profilové kolejivo TT Nová otázka-dole

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

profilové kolejivo TT Nová otázka-dole

Příspěvekod malé tt » pát 07 čer, 2019 1:30 pm

ahoj,
má problém. :cry: Chtěl jsem přejít ze starého kolejiva bttb na nové profilové. Jenomže staré kolejivo má 45 stupňový oblouk, zatímco nové profilové kolejivo má 30 stupňový oblouk. Skusil jsem rozřezat flexi kolej a pak z ní udělat tři 45 stupňové pomocí vteřinového lepidla, jenomže to nefunguje. Chci se zeptat, jestli jste taky řešili tento problém , a nebo jste se smířili s tím že oblouk bude větší. :wink:
Předem děkuji.
Naposledy upravil malé tt dne ned 09 čer, 2019 6:47 pm, celkově upraveno 2
malé tt
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 05 úno, 2017 8:17 pm

Re: profilové kolejivo TT

Příspěvekod MiG » pát 07 čer, 2019 1:43 pm

Já vidím prodávat oblouky 30 stupňů, 15 stupňů a 7.5 stupně.
A taknějak předpokládám, že 30 a 15 dá 45.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: profilové kolejivo TT

Příspěvekod malé tt » pát 07 čer, 2019 2:01 pm

To neee.
Jde o to ,že z nového kolejiva udělám větší oblouk něž ze starého :)
A to já nechci
viz obrázek
Přílohy
kolejivo.png
kolejivo.png (2.62 KiB) Zobrazeno 7520 krát
malé tt
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 05 úno, 2017 8:17 pm

Re: profilové kolejivo TT

Příspěvekod MiG » pát 07 čer, 2019 2:18 pm

Potom si nestěžujte na stupně, ale na poloměr R.
A jaký původní poloměr máte, že vám nestačí výběr R267, R310, R353, R390?
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: profilové kolejivo TT

Příspěvekod malé tt » pát 07 čer, 2019 2:36 pm

Pardon, mockrát děkuji. to jsem potřeboval slyšet :D
malé tt
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 05 úno, 2017 8:17 pm

Re: profilové kolejivo TT Vyřešeno

Příspěvekod Polabský » pát 07 čer, 2019 2:59 pm

A proč by se měla flexi kolej řezat na kousky, když se to dá vykroužit poloměr dle "vkusu každého soudruha" ?????
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: profilové kolejivo TT-Vyřešeno

Příspěvekod malé tt » pát 07 čer, 2019 5:23 pm

Protože jsou moc dlouhé a já pro ně jiné řešení nemám. Tak je mi líto je nepoužívat. To raději udělám z každé 3 menší koleje. :D
malé tt
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 05 úno, 2017 8:17 pm

Re: profilové kolejivo TT Vyřešeno

Příspěvekod hopeter » pát 07 čer, 2019 8:16 pm

Vypadá to na nepochopení smyslu flexikoleje...
Vybourám zvolený úsek starých kolejí BTTB a na jejich místo vytvaruji a připevním flexikolej. Uříznu přebytečný kus , nasadím spojky a pokračuji na dalším úseku. Pokud na zvolený úsek jedna flexikolej nestačí přidám na spojky další kus a pokračuji dále.
Větším problémem bude výměna výhybek. BTTB mají úhel odbočení 22,5 stupně. Nové kolejivo Tillig má 15 stupňů a Kuehn 20 stupňů. Z toho důvodu povede nová trať kousek mimo původní ale s flexikolejí to není tak velký problém.
Pokud je úmyslem jen výměna kolejí a staré výhybky nechat, tak to vřele nedoporučuji ! Je pak dvojí práce při dalším kroku obnovy, který stejně bude následovat. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: profilové kolejivo TT Vyřešeno

Příspěvekod malé tt » ned 09 čer, 2019 6:15 pm

Tak dobrá ,už to chápu. :D
Máte někdo zkušenosti s profilovým kolejivem r267 ? Jestli to není na hlavní trati a teď nemyslím z estetické stránky dobré? A nebo jít do profilového kolejiva r310 .
Dík za odpověď.
malé tt
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 05 úno, 2017 8:17 pm

Re: profilové kolejivo TT Nová otázka-dole

Příspěvekod hopeter » ned 09 čer, 2019 8:08 pm

To záleží jak moc se má zasahovat do krajiny při předělávce. A taky jaká vozidla se budou provozovat. Dvouosé vozy a krátké mašiny mám odzkoušené i na R250 bez problémů. Pokud se jedná jen o výměnu kolejiva v hotové krajině tak bych se flexikolejí držel původní stopy. Jen u výměny výhybek bych laboroval s poloměry abych doladil úhel odbočení a poté se zase vrátil do původní stopy starých kolejí. Hlavně pozor na pozvolné přechody aby nedošlo k prudkému zlomu při změně rádiusu.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: profilové kolejivo TT Vyřešeno

Příspěvekod j p » pon 10 čer, 2019 7:17 am

malé tt píše:Tak dobrá ,už to chápu. :D
Máte někdo zkušenosti s profilovým kolejivem r267 ? Jestli to není na hlavní trati a teď nemyslím z estetické stránky dobré? A nebo jít do profilového kolejiva r310 .
Dík za odpověď.


Nesplnuje to normu NEM ani NMRA pro nejmensi polomer oblouku, ale kratke lomotivy a vozy by to mely zvladnout bez problemu. Delsi lokomotivy a vozy mozna taky, ale tam uz je to bez zaruky a mozna bude potreba obcas neco upravovat. Pokud je R 267 na celem starem kolejisti, tak asi nezbyde nez to tak nechat.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: profilové kolejivo TT Vyřešeno

Příspěvekod radula63 » pon 10 čer, 2019 1:21 pm

j p píše:Pokud je R 267 na celem starem kolejisti, tak asi nezbyde nez to tak nechat.

Blbost :!:
Staré (BTTB) kolejivo má poloměr oblouku 286mm. Né 267mm.
Takže vcelku bez problémů na něm budou dnešní vozidla jezdit. Jen se to hold bude muset na staré kolejiště udělat flexikolejivem.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: profilové kolejivo TT Nová otázka-dole

Příspěvekod sidlo » pon 10 čer, 2019 1:57 pm

j p píše:
malé tt píše:Máte někdo zkušenosti s profilovým kolejivem r267 ?

Nesplnuje to normu NEM ani NMRA pro nejmensi polomer oblouku

NEM 111 https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem111_d.pdf
Minimální přípustný poloměr oblouku je 21,5 G = 21,5 × 12 = 258 mm -- normu splňuje.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: profilové kolejivo TT Nová otázka-dole

Příspěvekod malé tt » pon 10 čer, 2019 3:47 pm

díky všem za odpovědi :)
malé tt
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 05 úno, 2017 8:17 pm

Re: profilové kolejivo TT Nová otázka-dole

Příspěvekod j p » pon 10 čer, 2019 4:45 pm

sidlo píše:
j p píše:
malé tt píše:Máte někdo zkušenosti s profilovým kolejivem r267 ?

Nesplnuje to normu NEM ani NMRA pro nejmensi polomer oblouku

NEM 111 https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem111_d.pdf
Minimální přípustný poloměr oblouku je 21,5 G = 21,5 × 12 = 258 mm -- normu splňuje.


Splnuje pouze pro vozidla skupiny A (dvojnapravove vozy), ktera jsem ostatne zminil vyse. Pro rychlikove vozy (skupina C) je nejmensi dovoleny polomer oblouku 30 x 12 = 360 mm. Hlavne, kdyz to mate napsano v te norme, na kterou jste dal link :lol:
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků