jsem, že když něco předobjednám, tak to budu, jakmile to bude vyrobené, mít. Takže můžeš být klidný, nejsi na tom nejhůř. Asi by to chtělo zavést nový termín: Předobjednávka předobjednávky :roll: .

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 17 led, 2020 10:43 pm
od jamik22
Mám limitku se zvukem Velmi pěkný model. Zvuk od Jacka je paráda, byť mistr tvrdí, že repro je katastrofa. Nicméně je tu trošku problém. CV 3 a 4 jsou pro zvukový projekt nastaveny vysoko a při rozjezdu , který je zvukově nádherný, se loko v oblouku občas kousne a zastaví. Příliš pomalý rozjezd má problém nejspíš díky kontrukci pohonu. Stačí rozjezdovou křivku vypnout a problematický rozjezd zmizí. Nakonec jsem jsem snížil CV 3 a 4 na polovinu původní hodnoty a také je vše OK

Re: Parní 537.05 Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 17 led, 2020 11:23 pm
od Hribajs
Radek Strnad: No myslím, že jde o rekordně rychle vyprodaný model. Nepamatuju se na jinou ds limitku co by se ani neobjevila ve skladových( dostupných) kusech.
Ona se tam teda na pár dní (přesně dva) před svátky objevila, ale vzhledem k tomu , že se na tvou předobjednávku nedostalo, šlo asi o chybu v počtech.
Nemá cenu tady spekulovat, já si klidně počkám.
Ono by to taky chtělo v těch objednávkách ať už u limitek nebo i u sériovek stanovit pevnější pravidla. V zájmu zákazníka, v zájmu obchodníka a v zájmu výrobce. Něco se na pultech ani neobjeví a je to rovnou nedostatkové zboží( MTB ), něco se tam válí dlouhá léta např: prototypových brejlovců má Ds model ještě víc než deset od každého, jestli jich má 11 nebo 50 nevíme. Objevili se všechny najednou. Já osobně koupil jednoho a tím končím. Ypsilonky najbrt II první třídy už prodává od 2015. Piko zas hodně modelů začne prodávat předražených a postupem času se objevují ve slevách(a to výrazných). Obchodníku taky přibývá a zákazníci se rozmělňují. Asi by to chtělo lepší rovnováhu, ale trh je hold pohyblivej.