Stránka 7 z 10

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: ned 20 led, 2019 6:51 pm
od Střelec
Tak to si ji pořídím k pod stromeček 2019.

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: úte 22 led, 2019 8:50 am
od Trainmaniak
Na http://www.trainmania.info/video.html#br55 je video páry BR 55 ze zkušebního okruhu.

br55.jpg

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2019 7:12 pm
od Střelec
Koukám, že zvládá i "plechové" poloměry BTTB. Páni konstruktéři u Pika evidentně mysleli i na starší majitele vykopávkového materiálu.

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2019 7:20 pm
od hank
Ale sichrujou se. Někde jsem narazil na údaj, že garantují Rmin = 310 mm.

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2019 7:53 pm
od Trainmaniak

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: sob 26 led, 2019 5:08 pm
od Střelec
Klika, že realita je poněkud jiná. Na druhou stranu by měl poloměr zatáčky alespoň teoreticky korespondovat s úhlem odbočení výhybky, který ale návod neřeší a krátké výhybky s velkým úhlem odbočení "lámou" lokomotivu víc, než nějaký běžný oblouk.
Na každý pád to jezdí skvěle.

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: sob 26 led, 2019 5:39 pm
od j p
Ale fuj, tohle forum je o zeleznicnich modelech, tak kde by se vzala "zatacka"?

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: úte 26 bře, 2019 8:18 am
od nexus
Na stránkách Pragomodelu se s termínem dodání 3Q/2019 objevil model lok. 413.073 s černými koly.

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: úte 26 bře, 2019 8:30 am
od Trainmaniak
Je to jen zeditovaná původní fotka Piko. Na konci tendru je vidět zbytek červeného čelníku. Jinak je to identický snímek včetně zrnek prachu. Piko má na webu pořád tu červenou.

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: úte 26 bře, 2019 9:12 am
od PepinTt
To asi ano,ale v popisu je napsáno přímo černý pojezd!On to Tillig měl u 555 na stránkách Ds taky tak (jestli si to dobře pamatuju).
Tak podle mne jsou dvě možnosti. Za a) Piko udělá verzi a černým pojezdem,za b)Pragomodel si nechá pojezd přebarvit.Vzhledem k tomu,že cena je stejná jako jinde,tak b) asi nebude reálné. Pokud někdo komunikuje s Pragomodelem ,mohl by něco zjistit a podělit se o informace.

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: sob 11 kvě, 2019 5:15 pm
od hank
modelarTT/TTe píše:...


No to je paráda.

Chci jenom upozornit, že ti, kdo znázorňují skutečný/historicky věrný provoz, tím získávají možnost reálného kompletního osazení tratě Břeclav - Znojmo v epoše IIIa dostupnými továrními modely parních lokomotiv ČSD. Tehdy tam totiž břeclavské 413.0 pravidelně vozily nákladní vlaky a v osobní dopravě byly nasazovány kromě jiných řad i 455.2. (Akorát si teď nepamatuju, jestli posledně řečené patřily pod Jihlavu nebo pod Břeclav.) Je vysoce pravděpodobné, že se tyto stroje mohly aspoň jako záskok podívat i na přilehlé odbočné tratě, tj. do Hevlína, do Šatova a možná i do Lednice.

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: úte 21 kvě, 2019 7:14 am
od MkTT
Tak už i na oficiálních stránkách PIKO má lokomotiva na obrázku černý pojezd. ES Pečky na FB píší, že výrobce provedl změnu původního návrhu.
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_t ... 4yx_M1aftg

loko řady 413.0 na mašince v Pečkách

PříspěvekNapsal: sob 25 kvě, 2019 5:06 am
od J.Kozak
Zdravím,
kdo jedete do Peček na Mašinku, tak ji máte možnost vidět naživo ve vitríně a opravdu má černý pojezd.
Skoro jsem ji přehlédl.
Je a ž docela vzadu a kolem byla spousta novinkových katalogů PIKO pro rok 2019.

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: sob 08 čer, 2019 2:07 pm
od Bw_Ig
Nějak mě toto téma minulo, tak dodatečně:
U tlakové výstroje, opět vhodné německé weby s forkami - zde jedna z G7, byť sdružená, ale to umístění vzduchojenů by mohlo být i u nás (po listopadu 1918), opět co kus to originál. Můžeme si pomoc i z jiného dokumentu kde se přímo uvádí: Zde byly 22.4.1931 ŘSD Brno (č.j. 87/229-IV-31) objednány i součástky tlakové brzdy pro vystrojení nákladních lokomotiv řady 413.0 a jejich tendrů. Z uvedeného seznamu lokomotiv čísel 413.004, 14, 36, 39, 58, 77, 86, 91, zaujme právě stroj 413.004 výtopny Jihlava. Ta jako jediná měla parní brzdu. Proto byla zahrnuta do plánu výstroje tlakové brzdy. Výstroj tlakové brzdy zahrnovala tři hlavní vzduchojemy 1050 x 550 mm a brzdový válec průměru 13“, vše dodané firmou Novák-John Adamov..... Takže z něho už víme že na lokomotivy 413.0 při dosazování tlakové brzdy v letech 1931-1933 se dávaly na ochoz 3 (tři) hlavní vzduchojemy - dva vlevo a jeden vpravo. Nebo ten třetí pod boudu vlevo. Ale opět to nelze brát jako u všech lokomotiv jednotné!
Ještě doplním přesněji: Při vypracování plánu dosazení tlakové brzdy na rok 1934 navrhovalo ŘSD Brno již 25. 2. 1933 (č.j. 164/357-IV-33) dosadit úplnou tlakovou brzdu tendru u lokomotiv řady 413.0. K tomuto datu byly navrhovány lokomotivy 413.057, 062, 064. Pro vystrojení lokomotiv 413.0 a jejich tendrů úplnou tlakovou brzdou se měly dodat pro každý stroj: levostranný parní kompresor rozvodu „D“, 3 hlavní vzduchojemy 1050 x 550 mm, jeden brzdový válec průměru 13“ zdvihu 70/100 mm. Uvedené díly měla dodat Škodovy závody továrna Adamov. Pro tendry řady 412.1 se měly dodat tyto součástky pro jeden tendr: jeden brzdový válec průměru 10“ s dutou pístnicí zdvihu 70/100 mm a potrubní armatura. Uvedené měly dodat závody fy. Zeman v Plzni... Z citace opět uveden přesněji umístěný "levostraný" kompresor. Fotografií 413.0 mám dost, ale nemám právo (od sběratelů-majitelů) k jejich elektronickému zveřejnění.
Ono je nutné postupovat kus od kusu, co lokomotiva to originál výstroje a výzbroje. Zde si udělejte vlastní obraz, třeba v otázce brzdové výstroje: Právě ve stavu výtopny Jihlava v únoru 1933 byly navrhované dvě lokomotivy 413.057 a 062, na které se měla dosadit úplná výstroj tlakové brzdy pro tendr. Výtopna Jihlava měla podle hlášení z 16. 6. 1933 ve stavu 4 stroje řady 413.004, 045, 057, 062 (předána 9. 9. 1934 do Brna) používané především pro staniční posun, ale jejich výstroj brzdou byla zcela rozdílná. Ke dni 16. 6. 1933 měla lokomotiva:
413.004/412.104 úplnou tlakovou brzdu ale tendr jen potrubí,
413.045/412.145, 413.057/412.157 měly jen parní brzdu pro stroj a ruční brzdu na tendru;
413.062/412.162 byla toho času (6.1933) v dílně Č.Třebová, kde dostane úplnou tlakovou brzdu pro lokomotivu i tendr.
Program dosazení tlakové brzdy úplné i jen vlakové na lokomotivy pro rok 1934 byl ŘSD Brno vypracován 8.3.1934 (č.j. 81/429-IV-34). Zde úplnou tlakovou brzdou měla osadit lokomotivy čísel 413.045, 46, 57 a tendry 412.1. Pro výtopnu Jihlava se to týkalo v dosazení úplné tlakové brzdy na lokomotivy 413.045 a 057 a její tendry. Ale až v září 1935 výtopna Jihlava hlásila (č.j. 1966 z 18.9.1935), že stroj 413.057 byl v správkárně Jihlava vystrojen kompresorem a tlakovou brzdou jen pro vlak. Současně správkárna Jihlava do září 1935 dosadila na všechny tendry jihlavských strojů 413.0, tedy tendry čísel 412.104, 45, 57, 58 úplnou tlakovou brzdou.
Atd....
413.036,Jihlava,stanice,1948,RJec,400_vyrez01.jpg
dso_Reckel_Bild014.jpg

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: sob 08 čer, 2019 2:17 pm
od Bw_Ig
Ad. výstroj - mazací lis - na něj zapomente. Všechny 413.0 ještě s německým označením měly Lubrikátor. Mazací lis - pokud byla lokomotiva "perspektivní" dostávaly až po roku 1949 spolu s dodazením elektrického turba.
Vše nejlépe objasní předpis V101 vydání 1938 a nejlépe první vydání rok 1928 - to je ještě výživnější. Výstroj po roku 1948 nejlépe objasní seznamy lokomotiv výtopen ve stavu k 31.12.1950, kde jsou uvedeny i poznámky o ELo, Tn, či pp. ústředním mazání.
Výstroj v budce nejlépe mít původní německé výkresy - proto zde nákresy loko G7 obou provedení z německé příručky pro strojvedoucí rok 1924:
10314083944_7418d9f54f_o.jpg
10314020585_baf6f426e0_o.jpg