Stránka 1 z 2
Snížení rychlosti lokomotiv

Napsal:
ned 16 bře, 2008 6:19 pm
od MIHO
Nemá někdo zkušenost, jak snížit rychlost jízdy starších lokomotiv vyrobených BTTB tak, aby při stejném napájecím napětí jezdili zhruba stejně rychle jako nové od "Tilliga".

Napsal:
ned 16 bře, 2008 6:55 pm
od badliner
Bys to musel jinak zpřevodovat..si myslím...

Napsal:
ned 16 bře, 2008 9:35 pm
od vlastimil vašíček
jde to lehce. digitálem


Napsal:
pon 17 bře, 2008 3:05 pm
od tomas2211
co takhle použít nějaký odpor nebo trimr?

Napsal:
pon 17 bře, 2008 4:00 pm
od Jarda H.
vlastimil vašíček píše:jde to lehce. digitálem

Já si myslím, že digitalizovat starou BTTB lokomotivu nejde, nebo spíše jde o zbytečný luxus, který se nevyplatí cenově a díky jízdním vlastnostem taky ne !

Napsal:
pon 17 bře, 2008 4:07 pm
od vlastimil vašíček
myslíš špatně. starou BTTB jde digitalizovat, ale jak říkáš je to zbytečný luxus. mám tak v digitálu starou páru a jezdí skvěle

Napsal:
pon 17 bře, 2008 4:17 pm
od Houmr
Zkusil bych pokusně třeba odpor 9 ohmů a viděl bys co to udělá?

Napsal:
pon 17 bře, 2008 5:18 pm
od PetrL
vestavěným sériovým odporem by něco řešit šlo, ale:
1) zhorší se rozjezdy
2) počítej s odporem dimenzovaným řádově ve Wattech a značným ztrátovým teplem
3) budou problémy s umístěním rezistoru.
Všechno záleží na odběru proudu. BTTB žraly docela dost

. Odhaduji rezistor 2 - 4 Ohmy pro výkon 1 - 2 W! To už dost hřeje - bacha aby to nezkroutilo kastli - vyzkoušej to jen tak, bez ní!

Napsal:
pon 17 bře, 2008 5:19 pm
od Miloš_P
Stačí motorek připojit přes diody. Na každé diodě je úbytek napětí přibližně 0,7V, takže pokud použijete dvě dvojice diod, tak na motorku bude přibližně o 1,4V méně, pokud tři dvojice tak o 2,1V méně atd....
Použití odporu nedoporučuju, protože úbytek napětí, který na něm vzniká je podle ohmova zákona závislý na procházejícím proudu (tedy na odběru motoru) a lokomotiva by asi jezdila dost špatně. V případě diod je úbytek napětí na procházejícím proudu nezávislý. Diody jsou běžné křemíkové usměrňovací a musí vydržet proud alespoň 1A a napětí min 12V.


Napsal:
pon 17 bře, 2008 5:35 pm
od Jarda H.
vlastimil vašíček píše:myslíš špatně. starou BTTB jde digitalizovat ....
Já se blbě vyjádřil, napsla jsem že NEJDE, ale tím jsem myslel jsem že JDE ale jako luxus (!!), jako vyhozený prachy za digitalizaci starého modelu, jehož jízdní vlastnosti jsou někde jinde !

Napsal:
pon 17 bře, 2008 6:01 pm
od vlastimil vašíček
tak s tím souhlasím


Napsal:
pon 17 bře, 2008 10:14 pm
od PaMi
Miloš_P píše:Stačí motorek připojit přes diody. Na každé diodě je úbytek napětí přibližně 0,7V, takže pokud použijete dvě dvojice diod, tak na motorku bude přibližně o 1,4V méně, pokud tři dvojice tak o 2,1V méně atd....
Použití odporu nedoporučuju, protože úbytek napětí, který na něm vzniká je podle ohmova zákona závislý na procházejícím proudu (tedy na odběru motoru) a lokomotiva by asi jezdila dost špatně. V případě diod je úbytek napětí na procházejícím proudu nezávislý. Diody jsou běžné křemíkové usměrňovací a musí vydržet proud alespoň 1A a napětí min 12V.

Pozor, tohle je naprosto vpořádku pro snížení maximální rychlosti, ale při rozjezdu potřebuješ zase mnohem vyšší napětí (tzn. lokomotiva se Ti začne rozjíždět až ve chvíli, kdy už ostatní mašinky jsou v pohybu. Proto jsou v digitálu různé vlastnosti jako křivka rozjezdu anebo křivka brždění. Jakékoliv řešení mimo digitál (tzn. specifické pro danou lokomotivu) bude polovičaté a asi Tě neuspokojí.

Napsal:
pon 17 bře, 2008 11:24 pm
od Jan Svatoň
Myslíte, že digitalizace starých lokomotiv je blbost? Já jsem jich teď zdigitalizoval 5 (20-30 let starých) a skoro nepoznám rozdíl mezi 1 novou a starými (kromě hlučnosti). A jinak dotaz - právě ta nová se mi při rozjezdu občas zastaví (nemá kontakt?) - ale přitom na rovné koleji bez přerušení (ty staré občas zastaví na zhlaví - ale to asi nemám ještě dobře propjené).

Napsal:
úte 18 bře, 2008 8:04 am
od nadkachna
Osobně si nemyslím, že je to blbost. Svoji službu udělají, jízdní vlastnosti jsou oproti analogu i tak rozhodně někde jinde a pokud nejsou finance na nejnovější modely (pro někoho může být zásadní dát za model 900 nebo 3500 Kč), proč nevyužít starší stroj. Nakonec, požitý dekodér lze přece časem použít i do nově pořízeného Tilliga. Já teď digitalizoval starou BR 86 a jsem s výsledkem nad míru spokojen.

Napsal:
úte 18 bře, 2008 3:18 pm
od Miloš_P
PaMi: samozřejmě je to nouzové řešení, několik diod je ale trochu levnější řešení, než dávat radu "Kup si digitál".
Jednu loko mám takhle upravenou a jezdí k mé plné spokojenosti. Při rozjezdu žádné výrazné problémy nepozoruju.