Stránka 3 z 7

Re: Poraďte kolejové zarážedlo - šturc ve 3 epoše

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2019 8:05 pm
od Ferys
hank píše:
MiG píše:Já bych řekl, že posunující díly se mohou vyskytnout všude...


No to už právě ne. Posun mezi dopravnami už dnešní předpisy neznají.

Opravdu? Tak to mi něco uniklo. A to jsem v pátek absolvoval ZOZ.

Re: Poraďte kolejové zarážedlo - šturc ve 3 epoše

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2019 9:39 pm
od hank
Ferys píše:
hank píše:
MiG píše:Já bych řekl, že posunující díly se mohou vyskytnout všude...


No to už právě ne. Posun mezi dopravnami už dnešní předpisy neznají.

Opravdu? Tak to mi něco uniklo. A to jsem v pátek absolvoval ZOZ.


Aha? A jak jsem na to přišel? Co se v tomto ohledu v přepisech za posledních 20 let změnilo? Něco asi jo, protože když jsem se někde s někým dohadoval na tohle téma a opřel jsem se o znění předpisu D2 z r. 2002, tak mě dotyčný přesvědčoval, že to teď už neplatí. Ale možná se to týkalo toho stavu, že kolem r. 2000 se jako PMD mohly organizovat i pravidelné jízdy podle GVD? Teď už to v předpisu nevidím... Tenkrát se tak jezdilo např. do Bílého Potoka pod Smrkem, když to ještě bylo nz a jezdilo se tam podle D2 bez uvolnění traťové koleje.

Rád si to nechám vysvětlit.

Re: Poraďte kolejové zarážedlo - šturc ve 3 epoše

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2019 9:43 pm
od TTmili
PMD stále předpisy znají, stejně tak lze stále posunovat za námezník a to až do úrovně vjezdového návěstidla následující stanice. Vše je pochopitelně ošetřeno jinak než bývalo, PMD je neuvěřitelný spatlanec vlaku a posunu, ale zatím to funguje. Ono by ani jinak nešlo obsluhovat vlečky typu kamenolom u Žďarce u Skutče a jistě mnoho dalších. Podle současných předpisů je vlastně vždy šturc označen návěstí zakazující posun, a zároveň pokud se jedná o dopravní kolej, tak ta musí být ukončena ještě před šturcem vlastní návěstí Stůj.
Když ale ještě odbočín, tak za ČSD mohly být i dopravní koleje kusé, tímpáden asi ono ukončování koleje na kterou mohou i vlaky z tratě nebylo zrovna obvyklé. Neměl by někdo fotku z některých "profláknutých" míst s kusými kolejemi, například Masaryčku, Brněnské kusé a tak podobně?

Re: Poraďte kolejové zarážedlo - šturc ve 3 epoše

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2019 10:19 pm
od hank
TTmili píše:Když ale ještě odbočím, tak za ČSD mohly být i dopravní koleje kusé...


Ale to snad i dneska? Hustopeče, Loket předměstí, Horní Slavkov - Kounice, Žacléř, Otovice zast. ... A koleje 5k, 9k, 11k, 13k v Brně hl. n. nejsou dopravní? Koleje 1 - 7 na Masně nejsou dopravní?

Re: Poraďte kolejové zarážedlo - šturc ve 3 epoše

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2019 10:55 pm
od TTmili
Jsou, fyzicky, ale z pohledu předpisů je na nich vlaková cesta ukončena návěstí stůj, tudíž z tohohle pohledu kusé nejsou. Z pohledu dopraváka totiž nejde dneska vlak pustit na kusou kolej, vlaková cesta musí být nějak ukončena a fyzický šturc nestačí. Proto ty výmysly s jednosvětlovými návěstidly před šturcem.

Konec vlakové cesty

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 7:01 am
od BohousP
Obrázek
Návěstidlo nestačilo.

Re: Poraďte kolejové zarážedlo - šturc ve 3 epoše

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 8:56 am
od hank
TTmili píše:Jsou, fyzicky, ale z pohledu předpisů je na nich vlaková cesta ukončena návěstí stůj, tudíž z tohohle pohledu kusé nejsou. Z pohledu dopraváka totiž nejde dneska vlak pustit na kusou kolej, vlaková cesta musí být nějak ukončena a fyzický šturc nestačí. Proto ty výmysly s jednosvětlovými návěstidly před šturcem.


Ale není ta úprava jednotná. Např. v Žacléři končí podle platných služebních pomůcek vlaková cesta skutečně až na fyzickém konci koleje bez dalšího označení návěstidly, zatímco např. v Hustopečích u Brna, když se tam jezdilo podle D3, tak byla 15 m před zarážedlem uzávěra koleje (to je ta návěst zděděná po Němcích?), zatímco dnes po připojení k CDP tam je vlaková cesta ukončena cestovým návěstidlem přímo na zarážedle... Aspoň to tak tvrdí opět platné služební pomůcky, nemůžu najít žádnou aktuální fotku, na které by to bylo vidět.

Asi je fakt nejlepší držet se skutečných předloh.

Re: Poraďte kolejové zarážedlo - šturc ve 3 epoše

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 9:29 am
od MiG
hank píše:A koleje 5k, 9k, 11k, 13k v Brně hl. n. nejsou dopravní? Koleje 1 - 7 na Masně nejsou dopravní?

V Brně na kolejích 5. a 6.nástupiště byly modré čtverce nad zarážedlem "vždy" (byly viditelné i při průchodu na 1. nástupiště).
Červených návěstidel jsem si dříve nevšimnul a už si nepamatuji, jestli mě "najednou" "uhodila" do očí dřív na Masně nebo na Roli.
Tím neříkám, že tam červená dřív jistě nebyla.

A v Přerově na kusých kolejích 2. až 4. nástupiště si červené taky dříve nevzpomínám. Modré čtverce ano.
I když tam asi jako vlak nikdy nic nezajíždělo, jen odjíždělo.

I když...
Možná byla dřív červená jen malovaná na desce a od nějaké doby tam dali echt světelné návěstidlo.
I když 2...
Na nějaká návěstidla (i se sloupem) "ruského" střihu si u kusých kolejí v Brně pamatuji. Jen bych se v případě barvy "do krve" hádal, že byla modrá. :-)

Šalingradská specialita

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 11:50 am
od BohousP
Obrázek
Šalingradská specialita. Červená šajba, červené světlo, modrý čtverec. Už tam schází jen modré světlo ...
https://www.novinky.cz/vase-zpravy/jihomoravsky-kraj/brno-mesto/5553-53734-na-zeleznici-dejou-se-veci-obri-vyluka-na-hlavnim-nadrazi-v-brne.html

Re: Poraďte kolejové zarážedlo - šturc ve 3 epoše

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 12:01 pm
od hank
Ale takhle označené - jenom bez světel - bylo i to provizórium v Dejvicích na Gymnasijní. Asi se v Brně počítá s tím, že během té výluky ta světla občas nebudou svítit.

Re: Šalingradská specialita

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 12:28 pm
od MiG
BohousP píše:Šalingradská specialita. Červená šajba, červené světlo, modrý čtverec. Už tam schází jen modré světlo ...

Kdo ví, kam jsou ty červený připojený.
A mimo to, dělá se také výměna ZZ, takže se asi nějakou chvilku nejspíš pojede i bez světel.

Re: Poraďte kolejové zarážedlo - šturc ve 3 epoše

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 1:43 pm
od jipol57
MiG: Na 5. a 6. nástupišti byly návěstidla s jedním červeným světlem vždycky, aspoň co pamatuju. Přesně v souladu jak popisuje Hank, že vlaková cesta musí být ukončena návěstidlem. Modré cedule na šturcu byly taky.

Brno-V-IV-04.jpg

Re: Poraďte kolejové zarážedlo - šturc ve 3 epoše

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 2:07 pm
od MiG
Vždy nebyla.
Dříve než toto byla návěstidla AŽD65 v blízkosti šturců nebo za nimi.
Podle mě s modrým světlem. Ale po těch letech už nevím.

Jo a místo těch světel pod střechou nástupiště byl jen nějaký nesvítící "terčík".

Re: Poraďte kolejové zarážedlo - šturc ve 3 epoše

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 2:12 pm
od BohousP
MiG píše:Vždy nebyla.
Dříve než toto byla návěstidla AŽD65 v blízkosti šturců nebo za nimi.
Podle mě s modrým světlem. Ale po těch letech už nevím.

Ano, také si je pamatuji. Jen tou barvou si jistý nejsem. Z 5.nástupiště jsem jezdil v r. 1979-80 velmi často (vojna v Oslavanech).

Re: Poraďte kolejové zarážedlo - šturc ve 3 epoše

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 4:23 pm
od brzda