Stránka 1 z 3

profilové kolejivo TT Nová otázka-dole

PříspěvekNapsal: pát 07 čer, 2019 1:30 pm
od malé tt
ahoj,
má problém. :cry: Chtěl jsem přejít ze starého kolejiva bttb na nové profilové. Jenomže staré kolejivo má 45 stupňový oblouk, zatímco nové profilové kolejivo má 30 stupňový oblouk. Skusil jsem rozřezat flexi kolej a pak z ní udělat tři 45 stupňové pomocí vteřinového lepidla, jenomže to nefunguje. Chci se zeptat, jestli jste taky řešili tento problém , a nebo jste se smířili s tím že oblouk bude větší. :wink:
Předem děkuji.

Re: profilové kolejivo TT

PříspěvekNapsal: pát 07 čer, 2019 1:43 pm
od MiG
Já vidím prodávat oblouky 30 stupňů, 15 stupňů a 7.5 stupně.
A taknějak předpokládám, že 30 a 15 dá 45.

Re: profilové kolejivo TT

PříspěvekNapsal: pát 07 čer, 2019 2:01 pm
od malé tt
To neee.
Jde o to ,že z nového kolejiva udělám větší oblouk něž ze starého :)
A to já nechci
viz obrázek

Re: profilové kolejivo TT

PříspěvekNapsal: pát 07 čer, 2019 2:18 pm
od MiG
Potom si nestěžujte na stupně, ale na poloměr R.
A jaký původní poloměr máte, že vám nestačí výběr R267, R310, R353, R390?

Re: profilové kolejivo TT

PříspěvekNapsal: pát 07 čer, 2019 2:36 pm
od malé tt
Pardon, mockrát děkuji. to jsem potřeboval slyšet :D

Re: profilové kolejivo TT Vyřešeno

PříspěvekNapsal: pát 07 čer, 2019 2:59 pm
od Polabský
A proč by se měla flexi kolej řezat na kousky, když se to dá vykroužit poloměr dle "vkusu každého soudruha" ?????

Re: profilové kolejivo TT-Vyřešeno

PříspěvekNapsal: pát 07 čer, 2019 5:23 pm
od malé tt
Protože jsou moc dlouhé a já pro ně jiné řešení nemám. Tak je mi líto je nepoužívat. To raději udělám z každé 3 menší koleje. :D

Re: profilové kolejivo TT Vyřešeno

PříspěvekNapsal: pát 07 čer, 2019 8:16 pm
od hopeter
Vypadá to na nepochopení smyslu flexikoleje...
Vybourám zvolený úsek starých kolejí BTTB a na jejich místo vytvaruji a připevním flexikolej. Uříznu přebytečný kus , nasadím spojky a pokračuji na dalším úseku. Pokud na zvolený úsek jedna flexikolej nestačí přidám na spojky další kus a pokračuji dále.
Větším problémem bude výměna výhybek. BTTB mají úhel odbočení 22,5 stupně. Nové kolejivo Tillig má 15 stupňů a Kuehn 20 stupňů. Z toho důvodu povede nová trať kousek mimo původní ale s flexikolejí to není tak velký problém.
Pokud je úmyslem jen výměna kolejí a staré výhybky nechat, tak to vřele nedoporučuji ! Je pak dvojí práce při dalším kroku obnovy, který stejně bude následovat. :wink:

Re: profilové kolejivo TT Vyřešeno

PříspěvekNapsal: ned 09 čer, 2019 6:15 pm
od malé tt
Tak dobrá ,už to chápu. :D
Máte někdo zkušenosti s profilovým kolejivem r267 ? Jestli to není na hlavní trati a teď nemyslím z estetické stránky dobré? A nebo jít do profilového kolejiva r310 .
Dík za odpověď.

Re: profilové kolejivo TT Nová otázka-dole

PříspěvekNapsal: ned 09 čer, 2019 8:08 pm
od hopeter
To záleží jak moc se má zasahovat do krajiny při předělávce. A taky jaká vozidla se budou provozovat. Dvouosé vozy a krátké mašiny mám odzkoušené i na R250 bez problémů. Pokud se jedná jen o výměnu kolejiva v hotové krajině tak bych se flexikolejí držel původní stopy. Jen u výměny výhybek bych laboroval s poloměry abych doladil úhel odbočení a poté se zase vrátil do původní stopy starých kolejí. Hlavně pozor na pozvolné přechody aby nedošlo k prudkému zlomu při změně rádiusu.

Re: profilové kolejivo TT Vyřešeno

PříspěvekNapsal: pon 10 čer, 2019 7:17 am
od j p
malé tt píše:Tak dobrá ,už to chápu. :D
Máte někdo zkušenosti s profilovým kolejivem r267 ? Jestli to není na hlavní trati a teď nemyslím z estetické stránky dobré? A nebo jít do profilového kolejiva r310 .
Dík za odpověď.


Nesplnuje to normu NEM ani NMRA pro nejmensi polomer oblouku, ale kratke lomotivy a vozy by to mely zvladnout bez problemu. Delsi lokomotivy a vozy mozna taky, ale tam uz je to bez zaruky a mozna bude potreba obcas neco upravovat. Pokud je R 267 na celem starem kolejisti, tak asi nezbyde nez to tak nechat.

Re: profilové kolejivo TT Vyřešeno

PříspěvekNapsal: pon 10 čer, 2019 1:21 pm
od radula63
j p píše:Pokud je R 267 na celem starem kolejisti, tak asi nezbyde nez to tak nechat.

Blbost :!:
Staré (BTTB) kolejivo má poloměr oblouku 286mm. Né 267mm.
Takže vcelku bez problémů na něm budou dnešní vozidla jezdit. Jen se to hold bude muset na staré kolejiště udělat flexikolejivem.

Re: profilové kolejivo TT Nová otázka-dole

PříspěvekNapsal: pon 10 čer, 2019 1:57 pm
od sidlo
j p píše:
malé tt píše:Máte někdo zkušenosti s profilovým kolejivem r267 ?

Nesplnuje to normu NEM ani NMRA pro nejmensi polomer oblouku

NEM 111 https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem111_d.pdf
Minimální přípustný poloměr oblouku je 21,5 G = 21,5 × 12 = 258 mm -- normu splňuje.

Re: profilové kolejivo TT Nová otázka-dole

PříspěvekNapsal: pon 10 čer, 2019 3:47 pm
od malé tt
díky všem za odpovědi :)

Re: profilové kolejivo TT Nová otázka-dole

PříspěvekNapsal: pon 10 čer, 2019 4:45 pm
od j p
sidlo píše:
j p píše:
malé tt píše:Máte někdo zkušenosti s profilovým kolejivem r267 ?

Nesplnuje to normu NEM ani NMRA pro nejmensi polomer oblouku

NEM 111 https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem111_d.pdf
Minimální přípustný poloměr oblouku je 21,5 G = 21,5 × 12 = 258 mm -- normu splňuje.


Splnuje pouze pro vozidla skupiny A (dvojnapravove vozy), ktera jsem ostatne zminil vyse. Pro rychlikove vozy (skupina C) je nejmensi dovoleny polomer oblouku 30 x 12 = 360 mm. Hlavne, kdyz to mate napsano v te norme, na kterou jste dal link :lol: