od Bw_Ig » čtv 20 čer, 2019 6:22 pm
Atd...
Již od ledna 1946 prováděny přesuny motorových vozidel mezi výtopnami. Z důvodu soustředění motorových vozů podle typů motorů do určených výtopen (snížení údržbové základny již značně rozšířeného parku vozidel o kořistní motorová vozidla) byly provedeny i předávky vozů z výtopny Jihlava. Výměna jihlavského vozu řady M 130.1 s výtopnou České Budějovice ještě začátkem roku 1946 nebyla ukončena. Dnem 21. 1. 1946 se ŘSD Brno (č.j. 71/23-III) dožadovalo po výtopně České Budějovice, kdy bude provedena výměna jihlavského vozu M 130.1101 za vůz M 140.320 . Takto až dne 3.dubna byl vlakem 1009 odeslán z Jihlavy vůz M 130.1101 do výtopny České Budějovice, čímž dnem 4. 4. 1946 byl předán z Jihlavy poslední vůz z celé řady M 130.1101. Avšak podle původního určení z prosince 1945, nebyl německý motorový vůz M 140.320 dnem 16. 4. 1946 převzat výt. Jihlava z Českých Budějovic ale byl tohoto dne předán do výt. Veselí n.Moravou.
Atd...
Právě z důvodu stavu dvou neprovozních vozů M 130.413 a M 130.425 byla ve výtopně Jihlava velice nutná potřeba dvou záložních vozů. Prvořadým se stal motorový provoz ve strojové stanici Telč, kam byly dirigovány potřebné turnusové a střídací vozy z Jemnice. Naopak v Jemnici byl potřebný provoz motorových vlaků zajišťován pouze jedním vozem M 130.4. To ale od druhé poloviny měsíce prosince 1946 nepostačovalo a tak musely být do výtopny Jihlava předány (zapůjčeny) od 23. 12. 1946 dva německé motorové vozy M 140.314 a M 140.320 z výtopny Veselí nad Moravou. Tyto německé motorové vozy byly především určeny pro strojovou stanici Jemnice, kde zdejší turnusový i střídací vůz byly poslány do Telče na nutné vykrývání turnusové potřeby. Právě u stavu vozů M 130.4 byla především upřednostňována strojová stanice Telč s větším objemem a oběhem vozby motorových vlaků výtopny Jihlava.
Atd...
Motorová drezína M 230.207 byla od 1. 2. 1947 zapůjčena TSS Třebíč, ale byla započítána do stavu motorových vozidel. Naopak dva motorové vozy M 140.314 a M 140.320 opustily výtopnu Jihlava a to předáním do výt. Veselí n.Moravou, kdy vůz M 140.314 byl v únoru 1947 na dílenské opravě v Nymburku-opatřen nátěrem Lak II., a již v polovině února 1947 byl předán. Začátkem května 1947 v předání jej následoval i vůz M 140.320 předaný z Jihlavy do Veselí n. Moravou.